
Yhteystiedot
Apulaisrehtori
Mervi Morgan
+358 9 310 82914
mervi.morgan@edu.hel.fi
Koulusihteeri
Anne Yang
+358 9 310 82901
anne.yang@hel.fi
Rehtori
Seppo Salmivirta
+358 9 310 82900
seppo.salmivirta@hel.fi
Lukuvuosi 2023-2024
Kielten opetus
Kaksikielinen opetus
Tarjolla sali
Roihuvuoren koulu on alueensa lähikoulu, jossa 1.-6.-luokat. Toimimme Roihuvuoressa Vuorenpeikontiellä. Koulussa on noin 370 oppilasta. Olemme mukana monissa kehittämishankkeissa kuten Liikkuva koulu(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun) ja uudet lukutaidot. Olemme kehittäneet pitkään ilmiöopetusta ja digitaalisten ympäristöjen hyödyntämistä opetuksessa. Koulussamme järjestetään ruotsin kielikylpyopetusta. Lisäksi olemme yksi kaupungin kansainvälisistä vierailukouluista ja kuulumme Helsingin yliopiston harjoitttelukouluverkostoon.
Meidän koulu
Valtakunnallisten opetussuunnitelman perusteiden pohjalta on laadittu Helsingin oma kuntakohtainen opetussuunnitelma (Linkki johtaa ulkoiseen palveluun) sekä koulukohtaiset opetussuunnitelmat. Opetusta meidän koulussa ohjaa koulun opetussuunnitelma (Linkki johtaa ulkoiseen palveluun). Koulun opetussuunnitelmaan on kirjattu koulutyön tavoitteet, mitä aineita koulussa opiskellaan, miten koulussa työskennellään ja miten oppilaita voidaan tukea.
Kaikilla vuosiluokilla opetetaan laaja-alaisten taitotavoitteiden mukaisesti sekä opiskellaan ainakin kaksi ilmiökokonaisuutta vuosittain. Opetus halutaan tuoda mahdollisimman lähelle koululaisten arkea.
Luokilla 1.–6. on oma opettaja, joka opettaa pääosan tunneista. Yhdessä oman opettajan kanssa voi työskennellä erityisopettaja, S2-opettaja, resurssiopettaja tai koulunkäyntiavustaja.
Oppilaat saavat koulusta maksutta oppikirjat ja muun oppimateriaalin, jonka koulu itse valitsee.
Koulumme kehittää ilmiöoppimis- ja STEAM-pedagogiikkaa
Roihuvuoren ala-aste on ilmiöoppimisen kehittäjäkoulu. Osallistuimme vuosina 2016-2019 Helsingin kaupungin digitalisaatio-ohjelmassa innovatiivisten koulujen kehittämishankkeeseen. Roihuvuoren koulussa toteutetaan kahdesti vuodessa laaja monialaisten aineiden ilmiöoppimisen jakso. Ilmiöpohjaisuuden pedagogiikka nojaa meillä tutkivaan oppimiseen, keksintöpedagiikkaan ja innovatiivsen, kehittyvän koulun viitekehykseen (Ilomäki ja Lakkala, 2011) STEAM on pedagoginen lähestymistapa, jolla tuodaan erityisesti matematiikan ja luonnontieteiden opiskeluun lisää innostusta ja merkityksellisyyttä. STEAM on kirjainyhdistelmä sanoista Science (luonnontieteelliset alat), Technology & Engineering (teknologiset ja insinöörialat), Arts (humanistiset ja yhteiskunnalliset alat sekä taiteet) ja Mathematics (matematiikka). STEAM:issa yhdistellään uutta luovasti mm. tutkimista, ajattelua, kokeilua, rakentelua, ohjelmointia ja muotoilua. STEAM:issa myös korostuu yhteistyö eri tiedonalojen välillä sekä muiden koulutusasteiden ja työelämän kanssa. Koulumme on mukana kehittämässä STEAM-pedagogiikkaa Helsinkiin yhteistyössä asiantuntijaopettajatiimin kanssa. Perusopetukseen on kehitteillä mm. vuosiluokittainen STEAM-oppimispolku. STEAM kytkeytyy Roihuvuoren koulussa myös osaksi ilmiöoppimisen jaksoja.
