Lapsiperheiden sosiaalineuvonnan ruuhkaantuneen tilanteen vuoksi Maisa-hakemuksiin ja Tarvitsen apua -yhteydenottoihin vastaamme noin viikon kuluessa viestin saapumisesta.

Lapsiperheiden sosiaalineuvonta

Ota yhteyttä, kun tarvitset apua kasvatuspulmiin, vanhemmuuden haasteisiin tai kuormittavaan arkeen.

Lapsiperheiden sosiaalineuvonnassa neuvomme ja autamme perheitä, joissa on alle 18-vuotiaita lapsia.

Sinun ei tarvitse tietää, millaista apua ja tukea tarvitset. Mietimme kanssasi, mikä palvelu hyödyttäisi perhettäsi parhaiten ja ohjaamme sinut sinne.

Palvelu on sinulle maksutonta ja vapaaehtoista.

Voit ottaa meihin yhteyttä Maisassa, Tarvitsen apua -verkkolomakkeella tai soittamalla.

Jos lähetät viestin Maisassa, vastaamme sinulle kolmen arkipäivän kuluessa. Jos emme tavoita sinua puhelimitse, vastaamme sinulle Maisassa.

Voit lähettää viestin myös Tarvitsen apua -verkkolomakkeella. Vastaamme sinulle kolmen arkipäivän kuluessa ensisijaisesti puhelimitse.

Voit myös soittaa meille. Lapsiperheiden sosiaalineuvonta palvelee numerossa +358 9 310 15454 arkisin klo 9-12. Palvelemme ruotsiksi samassa numerossa maanantaisin klo 9-12.

Jos perheesi asioissa on jo mukana sosiaalihuollon ammattilainen, ole ensisijaisesti yhteydessä häneen.

Asioi verkossa

Tarvitsen apua -verkkolomake

Linkki avautuu uuteen välilehteen.

Maisa-asiointipalvelu

1. Klikkaa Maisan etusivulle ja kirjaudu palveluun Suomi.fi-tunnistuspalvelussa. Jos olet ladannut sovelluksen, voit mennä Maisaan myös sieltä.

2. Valitse ylävalikosta Valikko ja sivuvalikosta Sosiaalihuolto.

3. Valitse Hakemus/yhteydenotto lapsiperheiden palveluihin.

4. Klikkaa Tee hakemus ja seuraa ohjeita.

Vastaamme sinulle kolmen arkipäivän kuluessa. Jos emme tavoita sinua puhelimitse, vastaamme sinulle Maisassa.

Linkki avautuu uuteen välilehteen.

Soita

Lapsiperheiden sosiaalineuvonnan puhelinpalvelu suomeksi

Avoinna ma-pe 09-12
Puhelun hinta: normaali puhelumaksu

Lapsiperheiden sosiaalineuvonnan puhelinpalvelu ruotsiksi

Avoinna ma 09-12
Puhelun hinta: normaali puhelumaksu

Mitä tapahtuu yhteydenottosi jälkeen?

  1. Vastausaika

    Jos lähetit viestin Maisassa tai Tarvitsen apua -verkkolomakkeella, vastaamme sinulle kolmen arkipäivän kuluessa ensisijaisesti puhelimitse. 

  2. Palvelutarpeen arviointi

    Arvioimme, millaisesta tuesta tai palvelusta voisi olla sinulle ja perheellesi eniten apua.

  3. Ohjaus

    Sinulle ja perheellesi sopivasta palvelusta riippuen sinuun voi ottaa yhteyttä perheneuvolan, lapsiperheiden sosiaaliohjauksen, perhesosiaalityön, perheoikeudellisten palvelujen, lastensuojelun tai lapsiperheiden kotipalvelun työntekijä.