Tulevaisuudessa kaupunkilaisia palvellaan fiksusti ennakoiden jo ennen palvelutarpeen heräämistä. Digitalisaatio auttaa sujuvoittamaan kaupunkilaisten arkea ja tekee kaupungistamme toimivamman.

Tällaista tulevaisuuden Helsinkiä rakennamme
- Asiakaslähtöiset digitaaliset palvelut. Asiakaslähtöiset sähköiset palvelut ovat ensisijaisia sisäisissä ja ulkoisissa prosesseissa. Kaupungin tarjoamat palvelut ovat helposti saatavilla ajasta ja paikasta riippumatta. Uusien ennakoivien ja ongelmia ennaltaehkäisevien palveluiden kehittämistä vauhditetaan.
- Tuottavuus ja tiedolla johtaminen. Palvelutuotannon tuottavuuskasvu ja paremmat palvelut kustannustehokkaammin mahdollistetaan digitalisaation avulla. Helsinkiä johdetaan tiedolla ja osaamista kohdentamalla.
- Ihmiskeskeinen data. Helsinki uskoo vahvasti ihmiskeskeisen datan periaatteeseen eli siihen, että kaupunkilaisten tietoja käsitellään heidän ehdoillaan.
Sinua voisi kiinnostaa
Forum Virium Helsinki on Helsingin kaupungin innovaatioyhtiö. Forum Virium kehittää tulevaisuuden kaupunkiratkaisuja yhteistyössä yritysten, tiedeyhteisön ja kaupunkilaisten kanssa.
Tekoälyrekisteri on ikkuna Helsingin kaupungin käytössä oleviin tekoälyjärjestelmiin.
Kokeilukiihdyttämö on Helsingin kaupungin työntekijöille tarkoitettu tukipalvelu, jossa viedään erityisesti uusia digitalisaatiota hyödyntäviä ideoita ketterään kokeiluun.
Helsingin kaupungin asiakasyhteisö on verkossa toimiva yhteisö, jossa kaupunkilaiset osallistuvat palvelujen kehittämiseen.