Hyppää pääsisältöön

Laskut ja maksut

Saitko laskun kaupungilta?

Taloushallintopalvelun asiakaspalvelunumerossa puh. 09 310 25300 palvellaan arkisin kello 9.00–15.00.

Taloushallintopalveluun voit ottaa yhteyttä myös lomakkeella tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen talpa.asiakaspalvelu@hel.fi. Muista liittää sähköisiin yhteydenottoihin oma nimesi ja yhteystietosi.

Talpan asiakaspalvelussa hoidetaan:

  • Kaupungin laskujen eräpäivän siirrot
  • Maksusuunnitelmat
  • Tili- ja osoitteenmuutokset
  • Sosiaali- ja terveydenhuollon lakisääteisten asiakasmaksujen laskutus
  • Sosiaali- ja terveydenhuollon maksukattoasiat
  • Suoritukset kaupungin myyntireskontraan, liikasuoritusten palauttaminen asiakkaille
  • Helsingin kaupunkien toimialojen ja liikelaitosten saatavien perintä, velkajärjestelyasiat
  • Kaupungille lähetettyjen ostolaskujen käsittelyyn ja maksamiseen liittyvät asiat

Huomioithan ystävällisesti, että mikäli asiasi koskee palvelua tai sen sisältöä, tulee sinun olla yhteydessä palvelun tuottaneeseen toimialaan.

Helsingin kaupungin laskuja voi maksaa yleisökassalla osoitteessa Toinen linja 4 A, Kallion virastotalo, avoinna ma-pe kello 9.00–15.30. Yleisökassan postiosoite: PL 210, 00099 Helsingin kaupunki.

Oletko lähettämässä laskua kaupungille?

Helsingin kaupunki vastaanottaa laskut sähköisesti verkkolaskuina. Kaupungille osoitettujen laskujen maksuehto on vähintään 21 päivää.

Toimialojen ja liikelaitosten verkkolaskuosoitteet eli OVT-tunnukset ovat muotoa 003702012566 + toimialakohtainen tarkenne. Lista kaupungin toimialojen ja liikelaitosten laskutusosoitteista.

Helsingin kaupungin Y-tunnus: 0201256-6