Problemen med social- och hälsovårdssektors återuppringningen har åtgärdats – vissa störningar kan fortfarande förekomma

Det kan fortfarande förekomma vissa störningar i återuppringningstjänsten.
Asiakaspalvelija tietokoneen ääressä kuulokkeet päässään.

De tekniska problemen i hälsostationernas, rådgivningsbyråernas, tandvårdens, coronarådgivningens och coronavaccinationens telefonbokning och Jourhjälpens återuppringningstjänst har åtgärdats.

Det kan fortfarande förekomma vissa störningar i återuppringningstjänsten. Vi beklagar detta.

Vi ber dig i mån av möjlighet att vid icke-brådskande ärenden använda e-tjänsten (maisa.fi(Länk leder till extern tjänst)) eller göra en symtombedömning på Omaolo.fi(Länk leder till extern tjänst). Du kan även använda Omaolo-tjänsten vid sådana brådskande ärenden som inte kräver omedelbar vård. Via Omaolo-tjänsten får du svar dygnet runt vid brådskande ärenden.

Vid brådskande ärenden betjänar Jourhjälpen dygnet runt på numret 116 117.

I nödfall ring 112.