Teemme aktiivista yhteistyötä Helsingin yliopiston kanssa tutkimusten ja kehittämisen parissa esim. osallistumalla tällä Growing Mind-Kasvava Mieli- tutkimushankkeen yhteistyöhön.
Kieliohjelma
- 1. luokalta alkava vieras kieli (A1): englanti
- 3. luokalta alkava vapaaehtoinen vieras kieli (A2): ranska
- 6. luokalta alkava toinen kotimainen kieli (B1): ruotsi
Roihuvuoren ala-asteen koulussa on kolme ruotsin kielikylpyluokkaa. Kielikylpyluokalle hakeudutaan kielikylpypäiväkodeista.
Tervetuloa uusien ekaluokkalaisten tiedotustilaisuuteen maanantaina 4.12. klo 18 Roihuvuoren koulun Niitty-rakennuksen 1. kerrokseen.
Infossa kerromme ja vastaamme kysymyksiin kouluun, koulun aloitukseen ja oppimiseen liittyvistä asioista sekä aamu- ja iltapäivähoitoon hakeutumisesta. Paikalla on rehtorit ja opettajia.
Tilaisuuteen voi osallistua myös etänä. Linkki alla.
Liity tietokoneella, mobiilisovelluksella tai kokoustilan laitteella
Liity kokoukseen napsauttamalla tästä(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)
Lämpimästi tervetuloa!
Kodin ja koulun yhteistyön periaatteet ja toimintatavat on kuvattu jokaisen koulun opetussuunnitelmassa. Siihen kuuluvat mm. vanhempainillat, vanhempainvartit sekä yhteydenpito sähköisen Wilma-järjestelmän(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun) kautta.
Käytännön yhteistyöstä ja toiminnasta sovitaan yhdessä koulun ja huoltajien kanssa. Kodin ja koulun yhteistyö on vastavuoroista. Kouluissa toimii johtokunta ja myös vanhempainyhdistys.
Wilma
Wilma-järjestelmän(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun) kautta huoltajat voivat saada tietoa lastensa opetuksesta, opetusjärjestelyistä ja arvioinnista sekä selvittää poissaoloja. Wilmassa huoltajat saavat koulun lähettämiä tiedotteita ja voivat olla yhteydessä opettajiin ja rehtoriin. Wilmaa käyttävät myös oppilaat ja opiskelijat omien opintojensa seurantaan. Huoltajakohtaiset wilma-tunnukset annetaan syyslukukauden alkaessa siitä koulusta, jossa lapsi on aloittanut.
Opi käyttämään Wilmaa YouTube-videoidemme avulla.(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)
Koulussamme on käytössä kuuden viikon jaksolla kiertävät perus- ja kasvisruokalistat. Päivittäin on valittavana kaksi pääruokavaihtoehtoa. Ateriaan kuuluu lämmin ruoka, salaatti, raaste tai tuorepala, ruokajuoma, leipä ja levite.
(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)
Roihuvuoren ala-asteen koulun järjestyssäännöt
1 Järjestyssääntöjen tarkoitus ja soveltaminen
Koulun järjestyssääntöjen on tarkoitus edistää koulun sisäistä järjestystä, opiskelun esteetöntä sujumista sekä kouluyhteisön turvallisuutta ja viihtyisyyttä. Koulumme järjestyssäännöt ovat voimassa koulun työpäivinä oppi- ja välitunneilla sekä koulumatkoilla.
Järjestyssääntöjä noudatetaan myös koulun toimintasuunnitelmaan kirjatussa koulun ulkopuolisessa toiminnassa sekä koulun puitteissa tapahtuvassa vapaa-ajan toiminnassa.
Niissä asioissa, joista ei erikseen järjestyssäännöissä mainita, noudatetaan perusopetuslakia ja -asetusta sekä muita peruskoulun toimintaan sovellettavia säännöksiä ja määräyksiä.
Koulualueen määrittely
Koulualueen muodostavat koulurakennukset ja välituntipiha. Koulualuetta eivät ole koulun ympärillä kulkevat yleiset tiet ja kevyenliikenteen väylät. Pihakarttaan on merkitty välituntirajat. Kartta on nähtävissä opettajahuoneessa, koulun käytävällä sekä Marjaniemen sivukoulun osalta opettajanhuoneessa.
