Suomi | Svenska | English
Selkokieli | Lättläst språk
Viittomakieli | Teckenspråk
Suomi | Svenska | English | Pусский | Deutsch | 日本語
Suomi | Svenska | English | Eesti keel | Français | Pусский | Soomaali | Türkçe | Español | بالعربية | 中文 | فارسی
På sidorna med e-tjänster http://asiointi.hel.fi kan du sköta dina ärenden hos Helsingfors stad elektroniskt. Du kan till exempel fylla i och sända elektroniska ansökningar och blanketter, eller anmäla dig till olika kurser efter att du loggat in.
Det går nu att komma till e-tjänsterna genom att logga in sig via länken "Logga in" i balken uppe på Hel.fi-sidorna.
Du måste logga in varje gång du besöker e-tjänsten. När du loggar in första gången måste du också registrera dig innan det är möjligt att använda de elektroniska tjänsterna. När du har registrerat dig på e-tjänsten får du en personlig ärendemapp till ditt förfogande.
Rådgivningen om stadens e-tjänster
öppen må–fr kl. 8–18
tfn 09 310 88800
Helsingfors stads rådgivning:
Telefonrådgivning 09 310 111 11 (må–to 9–16, fr 9–15)
Information om statens tjänster, inloggning mer bankkoder och mobil id och digital ärendehantering:
Medborgarrådgivning Kansalaisneuvonta.fi
Tfn 0295 000 (må–fr 8–21, lö 9–15).
Servicen är stängd söndagar och söckenhelger.
Läs mer: Uträttande av ärenden för ett företag eller ett samfund