Boknings-, betalnings- och avbokningsvillkor för besöksverksamhet

Boknings-, betalnings- och avbokningsvillkor för Helsingfors stads fostrans- och utbildningssektors avgiftsbelagda besöksverksamhet från och med 1.5.2023

Bokningsvillkor 

Bokningen för besöket träder i kraft när kunden har fått en elektronisk bekräftelse på bokningen. 

Betalningsvillkor

  • Avgiften för ett besök baseras på antalet besökare och besökstiden per enhet.
  • Det preliminära antalet besökare och listan över namn/organisationsinformation lämnas in i samband med bokningen. Den slutliga namnlistan för faktureringsändamål lämnas in senast 14 dagar före besöket. 

Avbokningsvillkor

  • Avbokningen ska göras skriftligen per e-post till följande adresser:
  • Om bokningen avbokas 7 dagar före besöket, görs betalningen i sin helhet.
  • Om bokningen avbokas 14 dagar före besöket, kan bokningen avbokas kostnadsfritt.
  • Om besöket flyttas till en annan tidpunkt, ska ovan nämnda adresser meddelas skriftligen senast 14 dagar före själva besöket.

Rekommenderat för dig

Rekommendationer genereras automatiskt baserat på innehåll.