Riktlinjerna för varumärket och marknadsföringen

Naurava nainen kukkivien kirsikkapuiden alla
Bild: Juha Valkeajoki, Sherpa

Varumärkeskonceptet

Målet för varumärkesarbetet är att hitta en gemensam bild av det Helsingfors som vi är på väg mot. Det är kärnan av Helsingfors varumärke, en vision av det vi vill vara i framtiden. Det hjälper oss att göra rätt val och stärka allt det goda som gör Helsingfors till en ännu mer unik stad.

Bekanta dig med varumärket

Isä ja tytär ulkona nauttimassa lämmintä juotavaa talvisena päivänä. .
Bild: Juha Valkeajoki, Sherpa

Riktlinjerna för varumärket och marknadsföringen

Helsingfors är en stad för ett gott liv och frihet. Dessa egenskaper hos Helsingfors charmar och lockar till staden. För att kunna tillsammans utöka allt det goda som vi har, bygger vi stadens varumärke och genomför stadens marknadsföring i samarbete med olika aktörer inom stadsgemenskapen och inriktar verksamheten till olika kundgrupper.

Läs riktlinjerna för marknadsföringen