Ressun peruskoulu on yhtenäinen peruskoulu (luokat 1-9). Koulu toteuttaa kaupungin opetussuunnitelmaa IB-ohjelmien kautta. Koulussa on suomenkieliset luokat, painotetun englannin kielen luokat sekä valmistava luokka (7-9). Suomenkielisen opetuksen oppilaille Ressun peruskoulu on lähikoulu. Meillä on noin 750 oppilasta.
Tavoitteenamme on vaalia oikeudenmukaisuutta, empatiaa, kunnioitusta, sitkeyttä ja uteliaisuutta Ressun yhteisössämme. Meille on tärkeää, että kaikki yhteisömme jäsenet tuntevat olonsa turvallisiksi ja arvostetuiksi.
Oppilaamme lähtevät pienestä ja turvallisesta yhteisöstämme valmiina kohtaamaan suuren maailman:
Maakuntasarjasta maailmanliigan huipulle!
Meidän koulu
Valtakunnallisten opetussuunnitelman perusteiden pohjalta on laadittu Helsingin oma kuntakohtainen opetussuunnitelma sekä koulukohtaiset opetussuunnitelmat. Opetusta koulussamme ohjaa koulun opetussuunnitelma . Koulun opetussuunnitelmaan on kirjattu koulutyön tavoitteet, mitä aineita koulussa opiskellaan, miten koulussa työskennellään ja miten oppilaita voidaan tukea.
Ressun peruskoulussa opiskellaan valtakunnallisen opetussuunnitelman perusteiden, Helsingin kaupungin linjausten ja Ressun peruskoulun koulukohtaisen opetussuunnitelman mukaisesti. IB-ohjelmat, Primary Years Programme (luokilla 1-6) ja Middle Years Programme (luokilla 7-9) antavat viitekehyksen ja lähestymistavan oppimiseen ja opettamiseen. Oppilaat saavat koulusta maksutta oppikirjat ja muun oppimateriaalin, jotka koulu itse valitsee.
Oppijan ominaisuudet
IB:n oppijan ominaisuudet asettavat yhteiset puitteet opiskelulle Ressun peruskoulussa. Pyrimme tukemaan oppijan ominaisuuksien tasapainoista kehitystä, ja siten ohjaamaan oppilaiden kasvua aktiivisiksi ja vastuuntuntoisiksi yhteisön jäseniksi.
tutkija
tiedonhaluinen
ajattelija
viestijä
periaatteellinen
avoin
avulias
rohkea
tasapainoinen
arviointikykyinen
Kieliohjelma
- 1. luokalta alkava vieras kieli (A1): englanti
- 3. luokalta alkava vapaaehtoinen vieras kieli (A2): espanja, ranska
- 6. luokalta alkava toinen kotimainen kieli (B1): ruotsi
- 8. luokalta alkava vapaaehtoinen vieras kieli (B2): espanja, ranska, saksa
Painotettu opetus
Ressun peruskoulun painotettu opetus on 80% englannin kielellä tapahtuvaa opetusta. Opetus on tarkoitettu kansainvälisesti liikkuvien perheiden lapsille, joilla on äidinkielenomainen englannin kielen taito. Opiskelussa eri oppiaineiden tavoitteet ja sisällöt ovat samat kuin suomenkielisillä luokilla.
Painotettuun englanninkieliseen opetukseen haetaan soveltuvuuskokeen kautta. Soveltuvuuskokeella arvioidaan oppilaan valmiuksia opiskella englannin kielellä. 8-9 vuosiluokille hakevien oppilaiden painotetun englannin kielen luokkien soveltuvuuskokeessa arvioidaan lisäksi suomen kielen taitoa.
Opiskelu Ressun peruskoulussa perustuu IB:n ja Ressun peruskoulun arvopohjaan. IB-ohjelmien tavoitteena on rohkaista opiskelijoiden kasvua kansainvälisesti ennakkoluulottomiksi, elinikäisiksi oppijoiksi.
Koulussamme toimii kaksi IB-ohjelmaa suomeksi ja englanniksi: Primary Years Programme (PYP, luokat 1-6) ja Middle Years Programme (MYP, luokat 7-9). IB-ohjelmat antavat opetukselle ja oppimiselle viitekehyksen. Molemmissa ohjelmissa oppimista lähestytään käsitteiden kautta, joiden avulla oppilas oppii jäsentämään pirstaleista tietoa. Ohjelmissa keskeisinä ovat oppijan ominaisuuksien sekä tiedon lisäksi taidot ja tavoitteena on oppilaan toiminta aktiivisena, kansainvälisenä kansalaisena.
