
Nykyisellään osaa Helsingin palveluista on hankalia löytää tai käyttää. Ne on tuotettu kaupungin organisaation lähtökohdista, ei asiakkaan tarpeista käsin.
Huomisen Helsingissä asukkaat, kaupungin työntekijät, yritykset ja yhteisöt kehittävät palveluja yhdessä. Käyttäjät ovat tiiviisti mukana muotoilemassa toimivampaa kaupunkia. <- Pitääkö tämä poistaa kieliversioista?
Tulevaisuudessa digitaalisia kokeiluja voidaan aloittaa entistä helpommin, ilman suurta byrokratiaa. Näin kaupunki pystyy reagoimaan asiakkaiden muuttuneisiin toiveisiin yhä nopeammin.
Projektit
Mikä?
Lähetä meille palautetta, kehitysehdotuksia tai kysymyksiä kaupungin toiminnasta tai palveluista!
Kenelle?
Kaupunkilaisten oma palautekanava Helsingin palveluista.
Mitä hyötyä?
Anna palautetta ja auta meitä tekemään Helsingistä entistä toimivampi ja viihtyisämpi! Palautekanavan kautta lähetät meille ruusuja risuja palveluistamme, sekä teet vikailmoituksen esimerkiksi kuopasta kadussa. Palvelussa voi tutustua myös muiden jättämiin palautteisiin. Vastaamme palautteisiin aina viikon kuluessa.
Missä?
Mikä?
Osallistuvan budjetointikanava OmaStadin kautta voit antaa oman ehdotuksesi siitä, mihin kaupunki käyttää 10 miljoonaa euroa.
Kenelle?
Osallistuvan budjetoinnin kanava yli 13-vuotiaille kaupunkilaisille.
Mitä hyötyä?
Ehdota omaa ajatustasi tai äänestä mielestäsi parasta – OmaStadissa kaupunkilaiset päättävät, mihin Helsinki käyttää 10 miljoonaa euroa. OmaStadissa voit myös seurata valittujen kehitysideoiden toteutumista.