Saitko laskun kaupungilta?
Haluatko muuttaa eräpäivää tai ilmoittaa osoitteenmuutoksesta? Onko sinulla kysyttävää sosiaali- ja terveyspalvelujen laskusta tai maksukatosta?
Taloushallintopalvelun asiakaspalvelunumerossa puh. 09 310 25300 (Linkki aloittaa puhelun) palvellaan arkisin kello 9.00–15.00. Katso mahdolliset poikkeusajat Talpan sivuilta, osoitteessa taloushallintopalvelu.hel.fi(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)
Talpaan voit ottaa yhteyttä myös asiointipalvelun kautta, jonne kirjaudut vahvan tunnistautumisen kautta ja vaikka mobiilisti. Voit asioida myös yrityksen tai toisen henkilön puolesta, jos sinulla on valtuutus.
Ota yhteyttä Talpaan(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)
Asiointia sujuvoittaa, kun tiedossasi on laskun numero tai asiakasnumero, jotka löytyvät saamastasi laskusta.
Asiointipalvelussa voit hoitaa laskuasioita myös toisen henkilön tai organisaation puolesta, jos sinulla on valtuutus. Ohje: Näin käytät Talpan asiointipalvelua
Kannattaa myös kurkata sivun alareunasta löytyvä Talbotti-chatbot, joka tietää vastaukset usein kysyttyihin laskutuksen kysymyksiin. Chatin kautta tavoitat tarvittaessa myös asiakaspalvelijan arkisin ennen klo 15.
Laskutuksen asiakaspalvelussa hoidetaan:
- Kaupungin laskujen eräpäivän siirrot
- Maksusuunnitelmat
- Tili- ja osoitteenmuutokset
- Sosiaali- ja terveydenhuollon lakisääteisten asiakasmaksujen laskutus
- Sosiaali- ja terveydenhuollon maksukattoasiat
- Suoritukset kaupungin myyntireskontraan, liikasuoritusten palauttaminen asiakkaille
- Helsingin kaupunkien toimialojen ja liikelaitosten saatavien perintä, velkajärjestelyasiat
- Kaupungille lähetettyjen ostolaskujen käsittelyyn ja maksamiseen liittyvät asiat