Primary Years Programme, PYP
Ressun peruskoulun alakoulussa PYP on lähestymistapa ja viitekehys oppimiselle ja opettamiselle. PYP-ohjelmassa opiskelu on käsitteellistä ja tutkivan lähestymistavan mukaista. Ohjelma voidaan jakaa kolmeen osioon: oppija, oppiminen ja opettaminen ja oppiva yhteisö.
Oppija
Arvostamme oppijan osallisuutta oppimisessa. Oppilaita rohkaistaan toimimaan, ilmaisemaan itseään ja ottamaan vastuuta omasta oppimisestaan. Kaikkien luokkien oppilaat valitsevat keskuudestaan luokkansa oppilaskunnan edustajat.
PYP-näyttely
Kuudennen luokan keväällä Näyttely-jaksossa oppilaat pääsevät itsenäisesti soveltamaan PYPin aikana oppimaansa omassa tutkimuksessaan. Luokanopettajat ja mentoriopettajat ohjaavat tutkimusta eteenpäin oppilaiden soveltaessa oppimiaan taitoja ja oppijan ominaisuuksia tiedon etsinnässä. Näyttelyn aikana oppilaat saavat osoittaa taitonsa koko Ressun yhteisölle.
Oppiminen ja opettaminen
PYP kouluvuosi on jaettu kuuteen, monialaiseen tutkimusjaksoon, jotka kestävät 6-8 viikkoa ja yhdistävät kansallisen opetussuunnitelman tavoitteet PYP:in monialaisiin teemoihin. Opiskelussa hyödynnetäan Ressun yhteisön laajaa osaamista sekä eri oppiaineiden tarjoamia laajoja näkökulmia. Ressun peruskoulun jaksosuunnitelma
Jokaisella luokalla on luokanopettaja ja useampi aineenopettaja. Opettajat toimivat yhteistyössä suunnitellakseen ja toteuttaakseen mielekkäitä monialaisia oppimiskokonaisuuksia. Myös erillisiä, ainekohtaisia oppikokonaisuuksia opiskellaan.
Aineenopettajien määrä nousee, kun oppilaat valitsevat valinnaisaineensa. Valinnaisaineiden opiskelu tapahtuu sekaryhmissä, ja opetuskielinä ovat sekä suomi että englanti.
Kielet
Kaikki suomenkielisten luokkien oppilaat opiskelevat suomea ja englantia 1. luokalta alkaen.
Lisäksi Helsingin kaupunki tarjoaa viikoittaisia oman äidinkielen tunteja oppilaille, joiden äidinkieli ei ole suomi tai ruotsi, joiden äidinkieli on romani tai saame, tai jotka ovat paluumuuttajia maasta, jossa ovat opiskelleet maan kieltä. Näitä tunteja järjestetään iltapäivisin omien oppituntien jälkeen eri kouluissa ympäri Helsinkiä.
Middle Years Programme, MYP
MYP-ohjelmassa keskiössä ovat viestintä, kokonaisvaltainen oppiminen ja kansainvälisyyteen kasvaminen.
Tutkivan lähestymistavan sykli
Oppiminen ja opettaminen rakentuvat kolmen keskeisen teeman ympärille: tutkimus, toiminta ja reflektio (ajattelu).
Käsitteellisyys
Opetuksen ja oppimisen apuna käytetään IB-ohjelmasta nousevia, oppiainerajat ylittäviä käsitteitä, joihin kuuluvat kaikille oppiaineille yhteiset avainkäsitteet sekä oppiainekohtaiset käsitteet.
Globaalit asiayhteydet
Opittuja asioita pyritään kokoamaan ymmärrettäviksi kokonaisuuksiksi kuuden globaalin asiayhteyden kautta.
Nämä asiayhteydet ovat
- Identiteetit ja suhteet
- Tieteellinen ja tekninen innovaatio
- Sijoittuminen ajassa ja paikassa
- Kestävä kehitys ja globalisaatio
- Oikeudenmukaisuus ja kehitys
- Henkilökohtainen ja kulttuurinen ilmaisu.
