Suoraan sisältöön

Sähköinen asiointi

Helsingin sähköisen asioinnin sivuille asiointi.hel.fi on koottu kaupungin sähköiset palvelut.

Sivuston ylälaidassa on linkki "Kirjaudu asiointiin", josta aukeavat eri kirjautumisvaihtoehdot. Kirjauduttuasi palveluun voit esimerkiksi täyttää ja lähettää lomakkeita tai ilmoittautua kursseille.

Neuvonta ja sähköisen asioinnin käytön tuki

Helsingin kaupungin sähköisen asioinnin käytön tuki, avoinna ma-pe klo 8-18, puh. 09 310 88800.  Tietoturvasyistä käytön tuessa ei nähdä soittajan, hakemuksen tai hakijan tietoja.

Helsingin kaupungin neuvonta, puh. 09 310 111 11, tietoa kaupungin palveluista
Muut kaupungin neuvontanumerot

Yritysten ja yhdistysten sähköinen asiointi

Suomi.fi valtuudet

Suomi.fi-valtuutuspalvelun avulla sähköisissä palveluissa voidaan asioida toisen henkilön tai yrityksen puolesta. Aluksi Helsingin kaupunki ottaa käyttöön suomi.fi-valtuutuksen vain yrityksen tai yhteisön puolesta asiointiin. Sähköinen valtakirja luodaan suomi.fi-palvelussa ja valtuudet tallentuvat tietoturvalliseen kansalliseen valtuusrekisteriin. Suomi.fi-verkkopalvelua ja -valtuuksia ylläpitää Digi- ja väestötietovirasto.

Lisätietoa Suomi.fissä

Tarvitsetko apua Suomi.fi -valtuudet kanssa? Ota yhteyttä organisaatioiden asiakaspalveluun

Sähköisen asioinnin ohjeet (.pdf ,1 Mt). Ohjeissa on kuvakaappauksia sivuista.



26.06.2023 12:20