Hyppää pääsisältöön

Etsitkö Kalasataman terveys- ja hyvinvointikeskusta?

Lue ja kuittaa Kanta-informointi Omakannassa
Kaikkien sosiaali- ja terveydenhuollon asiakkaiden tietoja tallennetaan Kanta-palveluihin. Nyt kun hyvinvointialueet ovat aloittaneet toimintansa muualla Suomessa, jokainen (myös helsinkiläinen) saa Omakanta-palvelussa ilmoituksen siitä, mitä Kanta-palvelut ovat, miten tietoja käytetään sote-palveluissa ja miten voi itse vaikuttaa tietojensa käyttöön.

Kun luet ja kuittaat ilmoituksen Omakannassa etukäteen, asiasi sujuvat vastaanottokäynnillä nopeammin.

Kalasataman terveysasema

Kalasataman terveysasema toimii Kalasataman terveys- ja hyvinvointikeskuksessa. Palvelemme muun muassa Arabianrannan, Herttoniemen, Kallion, Pasilan ja Vallilan asukkaita.

Ota yhteyttä terveysasemalle, kun olet huolestunut terveydestäsi, sinulla on jokin äkillinen oire tai tarvitset tukea pitkäaikaisen sairauden hoidossa.

Meillä Kalasataman terveysasemalla työskentelee muun muassa terveydenhoitajia, sairaanhoitajia, fysioterapeutteja ja lääkäreitä.

Näin saat meihin yhteyden

Kun otat yhteyttä terveysasemalle, hoitaja arvioi tilanteesi ja ohjaa sinut tarvittaessa oikealle ammattilaiselle. Voit ottaa yhteyttä verkossa Omaolon tai Maisan kautta, soittamalla tai tulemalla paikan päälle.

Mies metrossa
Kuva: Jussi Hellsten

Omaolossa voit valita oireeseesi sopivan oirearvion tai täyttää yleisen oirekyselyn, jos oirettasi kuvaavaa arviota ei löydy. Saat toimintaohjeet ympäri vuorokauden! 

  1. Tee oirearvio netissä silloin, kun sinulle sopii. 
  2. Omaolo antaa sinulle sopivat toimintaohjeet. 
  3. Jos oireesi vaativat ammattilaisen arviota, voit lähettää täyttämäsi arvion terveysasemallesi. Oireesi perusteella vastaamme sinulle mahdollisimman pian, viimeistään vuorokauden kuluessa. Kiireellimmät yhteydenotot ammattilainen käsittelee kahden tunnin kuluessa.

Siirry Omaoloon

Sulje

Nainen tanssii
Kuva: Maija Astikainen

Kun sinulla on asiaa omalle terveysasemallesi, lähetä viesti tai kysymys Maisa-asiakasportaalin kautta. Vastaamme viestiisi kolmen arkipäivän kuluessa.​

  1. Kirjaudu Maisaan osoitteessa www.maisa.fi  tai Maisa-sovelluksessa.  
  2. Lähetä viesti kohdasta Viestit -> Lähetä viesti -> Hoitoon tai palveluun liittyvä kysymys.
  3. Valitse aihe. 
  4. Valitse viestin vastaanottajaksi oma terveysasemasi ja kirjoita viestillesi sopiva aihe. 
  5. Saat vastauksen kolmen arkipäivän sisällä. 

Siirry Maisaan

Sulje

Terveysasemilla on käytössä takaisinsoittopalvelu. Soitamme sinulle takaisin mahdollisimman pian. 

Soita 09 310 50333

Sulje

Terveysaseman aukioloaikoina voit tulla hoitamaan asiaasi myös paikan päälle. Jos olet täyttänyt 12 vuotta, suosittelemme käyttämään kasvomaskia, ellei sen käytölle ole terveydellistä estettä. Suosittelemme kuitenkin, että soitat ensin, erityisesti silloin, jos sinulla on flunssaoireita.

Kiireellisissä tilanteissa soita Päivystysapuun 116 117 .

Siirry Reittioppaaseen

Sulje

Jos olet kuulovammainen tai et pysty tuottamaan puhetta, voit olla yhteydessä terveysasemalle jollakin seuraavista tavoista:

  • Täytä oireeseesi sopiva oirearvio Omaolo-palvelussa .
  • Soita arkisin terveysasemalle tulkin avulla vaihteen kautta. Vaihteen numero on 09 310 5015.
  • Asioi terveysasemalla Maisa-palvelussa .
  • Jos tilanne on kiireellinen, saat yhteyden terveyspalveluihin Päivystysavun tekstipalvelussa . Vaihtoehtoisesti hakeudu päivystykseen.
  • Henkeä uhkaavassa tilanteessa lähetä tekstiviesti hätäkeskuksen numeroon 112.
Sulje

Sijainti

Työpajankatu 14 A 00580 Helsinki

Reitti pääsisäänkäynnille

  • Saattoliikenteen pysähtymispaikka sijaitsee sisäänkäynnin läheisyydessä (etäisyys enintään 5 metriä), josta sisäänkäynnille pääsee siirtymään sujuvasti.
  • Kulkureitti sisäänkäynnille on opastettu, tasainen ja riittävän leveä sekä valaistu ja siinä on liikkumista ohjaavaa pintamateriaalia.

Pääsisäänkäynti

  • Sisäänkäynti erottuu selkeästi ja on valaistu. Sisäänkäynnin yläpuolella on katos.
  • Sisäänkäynnin ovet erottuvat selkeästi ja lasiovissa on kontrastimerkinnät. Oven ulkopuolella on riittävästi vapaata tilaa liikkumiselle esim. pyörätuolin kanssa. Ovi aukeaa automaattisesti liikkeentunnistimella.

Sisätilat

  • Asiointipiste sijaitsee samassa kerroksessa kuin sisäänkäynti.
  • Asiointipisteessä on opasteet eri tiloihin ja on käytetty liikkumista ohjaavaa pintamateriaalia.
  • Asiointipisteen ovet erottuvat selkeästi. Lasiovissa on kontrastimerkinnät.
  • Asiointipisteen odotustilassa on vuoronumerojärjestelmä ja istuimet.
  • Asiointipisteessä on siirrettävä induktiosilmukka.
  • Asiointipisteessä on esteettömäksi merkitty wc kerroksessa 1. Wc-istuimen toiselta tai molemmilta puolilta puuttuu käsituki.
Sulje