Ilmiöt ja monialaiset opintokokonaisuudet
Koulumme seuraa kansallista opetussuunnitelmaa ja ilmiöt ovat osa koulumme arkea. Lisäksi oppilaat osallistuvat eri oppiaineita yhdistäviin monialaisiin opintokokonaisuuksiin.
Ilmiöt ja opintokokonaisuudet vaihtelevat vuosittain.
Oppijan ominaisuudet
IB-ohjelmien tavoitteena on tukea oppilaan kasvua kansainvälisesti ennakkoluulottomaksi, aktiiviseksi ja vastuuntuntoiseksi kansalaiseksi. Koulussamme tähän pyritään ohjaamalla oppilasta kehittymään oppijan ominaisuuksien mukaisesti. IB-ohjelman mukaisia oppijan ominaisuuksia ovat tutkija, periaatteellinen, avulias, tasapainoinen, reflektoiva, viestijä, ajattelija, tiedonhaluinen, avoin sekä rohkea. Oppijaa ohjataan kehittämään näitä taitoja läpi koulupolun.
Arviointi
Oppilaat saavat todistukseen kansalliset arvosanat asteikolla 4 (hylätty) – 10 (erinomainen). Lisäksi arvioinnissa apuna käytetään MYP-ohjelman arviointikriteereitä, jotka lisäävät arvioinnin läpinäkyvyyttä koko oppimisprosessin aikana.
Arviointikriteereiden taitotasot ovat asteikolla
0 (ei saavuttanut tavoitteita) – 8 (saavutti tavoitteet erinomaisesti). MYP-ohjelman arviointikriteerit tukevat tutkivaa opettamista ja oppimista. Aineryhmäkohtaisia kriteerejä avataan oppilaille lukuvuoden alussa ja arvioitavien tehtävien yhteydessä.
Oppimisen taidot ja laaja-alaisen osaamisen tavoitteet
Ressun peruskoulussa on 1-9 luokat kattava oppimisen taitopolku: oppilaita ohjataan kehittymään oppimisen taidoissa (viestintätaidot, sosiaaliset taidot, itseohjautuvuus, tutkimustaidot sekä ajattelun taidot). Taitopolussa IB:n oppimisen taidot yhdistyvät kansallisen opetussuunnitelman laaja-alaisen osaamisen tavoitteisiin.
Projektityö
Jokainen 9.luokkalainen tekee viimeisen vuoden aikana henkilökohtaisen projektityön, johon hänen odotetaan käyttävän omaa aikaa noin 25 tuntia. Projektityössä oppilas suunnittelee ja toteuttaa oman kiinnostuksensa pohjalta luovan tai tutkimukseen perustuvan kokonaisuuden. Tärkeä osa projektia on myös jatkuva itsearviointi ja oppimisen pohdinta.
Kunkin oppilaan projektityötä ohjaa yksi koulun opettajista. Projektityön vaiheet kootaan arvioitavaan raporttiin. Kevään aikana projektityö sekä raportti esitellään koko kouluyhteisölle projektityönäyttelyssä. Hyväksytysti suoritetusta projektityöstä oppilas saa erillisen liitteen päättötodistukseen.
Toiminta yhteisön hyväksi
MYP-ohjelman tavoitteena on kehittää oppilaan käsitystä vastuustaan yhteisöä kohtaan ja halua toimia yhteisön hyväksi. Oppilaita kannustetaan osallistumaan oppilaskunnan hallituksen toimintaan, olemaan järjestämässä koulun yhteisöllisiä tapahtumia sekä kehittämään koulun yhteishenkeä. Lisäksi oppilaat osallistuvat koulun arkisiin askareisiin, kuten ruokalasiivouksiin sekä välituntikioskitoimintaan.
Sekä 8. että 9. luokalla oppilas osallistuu viikon kestävään Työelämään tutustuminen-jaksoon. Oppilas itse etsii itselleen työpaikan, jossa suorittaa jakson. Lisätietoja TET-viikosta opinto-ohjaaja Jenni Soljasalolta.
Lisätietoja MYP-ohjelmasta
IB MYP-ohjelman koordinaattori Anna Antman ja koulun rehtori Leena Liusvaara vastaavat mielellään lisäkysymyksiin koskien MYP-ohjelmaa.
