Helsingfors-info - International House Helsinki

Vi ger råd när du söker information om stadens tjänster eller invandringsfrågor.
International House Helsingin sisätiloja.
Bild: Susa Junnola

Vi ger råd när du söker information om stadens tjänster eller invandringsfrågor. Vi betjänar dig på flera språk, med många års erfarenhet och via flera kanaler. Vill du konsultera ansikte mot ansikte, kan du besöka centrumbiblioteket Odet eller vår servicepunkt vid Internaltional House Helsinki (IHH).

Internaltional House Helsinki
Vår servicepunkt i IHH betjänar må-to kl. 9-16, fre kl. 10-16.

Du kan också kontakta oss via chatt eller telefon.
Tel. 09 31011 111 chatt: neuvonta.hel.fi
Telefon- och chattservice är öppet må-to 9-16, fre 10-15.

Avvikande öppettider: ons 4.12 är Helsingfors-infos servicepunkt i International House Helsinki öppen 9-15.30. Självständighetsdagen 6.12 stängd.

Kontaktuppgifter

Fågelviksgränden 2 D, 2. vån. Helsinki, 00530 Helsingfors Visa tillgänglighetsuppgifter Visa plats på servicekartan

Gäller tills vidare:
– mån-tor 9.00-16.00
– fre 10.00-16.00

Avvikande öppettider: onsdag 4.12 kl 9-15.30. Självständighetsdagen 6.12 stängt.

finska, svenska
PB 1, 00099 Helsingfors stad

Plats

Fågelviksgränden 2 D, 2. vån. Helsinki, 00530 Helsingfors
Plats på kartan - Öppna kartan i större format(Länk leder till extern tjänst)

Rutten till huvudingången

  • Hållplatsen för skjutstrafik ligger i närheten av ingången, på en plats varifrån det är lätt att ta sig till trottoaren.
  • Rutten till ingången är skyltad, jämn och tillräckligt bred samt belyst.

Huvudingången

  • Ingången är lätt att urskilja och belyst.
  • Dörrarna vid ingången är svåra att överblicka. Utanför dörren finns tillräckligt med fritt utrymme för att röra sig t.ex. med rullstol. Dörren öppnas automatiskt med en rörelsedetektor.

I lokalen

  • Servicepunkten finns på plan 2.
  • Lokalerna har en hiss med plats för en rullstol med en automatdörr. Hissens nummerknappar kan avläsas med fingrarna. Bottenvåningens knapp är annorlunda än de andra. (Minimimåtten för en tillgänglig hiss är bredd 1,1 m och djup 1,4 m.)
  • Vid servicepunkten finns skyltar till olika lokaler.
  • Dörrarna vid servicepunkten är lätta att urskilja.
  • I servicepunktens väntrum finns ett könummersystem och stolar.
  • I servicestället finns en toalett som har angetts som tillgänglig på samma plan som servicestället. Dörren till toaletten är svår att öppna och stänga.