Helsingin matkailun yhteiset viestit

Yhtenäinen viestintä vahvistaa Helsingin matkailun uskottavuutta ja luotettavuutta niin sisäisesti kuin ulkoisesti. Käyttämällä yhteisiä sanoituksia varmistamme sen, että viestimme ymmärretään samalla tavalla kaikissa tilanteissa. Tämä puolestaan helpottaa yhteistyötä, vähentää väärinkäsityksiä ja auttaa luomaan toiminnastamme yhtenäistä kuvaa niin asiakkaille, kumppaneille kuin sidosryhmille. Sitoutumalla yhteiseen tapaan viestiä jokainen meistä voi tukea Helsingin matkailun yhteisten tavoitteiden toteutumista.

Tällä sivulla

Kaikkia tällä sivulla olevia materiaaleja voit käyttää vapaasti ja maksutta oman yrityksesi viestinnässä.

Yrityksen perustiedot

Helsinki on ainutlaatuinen matkailukohde, ja tätä omaleimaisuutta yritysten kannattaa hyödyntää. Kun yritykset tuovat esiin helsinkiläisyyttään, ne rakentavat vahvempaa paikallisidentiteettiä ja siten myös erottuvat kansainvälisillä markkinoilla ja näin lisäävät kaupungin vetovoimaa. Suosittelemme, että jokainen yritys tuo omassa viestinnässään selkeästi esiin – oman helsinkiläisyytensä lisäksi – ainakin tiedot omasta kestävyydestään.

Tiesithän myös, että saat yrityksellesi laajasti täysin ilmaista näkyvyyttä alueellisissa, kansallisissa ja kansainvälisissä kanavissa ilmoittamalla palvelusi tai tuotteesi tiedot Helsingin matkailu- ja tapahtumatietojen tietokantoihin: Matkailu- ja tapahtumatietojen kolme tärkeää tietokantaa.

Kestävyys

Global Destination Sustainability Index sekä Green Destinations

Helsinki on maailman kärjessä kestävyyden edistämisessä niin GDS-indeksin kuin Green Destinations GSTC -sertifioinnin mukaan. On tärkeää, että koko Helsingin matkailuala kommunikoi näistä saavutuksista aktiivisesti ja samalla tavalla omissa kanavissaan. (NB! These materials are also available in English.)

Pääkaupunkiseutu, maailman kestävin kokous- ja kongressikohde

Helsinki tavoittelee yhdessä Espoon ja Vantaan kanssa asemaa maailman kestävimpänä kokous- ja kongressikohteena. Jotta alueen tunnettuus kestävänä kohteena kasvaa mahdollisimman tehokkaasti, on tärkeää, että kaikki kokouksien ja kongressien kanssa toimivat yritykset puhuvat alueesta samalla tavalla markkinointi ja myyntitoimenpiteissään. Tässä dokumentissa on koko alalle luotu yhteinen tarina ja pääviestit:

Pääkaupunkiseutu, maailman kestävin kokous- ja kongressikohde

Onnellisuus

Helsinki Partners on laatinut englanninkielisen työkalupakin onnellisuus-teemasta.

Happy Helsinki Toolkit

Turvallisuus

Helsingin kaupungin matkailu ja kohdepalvelut -yksikkö on koonnut matkailuturvallisuuden sanoituksia yhteistyössä viranomaisten, matkailu- ja tapahtuma-alan toimijoiden, kaupungin viestinnän, Visit Finlandin sekä Helsingin matkailu- ja tapahtumaturvallisuuden johtoryhmän kanssa. Paketti on tehty helpottamaan yritysten viestintää ja asiakaspalvelijoiden keskusteluja Helsingin turvallisuudesta asiakkaiden kanssa. Ota sanoitukset käyttöösi:

Matkailuturvallisuuden yhteiset sanoitukset