Aineryhmäkohtaiset kysymykset voi myös ohjata aineryhmäkoordinaattoreille, joiden yhteystiedot saat aineenopettajalta tai koordinaattorilta.
Halutessasi voit myös tutustua IBO:n nettisivuihin osoitteessa www.ibo.org.
Lukuvuosi päättyy todistustenjakoon lauantaina 3.6.2023. Päättöpäivän aikataulusta lisää Wilman tiedotteissa.
Koulu alkaa kesäloman jälkeen 10.8.2023 Lapinlahdenkadun rakennuksen pihalla.
- 8.30 luokat 2-6
- 9.00 1. luokat
- 10.00 luokat 7-9
More information about the admission for basic education in English:
Kodin ja koulun yhteistyön periaatteet ja toimintatavat on kuvattu jokaisen koulun opetussuunnitelmassa. Siihen kuuluvat mm. vanhempainillat, oppimiskeskustelut sekä yhteydenpito sähköisen Wilma-järjestelmän kautta.
Käytännön yhteistyöstä ja toiminnasta sovitaan yhdessä koulun ja huoltajien kanssa. Kodin ja koulun yhteistyö on vastavuoroista. Kouluissa toimii johtokunta ja myös vanhempainyhdistys.
Wilma
Wilma-järjestelmän kautta huoltajat voivat saada tietoa lastensa opetuksesta, opetusjärjestelyistä ja arvioinnista sekä selvittää poissaoloja. Wilmassa huoltajat saavat koulun lähettämiä tiedotteita ja voivat olla yhteydessä opettajiin ja rehtoriin. Wilmaa käyttävät myös oppilaat ja opiskelijat omien opintojensa seurantaan. Huoltajakohtaiset wilma-tunnukset annetaan syyslukukauden alkaessa siitä koulusta, jossa lapsi on aloittanut.
Järjestyssäännöt päivitetään sivulle lukuvuoden 2023-24 alussa.
Henkilökuntamme yhteystiedot
Ressun peruskoulu
Lapinlahdenkatu 10, 00180 Helsinki
PL 18301, 00099 Helsingin kaupunki
ja
Ruoholahdenkatu 23, 00180 Helsinki
PL 18303, 00099 Helsingin Kaupunki
Kanslian aukioloajat ma-pe 9-12
Koulusihteeri
Sanna Riikonen
09 31082102
sanna.m.riikonen(at)hel.fi
Koulusihteeri huolehtii ja neuvoo oppilasrekisteriin ja oppilaan yleiseen koulunkäyntiin liittyvistä asioista. Kaikki oppilaaksiottoa ja kouluun hakemista koskevat kyselyt tulee lähettää rehtorille. Valitettavasti emme voi järjestää yksittäisiä tutustumiskierroksia koululla. Voitte kysyä mitä vain kouluun liittyvää sähköpostitse tai puhelimitse. Koulusihteerille ilmoitetaan nimen, osoitteen, puhelinnumeron ja henkikirjoitustietojen muutoksista.
Rehtori
Leena Liusvaara
puh. 09 310 82101
leena.liusvaara(at)hel.fi
Virka-apulaisrehtori
Aliisa Ranta
puh. 09 310 82031 / 040 6672208
aliisa.ranta(at)hel.fi
Oppilaaksiottoon liittyvät asiat
Vararehtori
Veijo Karhinen
puh. 040 865 3288 (yhteydenotot ainoastaan sijaisasioissa, mieluiten sähköpostilla)
veijo.karhinen(at)edu.hel.fi
PYP-koordinaattori
Anna Hart
anna.hart(at)edu.hel.fi
MYP-koordinaattori
Anna Antman
anna.antman(at)edu.hel.fi
Johtokunnan puheenjohtaja
Marjo Rintamäki
Opettajainhuone Lapinlahdenkatu
puh. 09 310 82108
Iltapäivätoiminnan vastaava
Riikka Vilpponen
puh. 040 660 8795
Kouluisäntä (Lapinlahdenkatu)
Jaamac Ahmed
puh. 0504013885, jaamac.ahmed@palmia.fi
Kohdevastaava (Ruoholahdenkatu)
Jorma Korhonen
puh. 050 401 3827, jorma.korhonen@palmia.fi
Vahtimestaripalvelut, kiinteistöhuolto, löytötavarat
Iltavahtimestari päivystää Lapinlahdenkadun rakennuksessa kello 16.30 alkaen.