2 Oppilaan oikeudet ja velvollisuudet
Oppilaiden yhdenvertaisuus ja tasa-arvo sekä muut oikeudet
Koulun oppilailla on oikeus maksuttomaan perusopetukseen,
oikeus yhdenvertaiseen ja tasa-arvoiseen kohteluun, oikeus henkilökohtaiseen vapauteen ja koskemattomuuteen sekä oikeus yksityiselämän suojaan.
Oppilailla on tasavertainen asema sekä sukupuolten välisen tasa-arvo sekä
kielellinen, kulttuurillinen ja uskonnollisten tasa-arvo.
Oppilaalla on oikeus saada opetusta kaikkina koulun työpäivinä ja hänellä on oikeus turvalliseen opiskeluympäristöön.
Koulun järjestyssääntöjen tarkoitus on myös suojata kiusaamiselta, häirinnältä ja väkivallalta. Koulussa on käytössä kiusaamisen vastainen ohjelma.
Oppilaan velvollisuudet
Koulun oppilaalla on perusopetuslain mukaisesti velvollisuus suorittaa tehtävänsä tunnollisesti ja käyttäytyä asiallisesti. Oppilaan on käyttäydyttävä muita kiusaamatta ja syrjimättä sekä toimittava siten, ettei hän vaaranna muiden oppilaiden, koulun tai opiskeluympäristön turvallisuutta tai terveyttä.
Oppilaalla velvollisuus osallistua opetukseen, ellei hänelle ole myönnetty lupaa poissaoloon.
3 Turvallisuus, viihtyisyys ja opiskelun esteetön sujuminen (luku laadittiin koulun oppilaiden ehdotusten perusteella)
Hyvä käytös ja teoista vastaaminen
- Pyydä anteeksi, jos olet toiminut väärin.
- Hyvitä ilkeät sanasi ja tekosi.
Käytöstapojen noudattaminen
- Odota omaa vuoroasi.
- Sano kiitos, anteeksi ja ole hyvä.
- Noudata hyviä ruokailutapoja ja ruokalan sääntöjä.
- Ksylitoli nautitaan pastillina – purukumia ei syödä koulussa.
- Pukeudu asiallisesti ja tarkoituksenmukaisesti.
ja niin että et pukeudu toisia loukkaavalla tavalla tai hyvän tavan vastaisesti.
- Ole rehellinen.
Oleskelu ja liikkuminen
- Välitunnit vietetään ulkona koulurajojen sisäpuolella.
- Välituntialueelta ei saa poistua ilman opettajan lupaa.
- Pyörät säilytetään koulupäivän ajan niille varatuissa pyörätelineissä.
Siisteydestä ja ympäristöstä huolehtiminen koulun tiloissa ja piha-alueilla
- Pidetään huolta siisteydestä ja viihtyisyydestä.
- Kunnioitetaan koulun ja toisten oppilaiden sekä koulun henkilöstön omaisuutta.
Koulun omaisuuden käsittely
- Oppilaan tulee käsitellä koulun omaisuutta esim. huonekaluja, kirjoja, muita välineitä huolellisesti ja asiaan kuuluvalla tavalla.
- Oppilas on velvollinen korvaamaan tahallisesti rikkomansa tai likaamansa koulun omaisuuden.
- Oppilas on velvollinen siivoamaan tai puhdistamaan sotkemansa koulun tilan tai irtaimiston.
Omista tavaroista huolehtiminen
- Kouluun tuodaan vain koulutyössä tarvittavat tavarat.
- Omat vaatteet ja kengät huolehditaan niille kuuluville paikoille.
Turvallisuus
- Sääntöjen noudattaminen edistää turvallisuutta.
- Koulun sisällä liikutaan rauhallisesti kävellen.
- Kaiteilla ei kiipeillä eikä roikuta.
- Tavaroita ei saa heittää kerroksesta toiseen eikä muutenkaan sisällä.
- Ulkovaatteet jätetään oman luokan naulakkoon eikä sisätiloissa käytetä ulkojalkineita.
- Palloilla pelataan ulkotiloissa.
