Boknings-, betalnings- och avbokningsvillkor för Helsingfors stads fostrans- och utbildningssektors avgiftsbelagda besöksverksamhet från och med 1.5.2023
Bokningsvillkor
Bokningen för besöket träder i kraft när kunden har fått en elektronisk bekräftelse på bokningen.
Betalningsvillkor
- Avgiften för ett besök baseras på antalet besökare och besökstiden per enhet.
- Det preliminära antalet besökare och listan över namn/organisationsinformation lämnas in i samband med bokningen. Den slutliga namnlistan för faktureringsändamål lämnas in senast 14 dagar före besöket.
Avbokningsvillkor
- Avbokningen ska göras skriftligen per e-post till följande adresser:
- den enhet som ska besökas samt
- helsinki.city.education.visits@hel.fi(Länk öppnar standardprogram för e-post)
- Om bokningen avbokas 7 dagar före besöket, görs betalningen i sin helhet.
- Om bokningen avbokas 14 dagar före besöket, kan bokningen avbokas kostnadsfritt.
- Om besöket flyttas till en annan tidpunkt, ska ovan nämnda adresser meddelas skriftligen senast 14 dagar före själva besöket.