Sähköinen asiointi - Edlevo

Helsingin varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen maksupäätökset ja palvelunaikaiset päätökset näkyvät sähköisessä asiointipalvelu Edlevossa. Tältä sivulta löydät ohjeita Edlevon käyttöön.

Helsingin varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen maksupäätökset ja palvelunaikaiset päätökset näkyvät sähköisessä asiointipalvelu Edlevossa. (Linkki avautuu uuteen välilehteen.)

Palvelunaikaiset päätökset ovat muun muassa lapsen erityisen ja tehostetun tuen päätökset sekä kerhopäätökset. Näet palvelussa myös mahdolliset aiemmat päätökset vuodesta 2013 lähtien. 
Edlevossa voit päivittää omia yhteystietojasi. Ne siirtyvät varhaiskasvatuksen tai esiopetuksen henkilöstön saataville.

Kirjautumalla sähköiseen asiointipalveluun (Edlevo) annat suostumuksen sähköiseen asiointiin sekä päätöksen sähköiseen tiedoksiantoon. Vaihtoehtoinen tapa on paperinen asiointi. Huomaa, että pdf-tiedostojen avaamiseen tarvitaan ohjelma, jolla voi lukea pdf-tiedostoja.

Ongelmatilanteissa voitte olla yhteydessä Palvelukeskus Helsingin sähköisen asioinnin tukeen, p. 09 310 88 800. 
 

Käyttöohjeet

Kirjautuminen ja pääsivu

Voit kirjautua sähköiseen asiointipalveluun Edlevo-mobiilisovelluksen kautta, tai selaimella osoitteessa hel.fi/vakapalvelu (linkki avautuu uuteen välilehteen). Sovellus on ladattavissa Google Play tai App Store -sovelluskaupoista. Palveluun kirjaudutaan suomi.fi-tunnistautumisen avulla.

Pääsivun oikeassa yläkulmasta löytyy päävalikko (kolme viivaa). Asiointipalvelun eri toiminnot löytyvät päävalikon kautta.

Sähköinen asiointipalvelu toimii suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Edlevo-mobiilisovellus tunnistaa laitteesi käyttökielen. Selainversiossa voit vaihtaa kielen kirjautumisen jälkeen. Paina ensin päävalikkoa ja sen jälkeen asetukset-painiketta vaihtaaksesi palvelun kielen. 

Näytön vasemmassa yläkulmassa näet navigointipolun. Navigointipolusta voit valita sivun, jolle haluat palata. Edelliseen näkymään pääset palaamaan painamalla paluu-nuolta näytön vasemmasta yläreunasta navigointipolun alta.

Omat yhteystiedot 

Omat yhteystiedot -toiminnon alla voit päivittää omia tietoja. Kun kirjaudut asiointipalveluun ensimmäisen kerran, muista tarkistaa ja päivittää omat yhteystietosi. Kirjoita sähköpostiosoitteesi uudelleen yhteystietoihin ja tallenna muutokset, jotta se päivittyy järjestelmään.

Päätökset 

Päätökset-toiminnon alla voit tarkastella sinulle saapuneita palvelu- ja maksupäätöksiä. Palvelu- ja maksupäätökset näkyvät omissa kansioissa.

Hallinta 

Ohje-painikkeen takaa näet sovelluksen eri toimintojen ohjeet. 

Kirjaudu ulos -linkistä pääset kirjautumaan ulos sovelluksesta. Jos kirjaudut ulos, istunto päättyy välittömästi ja seuraavalla kerralla sovellus vaatii kirjautumaan uudelleen henkilökohtaisilla pankkitunnuksillasi. Ilman uloskirjautumista istunto on voimassa 28 vuorokautta.