- Ruokailussa liikutaan erityisen rauhallisesti. Valitulla paikalla pysytään koko ruokailun ajan.
- Ruokailussa keskustellaan rauhallisesti ja säilytetään ruokarauha.
- Kouluun tuodaan vain koulutyöhön kuuluvia tavaroita.
- Kaikkien ruumiillinen koskemattomuus on ehdoton.
- Toisen tavaroihin ei kosketa ilman lupaa.
- Kiusaaminen ja uhkailu on ehdottomasti kielletty. Tarvittaessa aikuiset auttavat ristiriitojen selvittelyssä.
- Luiskalla ja ovissa kuljetaan rauhallisesti.
- Koululla on merkityt välitunninviettoalueet. Luiska ja ylätasanne eivät ole välitunninviettoalueita.
- Koulualueelta ei saa poistua koulupäivän aikana.
- Kouluaikana ulkona ei saa heitellä lumipalloja, kiviä tai muuta vastaavaa.
- Välitunteja ei ole mukava viettää yksin, pyydä oppilastoveria leikkeihin.
- Potkulaudoilla tai pyörillä ei ajeta sisätiloissa, eikä koulupäivän aikana.
- Oppilaan tulee noudattaa koulumatkoilla liikennesääntöjä ja hyviä tapoja.
Tietokoneen, matkapuhelinten ja muiden mobiililaitteiden käyttö
- Puhelimet ja muut mobiililaitteet pidetään äänettöminä repussa, jos opettaja ei ole erikseen ilmoittanut muuta laitteiden käytöstä.
- Oppilaan käyttöön annettua koulun tietokonetta tai tablet-laitetta pitää käyttää huolellisesti ja varoen.
- Koulutöihin kuulumaton kuvaaminen tai muu äänittäminen on kielletty.
- Toisesta henkilöstä otettua valokuvaa tai videota ei saa julkaista ilman tämän lupaa
- Koulu ei korvaa kadonnutta tai rikkoutunutta puhelinta.
Päihteet ja vaaralliset esineet
- Vaarallisia esineitä ei tuoda kouluun. Tupakkaa tai päihteitä ei saa tuoda kouluun.
Kurinpito
- Opettajilla ja rehtorilla on oikeus tutkia oppilaan tavarat.
- Opettajilla ja rehtorilla on oikeus ottaa häiritsevät tai vaaralliset aineet ja esineet oppilailta haltuunsa.
- Koulun rehtorin ja opettajalla on velvollisuus ilmoittaa tietoonsa tulleesta koulussa tai koulumatkalla tapahtuneesta häirinnästä, kiusaamisesta tai väkivallasta niihin syyllistyneen ja niiden kohteena olevan oppilaan huoltajalle tai muulle lailliselle edustajalle.
Työrauha
- Annetaan työrauha toisille ja itselle.
- Keskitytään käsiteltävään asiaan, ei puhuta päälle, eikä pelleillä luokassa.
- Älä ärsytä tai puhu kaverin kanssa, kun tehdään hiljaista työtä.
4 Järjestyssääntöjen seuranta ja tarkistaminen
Koulun järjestyssäännöistä tiedotetaan vuosittain koteja lukuvuositiedotteen yhteydessä. Järjestyssäännöt käsitellään opettajien ja oppilaiden kanssa luokissa vuosittain lukuvuoden alkaessa. Järjestyssäännöt ovat nähtävillä koulun ilmoitustauluilla ja opettajahuoneen ilmoitustaululla ja opettajien Onedrive-huoneessa. Järjestyssäännöt ovat osa koulun toimintasuunnitelmaa.
Järjestyssääntöjen seuranta tapahtuu koulun jokapäiväisessä toiminnassa ja kerran vuodessa toimintakertomuksessa. Sääntöjä tarkistetaan vähintään kerran johtokuntakaudessa, johtokuntakauden puolivälissä ja tarvittaessa useamminkin. Koulun johtokunta hyväksyy koulun järjestyssäännöt.
