Sosiaali- ja potilasasiamiehen tehtävänä on toimia asiakkaan ja potilaan oikeuksien edistämiseksi. Hän neuvoo muistutuksen, kantelun tai potilasvahinkoilmoituksen tekemisessä. Sosiaali- ja potilasasiamies on puolueeton taho, joka ei tee päätöksiä eikä ota kantaa lääketieteelliseen hoitoon tai henkilökunnan toimintaan.
Kun otat yhteyttä sosiaali- ja potilasasiamieheen, saat vastauksen yleensä 1-3 arkipäivän kuluessa. Sosiaali- ja potilasasiamiehen palvelu on maksutonta.
Huomaathan, että Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirillä (HUS) ja yksityisillä terveyspalvelujen tuottajilla on omat potilasasiamiehensä.
Suojattu sähköposti
Yhteydenottopyyntö sosiaali- ja potilasasiamiehille
Sosiaali- ja potilasasiamiesten neuvonta
pvm/mpm