Kouluravintola (Lapinlahdenkatu)
puh. 09 310 82111
Kouluravintola (Ruoholahdenkatu)
puh. 09 310 31059
Aho-Penttilä Petra, laaja-alainen erityisopettaja, englanninkieliset 1-7 luokat
Antman Anna, ruotsi, MYP-koordinaattori
Carter Ilona, luokanopettaja 2BD
Cavernelis Noel, luokanopettaja 5B, yhteysopettaja
Cederström Matias, ortodoksinen uskonto
Chua Poh Yi, luokanopettaja 6BD
Gundersen Tuula, luokanopettaja 1BD, oppilaskunta, kielitietoinen samanaikaisopetus
Haapasalo Hanna, äidinkieli ja kirjallisuus, suomi toisena kielenä ja kirjallisuus, luokanohjaaja 8A
Hart Anna, luokanopettaja 3BD, PYP- koordinaattori
Hautaniemi Olavi, suomi toisena kielenä
Heiskanen Kati, ranska, luokanohjaaja 8D
Holttinen Olli-Pekka, liikunta, terveystieto, luokanohjaaja 9C
Hovinen Annika, valmistava luokka
Kaljunen Katri, luokanopettaja 6BD
Kanto Marjaana, katolinen uskonto
Karhinen Veijo, luokanopettaja 4AC, kirjastonhoitaja
Kekkonen Tiia, luokanopettaja 4B
Keski-Rauska Tiina, äidinkieli ja kirjallisuus, suomi toisena kielenä ja kirjallisuus (virkavapaalla)
Keskitalo Sanna, kotitalous
Keskiväli Aija, luokanopettaja 6AC
Koponen Veera, käsityö
Kukkonen Anu, äidinkieli ja kirjallisuus, suomi toisena kielenä ja kirjallisuus, luokanohjaaja 8C
Kuosmanen, Emmi, maantieto (virkavapaalla)
Käkelä Riina, englanti, ruotsi, luokanohjaaja 7D
Laitala Katja, englanti, ranska
Lankinen Marika, biologia, maantieto
Leppiniemi Netta, valmistava luokka
Malinen Marjo, käsityö (virkavapaalla)
Manner-Lipasti Eeva, historia ja yhteiskuntaoppi, elämänkatsomustieto, ekonomia
Marin-Nuutinen Anne, laaja-alainen erityisopettaja suomenkielisillä luokilla 1-6
Marjanen Aapo, luokanopettaja, 4AC
Miikki Päivi, äidinkieli ja kirjallisuus, suomi toisena kielenä ja kirjallisuus
Mäkelä Terhi, musiikki (virkavapaalla)
Neva-aho-Honkanen Raisa Maria, kuvataide
Nikkari Meri, luokanopettaja 1AC, biologia, maantieto, terveystieto
Nordgren Ulla, ruotsi
Nuorteva Johanna, erityisopettaja luokilla 7AC, 8-9
Parkkinen Helene, luokanopettaja 5AC
Pesu Mari, luokanopettaja 3AC, oppilaskunnan hallituksen ohjaava opettaja
Pohjanpalo Lalla, luokanopettaja 6AC
Porrassalmi Arttu, luokanopettaja 2A
Purovaara Selja, katsomusaineet, 2.-3. luokan musiikki, luokanohjaaja 9B, 9. luokan projektityö, toiminta yhteisön hyväksi -projekti
Rautajoki Heidi, liikunta, luokanohjaaja 7B
Ruhanen Maiju, luokanopettaja 1AC, historia, ekonomia
Ryan-Kraujale Johanna, luokanopettaja (virkavapaalla)
Saarikoski Ilona, musiikki
Sandberg Miro, matematiikka, fysiikka, kemia
Sippola Reetta, luokanopettaja 3AC, suomi toisena kielenä
Smith Meghan, espanja, englanti (väittely), luokanohjaaja 8B
Soljasalo Jenni, opinto-ohjaaja
