Dals psykiatriska poliklinik tillhandahåller specialiserad sjukvård för patienter med svår psykisk ohälsa eller psykiatriska sjukdomar.

Hos oss arbetar psykiatriker, läkare i specialistutbildning med psykiatri som specialområde, sjukskötare, närvårdare, psykologer, ergoterapeuter och socialarbetare.
För våra tjänster krävs en remiss.
Om du vill avboka en tid, gör det minst 24 timmar före mottagningen genom att ringa oss på numret +358 9 310 49950, eller kontakta din vårdkontakt. Om du har en besökstid på en måndag, kan du avboka den samma dag klockan 8-9. Uteblivna besök faktureras.
Dals psykiatriska poliklinik finns i Dals sjukhus område.
Kontaktuppgifter
Finska, Svenska
PB 6600, 00099 Helsingfors stad
Plats
Läkaregatan 8,
00250
Helsingfors
Rutten till huvudingången
- Bilplatsen för rörelsehindrade ligger utomhus under 10 m från ingången. Parkeringsrutans bredd är minst 3,6 m.
- Hållplatsen för skjutstrafik ligger i närheten av ingången, på en plats varifrån det är lätt att ta sig till trottoaren.
- Rutten till ingången är skyltad, jämn och tillräckligt bred samt belyst.
Reitti pääsisäänkäynnille
- Lääkärikadulla on maksullisia pysäköintipaikkoja. Etäisyys noin 100 metriä. G portaan edessä on merkitty esteetön pysäköinti seinän infotauluun kiinnitetyllä merkillä oven oikealle puolelle. Siitä ovista pääsee 10 m päässä olevalle hissille, jolla pääsy 3 kerrokseen odotustiloihin.
Huvudingången
- Ingången är lätt att urskilja och belyst.
- Vid ingången finns minst 4 trappsteg med ett räcke på ena sidan.
- Dörrarna vid ingången är lätta att urskilja. Utanför dörren finns tillräckligt med fritt utrymme för att röra sig t.ex. med rullstol. Dörren är tung eller annars svår att öppna.
- Vid ingången finns trösklar som är över 2 cm höga.
- Vindfånget är trångt.
Pääsisäänkäynti
- Pääsisäänkäynti F - rapusta ei mahdollista sisäänkäyntiä pyörätuolilla. Silloin sisäänkäynti tulee tehdä G-portaan ovesta, jossa myös tilava hissi.
I lokalen
- Servicepunkten finns på plan 3.
- Lokalerna har en hiss med plats för en rullstol med en dörr som är lätt att öppna för hand. Hissens nummerknappar kan inte avläsas med fingrarna. Bottenvåningens knapp är annorlunda än de andra. (Minimimåtten för en tillgänglig hiss är bredd 1,1 m och djup 1,4 m.)
- Vid servicepunkten finns skyltar till olika lokaler.
- Dörrarna vid servicepunkten är lätta att urskilja.
- I servicepunktens väntrum finns inget könummersystem. I väntrummet finns stolar.
- Vid servicepunkten finns en tillgänglig toalett på plan 3.