Influensavaccin för gravida och barn samt barnens boostervaccin mot influensa från och med 27.11.2023

  • Vi fortsätter att ge influensavaccin i samband med andra rådgivningsbesök.
  • Du kan boka en vaccinationstid hos din hälsovårdare i Maisa: Boka tid > Välj tidsbokningen för mödravårdens rådgivningsbyrå eller Barnvårdens rådgivningsbyrå > Rådgivningens vaccinationsbesök. Vaccinationstider kan bokas mellan 27.11–15.12.23 och 8.1–2.2.24.

Boostervaccin mot corona för gravida från och med 27.11.2023

  • Vaccin ges endast vid Malms centraliserade rådgivningstjänst. Vaccin ges inte vid rådgivningsbyråer.
  • Om du är kund vid mödravårdens rådgivningsbyrå kan du boka tid till Malms servicepunkt genom att ringa rådgivningens telefontjänst på 09 310 55530(Link startar ett telefonsamtal) (vardagar kl. 8-14).eller genom att skicka ett Maisa-meddelande till din hälsovårdare. I Malm är vaccinationstiderna tis 5.12, ons 13.12, ons 20.12, ons 27.12 och ons 3.1 kl. 8.30-10.30.
  • Barnens coronavaccinationer ges vid Malms servicepunkt nästa gång 13.12 och därefter ungefär var 6:e vecka.

Munksnäs rådgivningsbyrå

Hos oss hittar du både mödra- och barnrådgivningstjänster. Vi betjänar dig också på svenska.
Bild: Kaisa Sunimento

Hos oss på Munksnäs rådgivningsbyrå arbetar hälsovårdare och läkare.

Om du är kund hos mödrarådgivningen eller om ditt barn är kund hos barnrådgivningen kan du kontakta oss i Maisa.

Kontaktuppgifter

Bredviksvägen 30, 00330 Helsingfors Visa tillgänglighetsuppgifter

Gäller tills vidare:
- mån-fre 8.00-16.00

finska
PB 6640, 00099 Helsingfors stad
Titel
Avdelningssköterska
Beskrivning
Tidsbeställning och service, p. 09 3105 5530 (mån-fre 8-14). Du kan också kontakta oss via Maisa eller Sotebotti Hester.

Plats

Bredviksvägen 30, 00330 Helsingfors
Plats på kartan - Öppna kartan i större format(Länk leder till extern tjänst)

Rutten till huvudingången

  • 2 bilplatser för rörelsehindrade ligger utomhus över 10 m från ingången. Parkeringsrutans bredd är minst 3,6 m.
  • Hållplatsen för skjutstrafik ligger i närheten av ingången, på en plats varifrån det är lätt att ta sig till trottoaren.
  • Rutten till ingången är jämn och tillräckligt bred samt belyst och dess ytmaterial ger anvisningar för hur man tar sig fram.

Huvudingången

  • Ingången är lätt att urskilja och belyst. Ingången har ett tak.
  • Dörrarna vid ingången är lätta att urskilja. Utanför dörren finns tillräckligt med fritt utrymme för att röra sig t.ex. med rullstol. Dörren öppnas automatiskt med en knapp.

I lokalen

  • Servicepunkten finns på plan 2.
  • Lokalerna har en hiss med plats för en rullstol med en automatdörr. Hissens nummerknappar kan inte avläsas med fingrarna. Bottenvåningens knapp är annorlunda än de andra. (Minimimåtten för en tillgänglig hiss är bredd 1,1 m och djup 1,4 m.)
  • Vid servicepunkten finns skyltar till olika lokaler.
  • Dörrarna vid servicepunkten är lätta att urskilja.
  • I servicepunktens väntrum finns inget könummersystem. I väntrummet finns stolar.
  • I servicestället finns en toalett som har angetts som tillgänglig på plan 2. Dörren till toaletten är svår att öppna och stänga.