Suominen Markku, matematiikka, fysiikka, kemia, luokanohjaaja 9A
Sytelä Jyrki, matematiikka, fysiikka, kemia, tietotekniikka
Tolvanen Tuuli, matematiikka
Tuovinen Anna-Stiina, luokanopettaja (virkavapaalla)
Väliahde Anni, luokanopettaja 5AC, kotitalous
Väliahde Maija, luokanopettaja 1BD
Webb Jenny, painotettu englanti, luokanohjaaja 9D
Zayat Habash Nili, luokanopettaja 2BD
Koulunkäynninohjaajat
Kilpiäinen Hannamari, valmistava luokka
Linnanvuo Ulla, 1AC
Luotonen Pihla, 2AC
Vilpponen Riikka, iltapäivätoiminnan vastuuohjaaja
Opinto-ohjaaja
Jenni Soljasalo
puh. 09 310 82105
jenni.soljasalo(at)edu.hel.fi
Koulukuraattori
Hannele Houston
puh. 050 401 3296
hannele.houston(at)hel.fi
Koululla päivittäin ma-pe
Terveydenhoitaja
Heini Liukkonen
puh. 050 310 5575 tai Wilman kautta
Vastaanottoajat koulussa: ma—to klo 8.45-15.45
pe 8.45—14.00
Vastaanotto ilman ajanvarausta päivittäin 10.00-10.30 ja 12.00-12.30
Koulupsykologi
Marjo Myllykoski
puh. 050 401 3316 / 09 310 71869
marjo.myllykoski at hel.fi
Koululla ma-ti, to-pe
Tutustu miten kouluissamme opitaan ja toimitaan
Aamu- ja iltapäivätoiminta, kerhot ja harrastukset
Oppilaille on tarjolla monenlaista vapaaehtoista ohjattua toimintaa ennen ja jälkeen koulupäivän – mielekästä tekemistä ja kivaa yhdessäoloa turvallisessa ympäristössä.
Ennen oppitunteja järjestettävä aamupäivätoiminta on maksutonta. Se on tarkoitettu 1.–2.-luokkalaisille sekä 3. ja 4. vuosiluokan erityisen tuen oppilaille.
Järjestämme aamupäivätoimintaa jokaisena koulupäivänä 8.15–9.50. Toimintaa järjestetään sään salliessa ulkona. Voit kysyä lisätietoa koulun aamupäivätoiminnasta rehtorilta.
Lisätietoja koulujen aamupäivätoiminnasta löydät perusopetuksen sivuiltamme.
Perusopetuksen iltapäivätoiminta on maksullista ja suunnattu 1.–2.-luokkalaisille sekä erityisen tuen oppilaille.
Lue lisää iltapäivätoiminnasta ja sen maksuista perusopetuksen yhteisiltä sivuiltamme.
Voit etsiä alueemme iltapäivätoimintapaikat palvelukartalta . Voit palvelukartalla syöttää kotiosoitteesi sille varattuun kenttään.
Koulussamme järjestetään oppilaille maksuttomia harrastuksia ja kerhoja sekä harrastamisen Suomen mallin kautta että koulun kerhotoimintana. Perusopetuksen yhteisiltä sivuiltamme löydät lisätietoa kerho- ja harrastustoiminnasta.
Alla on tietoa meidän koulumme kerhoista ja harrastuksista.
Harrastamisen Suomen mallin ryhmiin ilmoittaudutaan suoraan harrastuksen järjestäjälle. Ilmoittautuminen on sitova. Harrastukset toteutuvat, jos osallistujia on riittävästi. Mikäli joudut perumaan ilmoittautumisen, ole yhteydessä harrastuksen järjestäjään mahdollisimman nopeasti. Harrastuksen järjestäjä tiedottaa mahdollisista peruutuspaikoista ja lisäryhmistä.
