Remontista huolimatta palvelemme normaalisti.

Malminkartanon terveysasema

Malminkartanon terveysasema palvelee Malminkartanon alueen asukkaita.

Tällä sivulla

Kuva: Virpi Velin

Terveysasema on ensisijainen hoitopaikkasi äkillisissä ja pitkään jatkuvissa terveysongelmissa. Terveysasemalla sinua palvelee moniammatillinen tiimi.

Ota yhteyttä terveysasemalle, kun olet huolestunut terveydestäsi, sinulla on jokin äkillinen oire tai tarvitset tukea pitkäaikaisen sairauden hoidossa.

Meillä Malminkartanon terveysasemalla työskentelee muun muassa terveydenhoitajia, sairaanhoitajia ja lääkäreitä.

Yhteystiedot

Luutnantintie 12-14, 00410 Helsinki Näytä esteettömyystiedot Näytä sijainti palvelukartalla

Voimassa toistaiseksi:
- ma-pe 8.00-16.00
- la-su - Suljettu

suomi
PL 6630, 00099 Helsingin kaupunki

Malminkartanon terveysaseman puhelinpalvelu avoinna ma-to klo 8.00-16.00, pe ja pyhien aattoina klo 8.00-15.00.
+358 9 310 48210(Linkki aloittaa puhelun)

Näin saat meihin yhteyden

Kun otat yhteyttä terveysasemalle, arvioimme tilanteesi ja ohjaamme sinut tarvittaessa oikealle ammattilaiselle. Terveysasemille on useita tapoja ottaa yhteyttä. Valitse tilanteeseesi sopiva kanava. Tärkeää on, että asioit vain yhden kanavan kautta, jotta kanavat eivät ruuhkaudu ja pystymme palvelemaan sinua nopeammin.

Kiireellisestä asioinnista on kyse esimerkiksi silloin, kun sairastut äkillisesti, saat äkillisen vamman, pitkäaikaissairautesi vaikeutuu tai tarvitset muuten nopeaa tilanteesi arviota ja hoitoa, ja odottaminen pahentaisi asiaa. Hätätilanteissa soita 112.

Kiireellinen asiointi arkisin klo 8–16

  1. Kysy Sotebotti Hesteriltä tai keskustele chatissa ammattilaisen kanssa

    Saat Sotebotti Hesteriltä (sivun oikeassa alakulmassa) hoito- ja toimintaohjeita ja neuvontaa Helsingin sosiaali- ja terveyspalveluista. Voit myös keskustella chatissa ammattilaisen kanssa arkisin klo 7.45–14.00, kun pyydät sitä viestikentässä.

  2. Tee oirearvio Omaolossa, jos sinulla on uusi oire tai oireesi on pahentunut

    Saat ohjeita ja oireiden niin vaatiessa voit lähettää täyttämäsi lomakkeen terveydenhuollon ammattilaiselle ympäri vuorokauden. Vastaamme kiireellisimpiin yhteydenottoihin kahden tunnin kuluessa, kuitenkin viimeistään seuraavana arkipäivänä terveysaseman aukioloaikana.

    Siirry Omaoloon(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

  3. Jos et voi asioida verkossa, voit soittaa meille

    Valitse kiireellinen asia puhelimessa kuulemiesi ohjeiden mukaan. Jos emme pysty vastaamaan, voit jättää takaisinsoittopyynnön. Soitathan vain kerran. Soitamme sinulle takaisin kaksi kertaa, soitto voi tulla myös iltaisin tai viikonloppuisin.

    Soita 09 310 48210(Linkki aloittaa puhelun)

    Katso tarkemmat ohjeet, miten terveysasemien puhelinpalvelu toimii 

Kiireellinen asiointi iltaisin, öisin ja viikonloppuisin

Terveysasemat ovat auki arkisin klo 8–16, aukiolojen ulkopuolella ota yhteyttä seuraavien ohjeiden mukaisesti.

Siirry sivulle Kiireellinen hoito ja päivystys

Jos oireesi ja terveydentilasi eivät vaadi hoitoon pääsyä saman päivän aikana, asia on kiireetön. Huomioithan, että hoidamme terveysasemilla potilaat lääketieteellisessä kiireellisyysjärjestyksessä.

  1. Uusi reseptisi ja tarkastele terveystietojasi OmaKannassa

    Voit pyytää säännöllisen lääkityksesi reseptin uusimista OmaKannassa, jos resepti on määrätty sinulle terveysasemalta. Kun uusit reseptin OmaKannassa, sinun ei tarvitse olla enää yhteydessä terveysasemalle. Huomaa, että uusimispyynnön käsittely voi kestää kahdeksan vuorokautta. Jos uusimispyyntösi on kiireellinen, ole puhelimitse yhteydessä terveysasemallesi.

    OmaKannassa voit myös tarkastella omia terveystietojasi, esimerkiksi laboratoriotuloksia tai käyntitekstejä.

    Siirry OmaKantaan(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

  2. Kysy Sotebotti Hesteriltä tai keskustele chatissa ammattilaisen kanssa

    Saat Sotebotti Hesteriltä (sivun oikeassa alakulmassa) hoito- ja toimintaohjeita ja neuvontaa Helsingin sosiaali- ja terveyspalveluista vuorokauden ympäri joka päivä. Voit myös keskustella chatissa ammattilaisen kanssa arkisin klo 7.45–14.00, kun pyydät sitä viestikentässä.

