Rönnbacka hälsostation och Rönnbacka rådgivningsbyrå är tillfälligt stängda på grund av vattenskada

Vi kontaktar alla som har bokat en tid idag till denna service. Telefontjänsterna vid Rönnbacka hälsostation och rådgivningensbyrån fungerar normalt.

  • Vi ordnar servicen för Rönnbacka hälsostation  Fr.o.m. mån 29.7. på Bocksbacka hälsostation, Säterivägen 2.
  • Fr.o.m. ons 14.8 betjänar Rönnbacka hälsostation dig i Hertonäs, Igelkottsgränden 3, byggnad D, 1. vån.

För aktuell information, se denna nyhet

Rönnbacka rådgivningsbyrå

Hos oss hittar du både mödra- och barnrådgivningstjänster.
Bild: Kaisa Sunimento

Hos oss på Rönnbacka rådgivningsbyrå arbetar hälsovårdare och läkare.

Om du är kund hos mödrarådgivningen eller om ditt barn är kund hos barnrådgivningen kan du kontakta oss i Maisa.

Kontaktuppgifter

Igelkottsgränden 3, byggnad D, 1. vån., 00800 Helsingfors Visa tillgänglighetsuppgifter Visa plats på servicekartan

Gäller tills vidare:
– mån-fre 8.00-16.00

finska
PB 6301, 00099 Helsingfors stad
Titel
Avdelningssköterska

Plats

Igelkottsgränden 3, byggnad D, 1. vån., 00800 Helsingfors
Plats på kartan - Öppna kartan i större format(Länk leder till extern tjänst)

Rutten till huvudingången

  • 2 bilplatser för rörelsehindrade ligger utomhus över 10 m från ingången. Parkeringsrutans bredd är minst 3,6 m.
  • Hållplatsen för skjutstrafik ligger i närheten av ingången, på en plats varifrån det är lätt att ta sig till trottoaren.
  • Rutten till ingången är jämn och tillräckligt bred samt belyst och dess ytmaterial ger anvisningar för hur man tar sig fram.

Huvudingången

  • Ingången är lätt att urskilja och belyst.
  • Dörrarna vid ingången är lätta att urskilja och glasdörrarna har kontrastmarkeringar. Utanför dörren finns tillräckligt med fritt utrymme för att röra sig t.ex. med rullstol. Dörren öppnas automatiskt med en rörelsedetektor.

I lokalen

  • Servicepunkten finns på plan 2.
  • Lokalerna har en hiss med plats för en rullstol med en automatdörr. Hissens nummerknappar kan avläsas med fingrarna. Bottenvåningens knapp är annorlunda än de andra. (Minimimåtten för en tillgänglig hiss är bredd 1,1 m och djup 1,4 m.)
  • Vid servicepunkten finns skyltar till olika lokaler.
  • Dörrarna vid servicepunkten är svåra att överblicka. Glasdörrarna har kontrastmarkeringar.
  • I servicepunktens väntrum finns ett könummersystem och stolar.
  • Vid servicepunkten finns en tillgänglig toalett på plan 2.