Näin terveysaseman puhelinpalvelu toimii

Terveysasemilla on käytössä takaisinsoittopalvelu. Soitathan vain yhden kerran, soitamme sinulle takaisin mahdollisimman pian.

Toimi näin

Terveysasemien takaisinsoitto palvelee maanantaista torstaihin klo 8–16 sekä perjantaisin ja pyhien aattoina klo 8–15.

Kun jätät meille takaisinsoittopyynnön, sinun ei tarvitse enää ottaa yhteyttä muuta kautta.
Sinulle soitetaan yhden kerran takaisin. Jos sinua ei tavoiteta, saat tekstiviestin, jossa sinua kehotetaan ottamaan yhteyttä tarvittaessa uudelleen. 

Kuuntele puhelinnauha rauhassa kokonaan ja toimi ohjeiden mukaan.

Jos sinulla on hengenahdistusta, rintakipua, halvausoireita, vakava vamma tai henkeä uhkaava tila, soita 112.  

Jos sinulla on kysyttävää terveydestä, hyödynnä Sotebotti Hesteriä, jonka löydät sivun oikeasta alakulmasta. Voit arvioida tilannettasi ja tarvittaessa saat arkisin klo 7.45–14.00 yhteyden ammattilaiseen jonottamatta tekemällä oirearvion osoitteessa www.omaolo.fi(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Valitse oikea palvelu:

Kiireellinen asia, valitse 1

Jos olet yli 15-vuotias voit arvioida oirettasi puhelun sijaan verkossa Omaolo.-palvelussa(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun). Saat toimintaohjeet ja tarvittaessa yhteyden ammattilaiseen tunnistautumalla palveluun. Saat Omaolo-palveluun linkin tekstiviestillä valitsemalla 1.  Jos haluat asioida Omaolossa, sinun ei tarvitse jättää soittopyyntöä, voit lopettaa puhelun.

Jos et halua asioida Omaolo palvelun kautta, odota että numerosi tallentuu järjestelmään. Soitamme sinulle takaisin.

Kiireetön asia terveysasemalla, valitse 2

Valitse oikea tiimi:

  • Tiimi 1, valitse 1
  • Tiimi 2, valitse 2.
  • Jos et tiedä tiimiäsi, valitse 3

Odota, että numerosi tallentuu järjestelmään. Soitamme sinulle takaisin.

Vaihtoehtoisesti voit kiireettömässä asiassa asioida myös verkossa Maisa(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)-palvelun kautta. Saat tähän ohjeistuksen ja linkin tekstiviestinä valitsemalla 4. Jos haluat asioida Maisassa, sinun ei tarvitse jättää soittopyyntöä ja voit lopettaa puhelun.

Resepteihin liittyvä asia, valitse 3

Oletko yrittänyt uusia reseptin OmaKannassa(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)? Saat linkin OmaKanta -palveluun valitsemalla 1. Jos haluat asioida Kanta-palvelussa, sinun ei tarvitse jättää soittopyyntöä, voit lopettaa puhelun.

Ajanvarauksen peruutus, valitse  4

Äitiys- ja lastenneuvolan palvelut, valitse 5

Voit olla myös suoraan yhteydessä neuvoloiden keskitettyyn neuvontaan ja ajanvaraukseen arkisin kello 8–14. Takaisinsoittopalvelu toimii kello 8–16. 

Soita 09 3105 5530 (Linkki aloittaa puhelun)

Lue lisää äitiys- ja lastenneuvolan palveluista

Hammashoidon palvelut, valitse 6

Kiireettömään hoitoon voit varata ajan myös soittamalla myös suoraan hammashoidon asiakaspalveluun, p. 09 310 51400 ma–to klo 7–18, pe klo 7–15.

Kiireelliseen hoitoon voit varata ajan Maisa-palvelun(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun) kautta. Voit myös soittaa asiakaspalveluun p. 09 310 51400 arkisin klo 7–14.

Lue lisää hammashoidon palveluista

Valitse oikea palvelu:

Kiireellinen asia, valitse 1

Jos olet yli 15-vuotias voit arvioida oirettasi puhelun sijaan verkossa Omaolo.-palvelussa(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun). Saat toimintaohjeet ja tarvittaessa yhteyden ammattilaiseen tunnistautumalla palveluun. Saat Omaolo-palveluun linkin tekstiviestillä valitsemalla 1.  Jos haluat asioida Omaolossa, sinun ei tarvitse jättää soittopyyntöä, voit lopettaa puhelun.

Jos et halua asioida Omaolo palvelun kautta, odota että numerosi tallentuu järjestelmään. Soitamme sinulle takaisin.

Kiireetön asia terveysasemalla, valitse 2

Odota, että numerosi tallentuu järjestelmään. Soitamme sinulle takaisin.

Vaihtoehtoisesti voit kiireettömässä asiassa asioida myös verkossa Maisa(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)-palvelun kautta. Saat tähän ohjeistuksen ja linkin tekstiviestinä valitsemalla 1. Jos haluat asioida Maisassa, sinun ei tarvitse jättää soittopyyntöä ja voit lopettaa puhelun.

Resepteihin liittyvä asia, valitse 3

Oletko yrittänyt uusia reseptin OmaKannassa(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)? Saat linkin OmaKanta -palveluun valitsemalla 1. Jos haluat asioida Kanta-palvelussa, sinun ei tarvitse jättää soittopyyntöä, voit lopettaa puhelun.

Ajanvarauksen peruutus, valitse  4

Äitiys- ja lastenneuvolan palvelut, valitse 5

Voit olla myös suoraan yhteydessä neuvoloiden keskitettyyn neuvontaan ja ajanvaraukseen arkisin kello 8–14. Takaisinsoittopalvelu toimii kello 8–16. 

Soita 09 3105 5530 (Linkki aloittaa puhelun)

Lue lisää äitiys- ja lastenneuvolan palveluista

Hammashoidon palvelut, valitse 6

Kiireettömään hoitoon voit varata ajan myös soittamalla myös suoraan hammashoidon asiakaspalveluun, p. 09 310 51400 ma–to klo 7–18, pe klo 7–15.

Kiireelliseen hoitoon voit varata ajan Maisa-palvelun(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun) kautta. Voit myös soittaa asiakaspalveluun p. 09 310 51400 arkisin klo 7–14.

Lue lisää hammashoidon palveluista

Jos olet kuulovammainen henkilö tai et pysty tuottamaan puhetta, voit olla yhteydessä terveysasemalle jollakin seuraavista tavoista: