Hoppa till huvudinnehåll

Hälsostationens återuppringning är för närvarande upptagen.
Vi beklagar fördrojningen i tjänsten. Vänligen ring oss bara en gång.
Om ditt ärende är brådskande, gör en symtombedömning på Omaolo.

Hälsostationernas återuppringning betjänar måndagar till fredagar kl. 8–12 till slutet på januari. Ifall ditt ärende inte kräver behandling före 31 januari ber vi dig kontakta hälsostationen efter januari.

Munksnäs hälsostation

Service på svenska
"

Munksnäs hälsostation betjänar invånarna i bland annat Lövö, Munksnäs, Munkshöjden, Näshöjden och Tali.

Kontakta hälsostationen om du är orolig för din hälsa, får akuta symtom eller behöver stöd med vården av en långvarig sjukdom.

Här på Munksnäs hälsostation arbetar bland annat hälsovårdare, sjukskötare och läkare. Vi betjänar dig även på svenska.

Så här kontaktar du oss

När du kontaktar hälsostationen bedömer hälsovårdaren ditt tillstånd och hänvisar dig vid behov till den rätta yrkespersonen. Du kan ta kontakt på nätet via Omaolo eller Maisa, per telefon eller genom att komma på plats.

Mies metrossa
Photo: Jussi Hellsten

Berätta om dina symtom i Omaolo, du får anvisningar dygnet runt! Om dina symtom kräver bedömning av en yrkesperson får du kontakt med din hälsostation via Omaolo.

  1. Gör symtombedömningen på nätet när det passar dig. 
  2. Omaolo ger lämpliga anvisningar för dina symtom. 
  3. Genom att identifiera dig i tjänsten skickas din symtombedömning till hälsovårdaren, som omedelbart tar hand om ditt ärende. 

Gå till Omaolo

Stäng

Nainen tanssii
Photo: Maija Astikainen

Om du har ett ärende till din hälsostation, skicka ett meddelande eller en fråga via kundportalen Maisa. Vi besvarar ditt meddelande inom tre vardagar.

  1. Logga in på Maisa på www.maisa.fi eller på appen Maisa.  
  2. Skicka ett meddelande från Meddelanden -> Fråga om vård eller service. 
  3. Välj din hälsostation som mottagare av meddelandet och ett lämpligt ämne för ditt meddelande. 
  4. Du får svar på ditt meddelande inom tre vardagar.  

Gå till Maisa

Stäng

Hälsostationerna använder sig av en återuppringningstjänst. Vi ringer upp dig så fort som möjligt.

Ring 09 310 50070

Finskspråkig betjäning på 09 310 48600

Stäng

Under hälsostationens öppettider kan du också komma och sköta dina ärenden på plats. Om du har fyllt 12 år rekommenderar vi att du använder munskydd om du inte har hinder för det på grund av hälsoskäl. Vi rekommenderar att du ringer först. Ring i synnerhet om du har influensasymtom. 

Ring Jourhjälpen på 116 117 vid brådskande situationer. 

Gå till Reseplaneraren

Stäng

Kontaktuppgifter

Bredviksvägen 30 00330 Helsingfors

+358 9 310 48600
öppet mån-fre 08-16
PB 6640, 00099 Helsingfors stad

Rutten till huvudingången

  • 2 bilplatser för rörelsehindrade ligger utomhus över 10 m från ingången. Parkeringsrutans bredd är minst 3,6 m.
  • Hållplatsen för skjutstrafik ligger i närheten av ingången, på en plats varifrån det är lätt att ta sig till trottoaren.
  • Rutten till ingången är jämn och tillräckligt bred samt belyst och dess ytmaterial ger anvisningar för hur man tar sig fram.

Huvudingången

  • Ingången är lätt att urskilja och belyst. Ingången har ett tak.
  • Dörrarna vid ingången är lätta att urskilja. Utanför dörren finns tillräckligt med fritt utrymme för att röra sig t.ex. med rullstol. Dörren öppnas automatiskt med en knapp.

I lokalen

  • Servicepunkten finns på plan 2.
  • Lokalerna har en hiss med plats för en rullstol med en automatdörr. Hissens nummerknappar kan inte avläsas med fingrarna. Bottenvåningens knapp är annorlunda än de andra. (Minimimåtten för en tillgänglig hiss är bredd 1,1 m och djup 1,4 m.)
  • Vid servicepunkten finns skyltar till olika lokaler.
  • Dörrarna vid servicepunkten är lätta att urskilja.
  • I servicepunktens väntrum finns ett könummersystem och stolar.
  • I servicestället finns en toalett som har angetts som tillgänglig på plan 2. Dörren till toaletten är svår att öppna och stänga.
Stäng