Henkilökuntamme yhteystiedot
Rehtori Seppo Salmivirta, 09 310 82900, seppo.salmivirta@hel.fi(Linkki avaa oletussähköpostiohjelman)
Apulaisrehtori Mervi Morgan 09 310 82914 / 040 334 9321 mervi.morgan@edu.hel.fi(Linkki avaa oletussähköpostiohjelman)
Koulusihteeri Anne Yang 09 310 82901, anne.yang@hel.fi(Linkki avaa oletussähköpostiohjelman)
Opettajanhuone, pääkoulu 09 310 82903
Opettajanhuone, Niitty 040 680 4479, 040 723 9809
Keittiö ruokapalveluvastaava Hannele Koskinen 09 3102 7745.
Sol kohdevastaava Tuukka Nurhonen, puh. 0405369474, kv.roihuvuori@sol.fi(Linkki avaa oletussähköpostiohjelman)
Vanhempainyhdistyksen puheenjohtaja Mari Hämäläinen marmelaadi80@gmail.com(Linkki avaa oletussähköpostiohjelman)
1A Tiina Linna
1B Viivi Reinikainen (Suvi Pasanen)
1-2K Monica Lönnqvist
2A Meri-Tuuli Varama
2B Maija Karvinen
2C Liisa Alatalo
3A Jasmine Gustafsson
3B Sanni Sopanen
3C Noora Reinikainen
3-4D Emma Björkbacka
3-4K Siru Karppanen
4A Klaus Edvards
4B Toni Turjama
4C Mervi Morgan
5A Sara Mäntylä
5B Elina Wallenius
5C Ilkka Alatalo
1-6D Liisa Laine
6A Rosalie Manzo (Oona Uppman)
6B Tuomas Hyökyranta
6C Kaisa Tuohilampi (Henriikka Reima)
5-6K Merja Kuhna
englanti Alexander Christian
englanti ja ranska Tuulia Caesar
S2-opetus Niina-Annukka Paukkonen
S2-opetus Riikka Rintala
erityisopetus Pinja Aarnikoivu
käsityö Merja Keränen
tuntiopettaja Ari Huotari
rehtori Seppo Salmivirta
S2-opetus ja suomen kieli Tintti Tienpää (virkavapaa 9/23)
ortodoksiuskonto Nina Sippola
islam, somali (oma äidinkieli) Mohamed Elmi Ahmed
venäjä (oma äidinkieli) Maria Rezinkin
arabia (oma äidinkieli) Jamel Saltne
Koulunkäynnin ohjaajat
Sanaa Semtar
Arlinda Shero
Maria Mourad
Nedjua Sadat
monikielinen ohjaaja Amaal Mohamed, puh. 09 310 80492
Kouluterveydenhoitaja Sari Räsänen
puh: 0405607061 / 0931056286
www.maisa.fi(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)
Maisa- sekä Wilma-sovellusten kautta.
Kouluterveydenhoitaja tekee koululla kiireetöntä terveyden edistämistyötä.
Vastaanotto ilman ajanvarausta ma, ke ja to klo 9:45-10:15 & ti klo 10-10:30.
Kiireellisissä tapauksissa yhteys omalle terveysasemalle.
Koulupsykologi Sanja Paavola p. 09 310 27716 / sanja@paavola@hel.fi(Linkki avaa oletussähköpostiohjelman). Paikalla ti, ke,to ja pe.
Koulukuraattori Hanna-Riikka Partanen p. 09 310 38150 / hanna-riikka.partanen@hel.fi(Linkki avaa oletussähköpostiohjelman). Paikalla ma, ti, ke, to
Tutustu, miten kouluissamme opitaan ja toimitaan
Aamu- ja iltapäivätoiminta, kerhot ja harrastukset
Oppilaille on tarjolla monenlaista vapaaehtoista ohjattua toimintaa ennen ja jälkeen koulupäivän – mielekästä tekemistä ja kivaa yhdessäoloa turvallisessa ympäristössä.
Ennen oppitunteja järjestettävä aamupäivätoiminta on maksutonta. Se on tarkoitettu 1.–2.-luokkalaisille sekä 3. ja 4. vuosiluokan erityisen tuen oppilaille.
Järjestämme aamupäivätoimintaa jokaisena koulupäivänä 8.15–9.50. Toimintaa järjestetään sään salliessa ulkona. Voit kysyä lisätietoa koulun aamupäivätoiminnasta rehtorilta.
Lisätietoja koulujen aamupäivätoiminnasta löydät perusopetuksen sivuiltamme.
