Hyppää pääsisältöön

Kaupungin laskut ja maksut

Tältä sivulta löydät tietoa kaupungin laskuista ja e-laskun tilaamisesta.

Tällä sivulla

Saitko laskun kaupungilta?

Haluatko muuttaa eräpäivää tai ilmoittaa osoitteenmuutoksesta? Taloushallintopalvelun asiakaspalvelunumerossa puh. 09 310 25300 palvellaan arkisin kello 9.00–15.00.

Mikäli asiasi koskee laskun perusteena olevaa palvelua ja sen sisältöä, ole yhteydessä palvelun tarjonneeseen toimialaan.

Taloushallintopalveluun voit ottaa yhteyttä myös lomakkeella tai sähköpostitse. Muista liittää sähköisiin yhteydenottoihin oma nimesi ja yhteystietosi.

Taloushallintopalvelun yhteydenottolomake

Lähetä sähköpostia talpa.asiakaspalvelu@hel.fi

Laskutuksen asiakaspalvelussa hoidetaan:

  • Kaupungin laskujen eräpäivän siirrot
  • Maksusuunnitelmat
  • Tili- ja osoitteenmuutokset
  • Sosiaali- ja terveydenhuollon lakisääteisten asiakasmaksujen laskutus
  • Sosiaali- ja terveydenhuollon maksukattoasiat
  • Suoritukset kaupungin myyntireskontraan, liikasuoritusten palauttaminen asiakkaille
  • Helsingin kaupunkien toimialojen ja liikelaitosten saatavien perintä, velkajärjestelyasiat
  • Kaupungille lähetettyjen ostolaskujen käsittelyyn ja maksamiseen liittyvät asiat

Tilaa e-lasku

Saat yhdellä tilauksella kaikki Helsingin kaupungin taloushallintopalvelun lähettämät laskut e-laskuina.

  • E-laskun voit vastaanottaa missä ja milloin haluat.
  • Saat laskun käyttöösi jopa vuorokauden sisällä laskutuksesta.
  • Laskun voit maksaa muutamalla napin painalluksella.
  • Viivakoodi, tilinumerot ja muut laskun tiedot ovat laskussasi valmiina.
  • Lasku toimitetaan suoraan omaan verkkopankkiisi.
Sulje

  • Kirjaudu verkkopankkiisi.
  • Hae laskuttajaksi Helsingin kaupunki ja laskutusaiheeksi Taloushallintopalvelu.
  • Syötä yksilöintitiedoksi oma henkilötunnuksesi kokonaisuudessaan muodossa ppkkvv-xxxX  / pkkvvAxxxX

Tieto verkkopankissa tekemästäsi e-laskutilauksesta siirtyy muutaman päivän kuluessa taloushallintopalveluliikelaitoksen asiakasrekisteriin. Huomioi, että verkkopankissa tehdyn e-laskusopimuksen myötä kaikki Helsingin kaupungin taloushallintopalvelun lähettämät laskut (mm. sosiaali- ja terveystoimen laskut) tulevat jatkossa e-laskuina sopimuksen tehneen henkilön verkkopankkiin.

Sulje

Varhaiskasvatuksen laskuissa ensin mainittu huoltaja on oletusarvoisesti laskun maksaja. Ensin mainittu huoltaja on henkilö, jonka verkkopankissa e-laskusopimus tehdään käyttäen yksilöintitunnisteena hänen henkilötunnustaan.

Lue lisää lasten päivähoidon e-laskutuksesta

Sulje

Tutustu muihin sähköisiin laskuihin

E-laskujen lisäksi voit vastaanottaa kaupungin laskut sähköisesti usealla eri tavalla.

Suoramaksu on hyvä vaihtoehto, mikäli käytössäsi ei ole verkkopankkitunnuksia. Suoramaksusopimuksen tekemiseksi pyydämme ottamaan yhteyttä omaan pankkiisi. Sopimuksen tehtyäsi pankki maksaa laskut automaattisesti tililtäsi eräpäivänä. Lisäksi toimitamme postitse laskun tiedot hyvissä ajoin ennen eräpäivää. Huomioithan, että suoramaksu-sopimuksen tekeminen vaatii käyntiä pankissa.

Sulje

OmaPosti on Postin asiointipalvelu, joka toimii mobiilisti ja verkossa. Palvelun käyttöönotto vaatii vahvan tunnistautumisen. OmaPostiin voit tilata laskut sähköisesti ja ne arkistoituvat sinne automaattisesti. Myös laskujen maksaminen onnistuu OmaPostissa. Lisätietoa OmaPosti -palvelusta löydät Postin sivuilta .

Sulje

Voit vastaanottaa Kivraan digipostina mm. laskuja, sopimuksia, vahvistuksia ja tapahtumalippuja. Voit jakaa palvelun lähimmäisten kanssa, jolloin maksuasioita voi hoitaa helposti läheisten kesken tai heidän puolestaan. Kivrassa laskut menevät maksuun suoraan pankkitililtä. Kivraa voit käyttää mobiilisovelluksella ja verkossa. Palveluun rekisteröitymiseen tarvitset verkkopankkitunnukset ja sähköpostiosoitteen. Tutustu palveluun tarkemmin Kivra.fi-sivuilla.

Sulje