Koulun kerhotoiminta lukuvuonna 2022-2023
Maahockey luokille 1-5, keskiviikko 16-17 Alasali, lisätietoja ja ilmoittautuminen ks wilmaviesti (Noel Cavernelis)
Maahockey luokille 6-9, keskiviikko 17-18, Alasali, lisätietoja ja ilmoittautuminen ks wilmaviesti (Noel Cavernelis)
Esiintymisklubi, soololaulua, duot ja triot. Pidämme minikonsertin jokaisen lukukauden lopussa. Lisätietoja ja ilmoittautuminen ks wilmaviesti (Noel Cavernelis)
Lastenliiton showtanssi 1-2 luokkalaisille ma 16.00-16.45 Alasali, 5.9. alkaen, lisätietoa ja ilmoittautuminen RessuPTA:n kautta
PPJ jalkapalloseura 1-2 luokkalaisille. Keskiviikkona 14.30-15.30, Alasali 7.9. alkaen, lisätietoa ja ilmoittautuminen RessuPTA:n kautta
Lastenliiton taidekerhot 1-4 luokkalaisille:
tiistaina 14.30-15.45
tiistaina 15.45-17.00
keskiviikkona 14.45-16.00
lisätietoa ja ilmoittautuminen RessuPTA:n kautta
Harrastamisen Suomen mallin maksuttomat harrastusryhmät 24.1.2022 alkaen:
Parkour (7.-9.lk) UUSI
Kiipeily (3.-6.lk) TÄYNNÄ
Kiipeily (3.-6.lk) TÄYNNÄ
Parkour (3.-6.lk) TÄYNNÄ
Ohjelmointi ja pelisuunnittelu (3.-6.lk)
Oksa City of the Future – visual arts (3.-6.lk) TÄYNNÄ
Oksa City of the Future – visual arts (3.-6.lk) UUSI
Elokuvan lumoissa (3.-6.lk) TÄYNNÄ
EasySport Mailapelit (3-6lk)
Kiipeily (7.-9.lk) TÄYNNÄ
Helsinkiläisille peruskoululaisille järjestetään koulupäivän yhteydessä kerhotoimintaa. Oppilaat voivat osallistua kerhotoiminnan suunnitteluun ja kehittämiseen muun muassa koulujen oppilaskuntien kautta. Koulun kerhotoimintaa voidaan järjestää joko omalla henkilökunnalla tai ostettuna ulkopuoliselta toimijalta (osallistujille maksutonta). Tämän lisäksi koululla voi olla muutakin kaupungin ulkopuolisen toimijan järjestämää kerhotoimintaa (kohtuulliset osallistumiskustannukset).
Voit myös katsoa lähialueen muiden koulujen kerho- ja harrastustarjonnan.
Kouluun ilmoittautuminen ja hakeminen
Ilmoittaudu tai hae kouluun
Tietoa 1. luokan aloittavalle
Tietoa 3. luokalle siirtyvälle
Tietoa 7. luokalle siirtyvälle
Sinua saattaisi kiinnostaa
Koulumme johtokunta
Jokaisessa koulussa toimii johtokunta, joka ohjaa ja kehittää koulun toimintaa. Koulun johtokunta koostuu huoltajien, oppilaiden ja henkilöstön edustajista. Kasvatus- ja koulutuslautakunta valitsee jäsenet neljäksi vuodeksi. Nykyisten johtokuntien toimikausi on 2021-2025. Johtokunta muun muassa hyväksyy vuosittain koulun toimintasuunnitelman.
Pöytäkirjan teksti suoraan tähän tai linkki saavutettavaan pdf-tiedostoon.
Kokousaika
Kokouspaikka
Läsnä
1. Kokouksen avaus
2. Kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus
3. Kokouksen työjärjestyksen hyväksyminen
4. Pöytäkirjan tarkastajien valitseminen
5. Käsiteltävät asiat
6. Mahdolliset muut asiat
7. Kokouksen päättäminen
Pöytäkirjan teksti
Kokousaika
Kokouspaikka
Läsnä
1. Kokouksen avaus
2. Kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus
3. Kokouksen työjärjestyksen hyväksyminen
4. Pöytäkirjan tarkastajien valitseminen
5. Käsiteltävät asiat
6. Mahdolliset muut asiat
7. Kokouksen päättäminen
Kokousaika
Kokouspaikka
Läsnä
1. Kokouksen avaus
2. Kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus
3. Kokouksen työjärjestyksen hyväksyminen
4. Pöytäkirjan tarkastajien valitseminen
5. Käsiteltävät asiat
6. Mahdolliset muut asiat
7. Kokouksen päättäminen
Kokousaika
Kokouspaikka
Läsnä
1. Kokouksen avaus
2. Kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus
3. Kokouksen työjärjestyksen hyväksyminen
4. Pöytäkirjan tarkastajien valitseminen
5. Käsiteltävät asiat
6. Mahdolliset muut asiat
7. Kokouksen päättäminen