Perusopetuksen iltapäivätoiminta on maksullista ja suunnattu 1.–2.-luokkalaisille sekä erityisen tuen oppilaille.
Lue lisää iltapäivätoiminnasta ja sen maksuista perusopetuksen yhteisiltä sivuiltamme.
Voit etsiä alueemme iltapäivätoimintapaikat palvelukartalta(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun). Voit palvelukartalla syöttää kotiosoitteesi sille varattuun kenttään.
Koulussamme järjestetään oppilaille maksuttomia harrastuksia ja kerhoja sekä Harrastamisen Suomen mallin kautta että koulun kerhotoimintana. Perusopetuksen yhteisiltä sivuiltamme löydät lisätietoa kerho- ja harrastustoiminnasta.
Alla on tietoa meidän koulumme kerhoista ja harrastuksista.
Harrastamisen Suomen mallin ryhmiin ilmoittaudutaan suoraan harrastuksen järjestäjälle. Ilmoittautuminen on sitova. Harrastukset toteutuvat, jos osallistujia on riittävästi. Mikäli joudut perumaan ilmoittautumisen, ole yhteydessä harrastuksen järjestäjään mahdollisimman nopeasti. Harrastuksen järjestäjä tiedottaa mahdollisista peruutuspaikoista ja lisäryhmistä. Osallistujat ovat vakuutettuja harrastuksen ajan.
Koulun kerhotoiminta lukuvuonna 2023-2024
Helsinkiläisille peruskoululaisille järjestetään koulupäivän yhteydessä kerhotoimintaa. Oppilaat voivat osallistua kerhotoiminnan suunnitteluun ja kehittämiseen muun muassa koulujen oppilaskuntien kautta. Koulun kerhotoimintaa voidaan järjestää joko omalla henkilökunnalla tai ostettuna ulkopuoliselta toimijalta (osallistujille maksutonta). Tämän lisäksi koululla voi olla muutakin kaupungin ulkopuolisen toimijan järjestämää kerhotoimintaa (kohtuulliset osallistumiskustannukset).
Harrastamisen Suomen mallin maksuttomat harrastusryhmät
Harrastukset jatkuvat keväällä 15.1.24 alkavalla viikolla.
Tiistai
Eläinharrastus (3.-6.lk)
Aika: Tiistaisin klo 14.30-16
Paikka: Luokassa xx
Pks4H:n eläinharrastuksen ryhmissä tutustutaan eläimiin sekä askarrellaan, leikitään ja touhutaan kaikenlaista mukavaa ja eläinaiheista. On myös mahdollista, että harrastuksessa käy eläinvieraita. Harrastus ei siis sovellu eläinallergisille.
Ilmoittautuminen: ilmoittaudu tästä(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun) (linkki vie ulkoiseen palveluun)
Yhteystiedot: elisa.seppala@4h.fi(Linkki avaa oletussähköpostiohjelman)
Järjestäjä: Pks 4H / Harrastamisen Suomen malli
Keskiviikko
Futsal (3.-6.lk)
Aika: Keskiviikkoisin klo 13.30-14.30 (3.-lk)
klo 14.30-15.30 (4.lk) ja
klo 15.30-16.30 (5.-6.lk)
Paikka: Liikuntasali
Viikottaisilla harrastustunneilla on tarkoitus oppia laji- ja tiimitaitoja, yksilötaitoja unohtamatta. Harrastukset sisältävät toiminnallisia harjoituksia ryhmän motivaation ja harjoittelun ylläpitämiseksi. Futsal on hauskaa, kun pelaat ystävien kanssa!
Ohjaaja: Javier Cuevas
Ilmoittautuminen: ilmoittaudu futsaliin tästä(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun) (linkki vie ulkoiseen palveluun)
Yhteystiedot: fcviikki@gmail.com(Linkki avaa oletussähköpostiohjelman), 0449880216
Järjestäjä: Viikin urheiluseura ry / Harrastamisen Suomen malli
Torstai
Taide & askartelu (3.-6.lk)
Aika: Torstaisin klo 14.30-15
Paikka: päivitetään myöhemmin
Tervetuloa tekemään käsillä! Tässä harrastuksessa askarrellaan, piirretään, leikataan, suunnitellaan, liimataan, koristellaan, näperrellään. Joka kerta tehdään harjoituksia, jotka kehittävät silmän ja käden yhteistyötä, vapaata ilmaisua ja taiteellista ideointia.