  3. Arvioi oirettasi tai terveyttä ja hyvinvointiasi Omaolossa

    Saat ohjeita ja oireiden niin vaatiessa voit lähettää täyttämäsi lomakkeen terveydenhuollon ammattilaiselle vuorokauden ympäri joka päivä. Vastaamme viimeistään seuraavana arkipäivänä terveysaseman aukioloaikana.

    Omaolosta löydät oirearvioiden ja yleisen oirekyselyn lisäksi terveystarkastuksen ja hyvinvointivalmennuksia.

    Siirry Omaoloon(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

  4. Valitse Maisa, kun haluat tarkastella käynnissä olevaa hoitoasi tai kysyä siitä omalta tiimiltäsi​

    Voit tarkastella terveystietojasi Maisassa. Kun sinulla on kiireetöntä kysyttävää käynnissä olevasta hoidostasi, ota yhteyttä terveysasemalle omaan tiimiisi Maisa-palvelussa. Ammattilaiset käsittelevät yhteydenottoja arkisin klo 8–16. Vastaamme viestiisi kahdessa arkipäivässä. Huomioithan, että kaikki lähettämäsi viestit tallentuvat terveystietoihisi.

    Siirry Maisaan(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

  5. Jos et voi asioida verkossa, voit soittaa meille

    Valitse kiireetön asia puhelimessa kuulemiesi ohjeiden mukaan. Jos emme pysty vastaamaan, voit jättää takaisinsoittopyynnön. Soitathan vain kerran. Soitamme sinulle takaisin kaksi kertaa, soitto voi tulla myös iltaisin tai viikonloppuisin.

    Soita 09 310 48210(Linkki aloittaa puhelun)

    Katso tarkemmat ohjeet, miten terveysasemien puhelinpalvelu toimii 

Jos et voi asioida digitaalisesti tai soittamalla, voit tulla hoitamaan asiaasi paikan päälle aukioloaikoina. Varauduthan jonottamaan.

Näytä reitti HSL-reittioppaassa(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Jos olet kuulovammainen henkilö tai et pysty tuottamaan puhetta, voit olla yhteydessä terveysasemalle jollakin seuraavista tavoista:

  • Voit uusia reseptisi sekä tarkastella terveystietojasi ja hoitosuunnitelmaasi OmaKanta(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)-palvelussa.
  • Kiireellisissä ja kiireettömissä asioissa Sotebotti Hester neuvoo sosiaali- ja terveydenhuoltoon liittyvissä kysymyksissä ympäri vuorokauden. Löydät Hesterin sivun oikeasta alakulmasta. Voit myös keskustella chatissa ammattilaisen kanssa arkisin klo 7.45–14.00, kun pyydät sitä viestikentässä.
  • Jos sinulla on uusi oire tai oireesi on pahentunut, tee oirearvio Omaolo-palvelussa(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun). Omaolo tekee arvion hoidon kiireellisyydestä oireittesi perusteella. Saat ohjeita ja voit tarvittaessa lähettää täyttämäsi lomakkeen käsiteltäväksi terveydenhuollon ammattilaiselle vuorokauden ympäri.​
  • Kun sinulla on kiireetöntä kysyttävää käynnissä olevasta hoidostasi, ota yhteyttä terveysasemalle omaan tiimiisi Maisa-palvelussa(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun). Ammattilaiset käsittelevät yhteydenottoja arkisin klo 8–16. ​
  • Kiireellisissä ja kiireettömissä asioissa voit soittaa arkisin terveysasemalle tulkin avulla vaihteen kautta. Vaihteen numero on 09 310 5015. Terveysasemien puhelinpalvelu on avoinna maanantaista torstaihin klo 8–16 sekä perjantaisin ja pyhien aattoina klo 8–15.
  • Kiireellisessä tilanteessa saat yhteyden terveyspalveluihin Päivystysavun tekstipalvelussa(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun). Vaihtoehtoisesti hakeudu päivystykseen.
  • Henkeä uhkaavassa tilanteessa lähetä tekstiviesti hätäkeskuksen numeroon 112.
     

Sijainti

Luutnantintie 12-14, 00410 Helsinki
Sijainti kartalla - Avaa kartta suurempana(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Reitti pääsisäänkäynnille

  • Ainoa esteetön autopaikka sijaitsee ulkona yli 10 m sisäänkäynnistä. Pysäköintiruudun leveys on vähintään 3,6 m.
  • Kulkureitti sisäänkäynnille on tasainen ja riittävän leveä sekä valaistu.

Pääsisäänkäynti

  • Sisäänkäynti erottuu selkeästi ja on valaistu. Sisäänkäynnin yläpuolella on katos.
  • Sisäänkäynnin ovet erottuvat selkeästi ja lasiovissa on kontrastimerkinnät. Oven ulkopuolella on riittävästi vapaata tilaa liikkumiselle esim. pyörätuolin kanssa. Ovi aukeaa automaattisesti liikkeentunnistimella.
  • Sisäänkäynnin yhteydessä on yli 2 cm korkeita kynnyksiä.

Sisätilat

  • Asiointipiste sijaitsee samassa kerroksessa kuin sisäänkäynti.
  • Asiointipisteessä on opasteet eri tiloihin.
  • Asiointipisteen ovet erottuvat selkeästi. Lasiovissa on kontrastimerkinnät.
  • Asiointipisteen odotustilassa on vuoronumerojärjestelmä ja istuimet.
  • Asiointipisteessä on esteetön wc samassa kerroksessa kuin asiointipiste.