Kontakta vuxensocialarbetets tjänster smidigt

I fortsättningen är det allt smidigare att kontakta vuxensocialarbetets tjänster. Vägledning och rådgivning erbjuds med låg tröskel i telefontjänsten och chatten. De regionala verksamhetsställenas öppettider har också förenhetligats.
Nuori mies metroasemalla.
Bild: Jussi Hellsten

Vuxensocialarbetets telefontjänst betjänar vardagar kl. 8.15–16. Kontakter önskas i första hand per telefon. Klienter ges service utan tidsbokning på fem serviceställen vardagar kl. 9–14.30. Om klienten redan har en egen kontaktperson, kontaktas hen antingen via Maisa eller under kontaktpersonens telefontid.


Socialrådgivningen ger råd och vägledning gällande socialtjänster per telefon vardagar kl. 8.15–16.


”Med enhetliga verksamhetssätt vill vi stärka kontaktpersonens arbete och stödet för klienten”, säger Sari Karisto, tf. chef för tjänsterna för unga och vuxensocialarbetet.


Du kan kontakta socialarbetet för vuxna och unga både i vardagliga utmaningar och olika krissituationer. Du får stöd, vägledning och råd i en personlig diskussion. Servicen grundar sig på en bedömning av servicebehovet och klientplan som gjorts tillsammans. Vid behov utses en egen kontaktperson.

Kontakta oss

  •  Verksamhetsställena, telefonnumren och tjänstetiderna för tjänsterna för unga och vuxensocialarbetet hittar du via denna länk
  • Socialrådgivningen betjänar vardagar kl. 8.15–16, tfn  09 310 44400