Vuonna 2020 Palvelukeskus Helsinki hyödynsi digitaalisuutta, teki ilmastotyötä ja kehitti palveluja

Palvelukeskus Helsingin vuoden 2020 toiminnan painopisteet ja vastuullisuustyön tärkeimmät teemat on koottu yksiin kansiin toiminta- ja vastuullisuusraporttiin.
Palvelukeskus Helsingin toiminta- ja vastuullisuusraportti 2020

Palvelukeskus Helsingin vuoden 2020 toiminnan painopisteitä ja vastuullisuustyön tärkeimpiä teemoja on koottu yksiin kansiin toiminta- ja vastuullisuusraporttiin.

Raportin sisällöissä korostuvat muun muassa ilmastotyön konkreettiset edistysaskeleet Hiilineutraali Helsinki 2035 -toimenpideohjelman puitteissa, hankintojen parissa tehtävä vastuullisuustyö, digitalisaatio palvelujen kehityksessä sekä vuoden onnistumiset. Oman palstatilansa saa myös poikkeusvuosi – kehitimme paljon uusia palveluja ja muokkasimme vanhoja poikkeusolojen edellyttämällä tavalla. Koronavuotta esittelevällä aikajanalla pureudutaan vuoden tapahtumiin palvelujen ja kehitystyön näkökulmasta.

Työmme kohokohtia ja onnistumisia vuodelta 2020

  • Poikkeuksellisista oloista huolimatta olimme myös vuonna 2020 mukana lähes 100 000 ateriahetkessä päivittäin.
  • Korvasimme liharuokia ilmaston kannalta kestävämmillä vaihtoehdoilla koulujen ja päiväkotien ruokalistoilla.
  • Otimme käyttöön keskitetyn hävikinseurannan.
  • Hyödynsimme älykästä teknologiaa helsinkiläisten hyvinvoinnin edistämisessä Kustis Goes Digi -hankkeessa.
  • Kehitimme uusia palveluja nopeasti poikkeusoloissa.
  • Voitimme Luomun SM kilpailun jo viidettä kertaa.
  • Läpäisimme ympäristöjärjestelmä Ekokompassin auditoinnin ilman ainuttakaan poikkeamaa.

Tutustu vuoden 2020 toiminta- ja vastuullisuusraporttiimme tästä

Voit 2020 toiminta- ja vastuullisuusraportin halutessasi paperisena osoitteesta: palvelukeskus@hel.fi(Linkki avaa oletussähköpostiohjelman)