Harrastus sopii kaiken tasoisille.
Ilmoittautuminen: ilmoittaudu tästä(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun) (linkki vie ulkoiseen palveluun)
Yhteyshenkilö: Laura Aalto-Setälä, info@lasifaasi.fi(Linkki avaa oletussähköpostiohjelman), puh. 0456779171
Järjestäjä: Studio Lasifaasi / harrastamisen Suomen malli
Kouluun ilmoittautuminen ja hakeminen
Sinua saattaisi kiinnostaa
Koulumme johtokunta
Jokaisessa koulussa toimii johtokunta, joka ohjaa ja kehittää koulun toimintaa. Koulun johtokunta koostuu huoltajien, oppilaiden ja henkilöstön edustajista. Kasvatus- ja koulutuslautakunta valitsee jäsenet neljäksi vuodeksi. Nykyisten johtokuntien toimikausi on 2021-2025. Johtokunta muun muassa hyväksyy vuosittain koulun toimintasuunnitelman.
Heidi Nurminen , pj
Jasmin Lindqvist, vpj
Marko Ainoa
Miia Koivu
Saija Vaarala
Jasmine Gustafsson
Sanni Sopanen
Pöytäkirjan teksti suoraan tähän tai linkki saavutettavaan pdf-tiedostoon.
Kokousaika
Kokouspaikka
Läsnä
1. Kokouksen avaus
2. Kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus
3. Kokouksen työjärjestyksen hyväksyminen
4. Pöytäkirjan tarkastajien valitseminen
5. Käsiteltävät asiat
6. Mahdolliset muut asiat
7. Kokouksen päättäminen
Pöytäkirjan teksti
Kokousaika
Kokouspaikka
Läsnä
1. Kokouksen avaus
2. Kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus
3. Kokouksen työjärjestyksen hyväksyminen
4. Pöytäkirjan tarkastajien valitseminen
5. Käsiteltävät asiat
6. Mahdolliset muut asiat
7. Kokouksen päättäminen
Kokousaika
Kokouspaikka
Läsnä
1. Kokouksen avaus
2. Kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus
3. Kokouksen työjärjestyksen hyväksyminen
4. Pöytäkirjan tarkastajien valitseminen
5. Käsiteltävät asiat
6. Mahdolliset muut asiat
7. Kokouksen päättäminen
Kokousaika
Kokouspaikka
Läsnä
1. Kokouksen avaus
2. Kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus
3. Kokouksen työjärjestyksen hyväksyminen
4. Pöytäkirjan tarkastajien valitseminen
5. Käsiteltävät asiat
6. Mahdolliset muut asiat
7. Kokouksen päättäminen
Koulumme sosiaalisessa mediassa
Kerromme koulun arjesta myös Facebookissa, otathan meidät seurantaan.
Roihuvuoren ala-aste Facebookissa(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)
Sijainti
Reitti pääsisäänkäynnille
- Saattoliikenteen pysähtymispaikka sijaitsee sisäänkäynnin läheisyydessä (etäisyys enintään 5 metriä), josta sisäänkäynnille pääsee siirtymään sujuvasti.
- Kulkureitti sisäänkäynnille on opastettu, tasainen ja riittävän leveä sekä valaistu.
- Kulkureitillä on 2 peräkkäistä porrasaskelmaa.
Pääsisäänkäynti
- Sisäänkäynti erottuu selkeästi ja on valaistu. Sisäänkäynnin yläpuolella on katos.
- Sisäänkäynnin ovet erottuvat selkeästi. Oven ulkopuolella on riittävästi vapaata tilaa liikkumiselle esim. pyörätuolin kanssa. Ovi avautuu käsin helposti.
Sisätilat
- Toimipiste sijaitsee kerroksessa 2.
- Tilan keskeisillä kulkureiteillä on vähintään 4 kääntyvää porrasaskelmaa, jossa on käsijohteet molemmilla puolilla.
- Sisätilojen ovet erottuvat selkeästi.