Etsitkö Kalasataman terveys- ja hyvinvointikeskusta?

Kalasataman terveysaseman asiakkaat eivät voi varata aikaa ompeleiden poistoon Maisa-palvelusta vaan he voivat tulla suoraan ilman ajanvarausta ilmoittautumaan toimistoon 3B ma–pe klo 9.30–10.30.

Hoitotakuu kiristyy: kiireettömän hoidon aikarajoihin tiukennuksia 1.9.2023
Syyskuun alusta alkaen yhteys terveysasemalle tulee saada arkisin virka-aikana samana päivänä, kun olet ottanut sinne yhteyttä. Sinun tulee myös saada yksilöllinen arvio hoitosi tarpeesta ja kiireellisyydestä. Kiireettömään hoitoon tulee päästä 14 vuorokaudessa. Valitettavasti palveluissa on ruuhkaa emmekä vielä pääse kaikissa palveluissa hoitotakuun tavoitteisiin. Teemme kuitenkin aktiivisesti töitä hoitotakuun toteutumiseksi.
Lue lisää siitä, miten hoitotakuulain muuttuminen vaikuttaa hoitoon pääsyyn
Kysymyksiä ja vastauksia hoitotakuusta (STM) (Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Kalasataman terveysasema

Terveysasema on ensisijainen hoitopaikkasi äkillisissä ja pitkään jatkuvissa terveysongelmissa. Terveysasemalla sinua palvelee moniammatillinen tiimi.

Kalasataman terveysasema toimii Kalasataman terveys- ja hyvinvointikeskuksessa. Palvelemme muun muassa Arabianrannan, Herttoniemen, Kallion, Pasilan ja Vallilan asukkaita.

Ota yhteyttä terveysasemalle, kun olet huolestunut terveydestäsi, sinulla on jokin äkillinen oire tai tarvitset tukea pitkäaikaisen sairauden hoidossa.

Meillä Kalasataman terveysasemalla työskentelee muun muassa terveydenhoitajia, sairaanhoitajia, fysioterapeutteja ja lääkäreitä.

Näin saat meihin yhteyden

Kun otat yhteyttä terveysasemalle, hoitaja arvioi tilanteesi ja ohjaa sinut tarvittaessa oikealle ammattilaiselle. Voit ottaa yhteyttä verkossa Omaolon tai Maisan kautta, soittamalla tai tulemalla paikan päälle. Otathan yhteyttä vain yhden kanavan kautta.

Mies metrossa.
Kuva: Jussi Hellsten

Omaolossa voit valita oireeseesi sopivan oirearvion tai täyttää yleisen oirekyselyn, jos oirettasi kuvaavaa arviota ei löydy. Saat toimintaohjeet ympäri vuorokauden! 

  1. Tee oirearvio netissä silloin, kun sinulle sopii. 
  2. Omaolo antaa sinulle sopivat toimintaohjeet. 
  3. Jos oireesi vaativat ammattilaisen arviota, voit lähettää täyttämäsi arvion terveysasemallesi. Oireesi perusteella vastaamme sinulle mahdollisimman pian, viimeistään vuorokauden kuluessa. Kiireellisimmät yhteydenotot ammattilainen käsittelee kahden tunnin kuluessa.

Siirry Omaoloon(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Nainen tanssii
Kuva: Maija Astikainen

Kun sinulla on asiaa omalle terveysasemallesi, lähetä viesti tai kysymys Maisa-asiakasportaalin kautta. Vastaamme viestiisi kolmen arkipäivän kuluessa.​

  1. Kirjaudu Maisaan osoitteessa www.maisa.fi (Linkki johtaa ulkoiseen palveluun) tai Maisa-sovelluksessa.  
  2. Lähetä viesti kohdasta Viestit -> Lähetä viesti -> Hoitoon tai palveluun liittyvä kysymys.
  3. Valitse aihe. 
  4. Valitse viestin vastaanottajaksi oma terveysasemasi ja kirjoita viestillesi sopiva aihe. 
  5. Kerro viestissäsi mahdollisimman tarkkaan, mistä on kyse.

  6. Saat vastauksen kolmen arkipäivän sisällä. 

Siirry Maisaan(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Terveysasemilla on käytössä takaisinsoittopalvelu. Soitamme sinulle takaisin mahdollisimman pian. 

Soita 09 310 50333(Linkki aloittaa puhelun)

Terveysaseman aukioloaikoina voit tulla hoitamaan asiaasi myös paikan päälle. Jos olet täyttänyt 12 vuotta, suosittelemme käyttämään kasvomaskia, ellei sen käytölle ole terveydellistä estettä. Suosittelemme kuitenkin, että soitat ensin, erityisesti silloin, jos sinulla on flunssaoireita.

Kiireellisissä tilanteissa soita Päivystysapuun 116 117 (Linkki aloittaa puhelun).

Siirry Reittioppaaseen(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Jos olet kuulovammainen tai et pysty tuottamaan puhetta, voit olla yhteydessä terveysasemalle jollakin seuraavista tavoista:

Sijainti

Työpajankatu 14 A, 00580 Helsinki
Sijainti kartalla - Avaa kartta suurempana (Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Reitti pääsisäänkäynnille

  • Saattoliikenteen pysähtymispaikka sijaitsee sisäänkäynnin läheisyydessä (etäisyys enintään 5 metriä), josta sisäänkäynnille pääsee siirtymään sujuvasti.
  • Kulkureitti sisäänkäynnille on opastettu, tasainen ja riittävän leveä sekä valaistu ja siinä on liikkumista ohjaavaa pintamateriaalia.

Pääsisäänkäynti

  • Sisäänkäynti erottuu selkeästi ja on valaistu. Sisäänkäynnin yläpuolella on katos.
  • Sisäänkäynnin ovet erottuvat selkeästi ja lasiovissa on kontrastimerkinnät. Oven ulkopuolella on riittävästi vapaata tilaa liikkumiselle esim. pyörätuolin kanssa. Ovi aukeaa automaattisesti liikkeentunnistimella.

Sisätilat

  • Asiointipiste sijaitsee samassa kerroksessa kuin sisäänkäynti.
  • Asiointipisteessä on opasteet eri tiloihin ja on käytetty liikkumista ohjaavaa pintamateriaalia.
  • Asiointipisteen ovet erottuvat selkeästi. Lasiovissa on kontrastimerkinnät.
  • Asiointipisteen odotustilassa on vuoronumerojärjestelmä ja istuimet.
  • Asiointipisteessä on esteettömäksi merkitty wc samassa kerroksessa kuin asiointipiste. Wc-istuimen toiselta tai molemmilta puolilta puuttuu käsituki.