Epäiletkö koronavirustartuntaa – katso uudet ohjeet.

Pihlajamäen terveysasema

Pihlajamäen terveysasema palvelee Latokartanon, Pihlajamäen, Pihlajiston, Viikin tiedepuiston, Viikinmäen ja Viikinrannan asukkaita.
Pihlajamäen terveysaseman kuva
Kuva: Virpi Velin

Terveysasema on ensisijainen hoitopaikkasi äkillisissä ja pitkään jatkuvissa terveysongelmissa. Terveysasemalla sinua palvelee moniammatillinen tiimi.

Ota yhteyttä terveysasemalle, kun olet huolestunut terveydestäsi, sinulla on jokin äkillinen oire tai tarvitset tukea pitkäaikaisen sairauden hoidossa.

Meillä Pihlajamäen terveysasemalla työskentelee muun muassa terveydenhoitajia, sairaanhoitajia ja lääkäreitä.

Yhteystiedot

Meripihkatie 8, 00710 Helsinki Näytä esteettömyystiedot

Voimassa toistaiseksi:
- ma 8.00-16.00
- ti 8.00-16.00
- ke 8.00-16.00
- to
     8.00-16.00
     16.00-18.00 Ajanvarauksella
- pe 8.00-16.00
- la-su - Suljettu

Takaisinsoitto on avoinna ma-to klo 8.00-16.00, pe ja pyhien aattoina klo 8.00-15.00.

suomi
PL 6520, 00099 Helsingin kaupunki

Näin saat meihin yhteyden

Kun otat yhteyttä terveysasemalle, hoitaja arvioi tilanteesi ja ohjaa sinut tarvittaessa oikealle ammattilaiselle. Voit ottaa yhteyttä verkossa Omaolon tai Maisan kautta, soittamalla tai tulemalla paikan päälle. Otathan yhteyttä vain yhden kanavan kautta.

Mies metrossa.
Kuva: Jussi Hellsten

Omaolossa voit valita oireeseesi sopivan oirearvion tai täyttää yleisen oirekyselyn, jos oirettasi kuvaavaa arviota ei löydy. Saat toimintaohjeet ympäri vuorokauden! 

  1. Tee oirearvio netissä silloin, kun sinulle sopii. 
  2. Omaolo antaa sinulle sopivat toimintaohjeet. 
  3. Jos oireesi vaativat ammattilaisen arviota, voit lähettää täyttämäsi arvion terveysasemallesi. Oireesi perusteella vastaamme sinulle mahdollisimman pian, viimeistään vuorokauden kuluessa. Kiireellisimmät yhteydenotot ammattilainen käsittelee kahden tunnin kuluessa.

Siirry Omaoloon(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Nainen tanssii
Kuva: Maija Astikainen

Kun sinulla on asiaa omalle terveysasemallesi, lähetä viesti tai kysymys Maisa-asiakasportaalin kautta. Vastaamme viestiisi kolmen arkipäivän kuluessa.​

  1. Kirjaudu Maisaan osoitteessa www.maisa.fi(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun) tai Maisa-sovelluksessa.  
  2. Lähetä viesti kohdasta Viestit -> Lähetä viesti -> Hoitoon tai palveluun liittyvä kysymys.
  3. Valitse aihe. 
  4. Valitse viestin vastaanottajaksi oma terveysasemasi ja kirjoita viestillesi sopiva aihe. 
  5. Kerro viestissäsi mahdollisimman tarkkaan, mistä on kyse.

  6. Saat vastauksen kolmen arkipäivän sisällä. 

Siirry Maisaan(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Terveysasemilla on käytössä takaisinsoittopalvelu. Soitathan vain yhden kerran, soitamme sinulle takaisin mahdollisimman pian. Jos takaisinsoitossa on ruuhkaa, näet siitä ilmoituksen sivun yläosassa. Soitamme sinulle takaisin yhden kerran, takaisinsoitto voi tulla myös iltaisin tai lauantaisin. Jos emme tavoita sinua, saat tekstiviestin, jossa sinua kehotetaan ottamaan yhteyttä tarvittaessa uudelleen. 

Soita 09 310 59800(Linkki aloittaa puhelun)

Katso tarkemmat ohjeet, miten terveysasemien puhelinpalvelu toimii

Terveysaseman aukioloaikoina voit tulla hoitamaan asiaasi myös paikan päälle. Jos olet täyttänyt 12 vuotta, suosittelemme käyttämään kasvomaskia, ellei sen käytölle ole terveydellistä estettä. Suosittelemme kuitenkin, että soitat ensin, erityisesti silloin, jos sinulla on flunssaoireita.

Kiireellisissä tilanteissa soita Päivystysapuun 116 117(Linkki aloittaa puhelun).

Siirry Reittioppaaseen(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Jos olet kuulovammainen henkilö tai et pysty tuottamaan puhetta, voit olla yhteydessä terveysasemalle jollakin seuraavista tavoista:

Sijainti

Meripihkatie 8, 00710 Helsinki
Sijainti kartalla - Avaa kartta suurempana(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Reitti pääsisäänkäynnille

  • 2 esteetöntä autopaikkaa sijaitsee ulkona yli 10 m sisäänkäynnistä. Pysäköintiruudun leveys on vähintään 3,6 m.
  • Saattoliikenteen pysähtymispaikka sijaitsee sisäänkäynnin läheisyydessä (etäisyys enintään 5 metriä), josta sisäänkäynnille pääsee siirtymään sujuvasti.
  • Kulkureitti sisäänkäynnille on tasainen ja riittävän leveä sekä valaistu ja siinä on liikkumista ohjaavaa pintamateriaalia.

Pääsisäänkäynti

  • Sisäänkäynti erottuu selkeästi ja on valaistu.
  • Sisäänkäynnin ovet erottuvat selkeästi ja lasiovissa on kontrastimerkinnät. Oven ulkopuolella on riittävästi vapaata tilaa liikkumiselle esim. pyörätuolin kanssa. Ovi aukeaa automaattisesti liikkeentunnistimella.

Sisätilat

  • Asiointipiste sijaitsee kerroksessa 2.
  • Tilassa on hissi, johon mahtuu pyörätuoli ja jonka ovi aukeaa automaattisesti. Hissin kerrosnumerot ovat sormin tunnusteltavissa. Uloskäyntikerroksen painike erottuu muista. (Esteettömän hissin vähimmäismitat ovat leveys 1,1 m ja syvyys 1,4 m.)
  • Asiointipisteessä on opasteet eri tiloihin.
  • Asiointipisteen ovet eivät erotu selkeästi seinästä. Lasiovissa on kontrastimerkinnät.
  • Asiointipisteen odotustilassa on vuoronumerojärjestelmä ja istuimet.
  • Asiointipisteessä on esteetön wc kerroksessa 2.