Helsingin Matkapalvelun asiakaspalvelussa tilapäisiä jonoja

Helsingin Matkapalvelun uuden kuljetuspalvelujärjestelmän käyttöönotto on aiheuttanut tilapäistä ruuhkaa asiakaspalveluun. Asiakaspalvelun viiveet ovat huomattavasti vähentyneet viikon aikana. Jonotusaika asiakaspalveluun on keskimäärin 0-15 minuuttia vuorokaudenajasta riippuen ja jonotusajat lähenevät normaalia.
Inva-auto
Kuva: Jussi Hellsten

Takaisinsoitto otetaan käyttöön perjantain 5.4. aikana, joten tätä vaihtoehtoa on hyvä käyttää vähemmän kiireellisiin tilauksiin.

Lisäksi mikäli mahdollista, yhteydenottoja asiakaspalveluun on hyvä välttää ruuhka-aikoina (arkisin 8-10 ja 14-17) ja sen sijaan soittaa kiireettömät kyytitilaukset esimerkiksi hiljaisempina aikoina (arkisin klo 17-07).

Jos tarvitset kuljetuksen pian, etkä saa asiakaspalvelukeskukseemme puhelimitse yhteyttä 15 minuutin jonotusajassa tai olet jo tilannut kuljetuksen, joka on yli 15 minuuttia myöhässä, voit tilata auton Taksi Helsingin tai Menevän taksikeskuksesta tai ottaa näiden kuljetuspalvelun tuottajien auton taksitolpalta.

Kerrothan tilauksen yhteydessä Helsingin Matkapalvelun asiakkuudestasi ja varmista ennen matkan alkamista, että Matkapalvelun maksukortti käy maksuvälineenä. Ilmoitathan heti matkan toteutumisen jälkeen tilauksestasi sekä taksinumeron Helsingin Matkapalvelun asiakaspalveluun.

Helsingin Matkapalvelu on vammaisille ja ikääntyneille kaupunkilaisille tarkoitettu julkista liikennettä korvaava kuljetuspalvelu. Voit hyödyntää kuljetuspalvelua asiointimatkoihin tai työ- ja opiskelumatkoihin, kun sinulla on kuljetuspalvelupäätös.