Työvoimaviranomaisen tehtävät ovat siirtyneet TE-toimistoilta kunnille 1.1.2025. Jatkossa sinua palvelee Helsingin kaupungin työllisyyspalvelut.  Lue ajankohtaiset tiedot uudistuksesta.

Henkilöasiakkaiden puhelinpalveluissa ja toimipisteissämme on ruuhkaa. Työmarkkinatorin asiointipalvelussa voi olla häiriöitä ja viiveitä. Pahoittelemme asiakkaillemme aiheutuvaa haittaa!

Voit jättää meille yhteydenottopyynnön Työmarkkinatorin asiointipalvelun(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun) kautta. Työttömyysturvaan liittyvissä kysymyksissä saat apua valtakunnallisesta työttömyysturvaneuvonnasta(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)(puh 0295 020 701(Linkki aloittaa puhelun)). Työmarkkinatorin asiointipalvelun käyttöön saat tukea sähköisen asioinnin neuvonnasta(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun) (puh 0295 025 505(Linkki aloittaa puhelun)).

Päivitämme verkkosivujamme. Siirtymävaiheessa jotkin tiedot saattavat päivittyä verkkoon viiveellä. Ruotsin- ja englanninkieliset sivut julkaistaan myöhemmin. Information på svenska(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun). Information in English(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun).

Työllisyyspalveluiden lomakkeet ja palautekanava

Löydät Helsingin työllisyyspalveluiden lomakkeet käyttöösi ja voit käyttää palautejärjestelmää. Haluamme tarjota sinulle asiantuntevaa, asiakasläheistä ja yksilöllistä palvelua.

Tällä sivulla

Työnhakijoiden lomakkeet suomeksi (FI)

(Lomakkeet ruotsiksi (SV) ja englanniksi (EN) ovat alempana)

Koulutuspalvelun tuottajan selvitys TEM621 FI

Perustelut koulutustarpeelle TEM623 FI

Sopimus työkokeilusta työpaikalla TEM682 FI

Työkokeilun palautelomake työnantaja TEM690a FI

Työkokeilun palautelomake työkokeilija TEM690b FI

Koulutuspalvelun tuottajan selvitys TEM714 FI

Työnhakijaksi ilmoittautuminen TEM716c FI

Valtakirja asioiden hoitamiseen Helsingin työllisyyspalveluissa TEM912 FI

Suostumus terveydentilaa koskevien tietojen luovuttamiseen työnantajalle TEM911 FI

Suostumus tietojen luovuttamiseen työnantajalle TEM913 FI

Suostumus palkkatukea koskevien tietojen luovuttamisesta TEM914 FI

Hakemus starttirahasta(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Maksatushakemus starttirahasta(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Jatkohakemus starttirahasta(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Työllisyyspalveluiden lomakkeet työnantajalle suomeksi (FI)

Liite lupakorttikoulutuksen työvoimakoulutushakemukseen TEM616 FI

Selvitys de minimis -tuesta TEM622 FI

Työnantajan ilmoitus työvoimaviranomaiselle TEM722 FI

Työnhakijoiden lomakkeet ruotsiksi (SV)

Utbildningsproducentens utredning till Helsingfors sysselsättningstjänster om de planerade studierna som ska stödjas med arbetslöshetsförmån EM621 SV

Motiveringar till utbildningsbehov TEM623 SV

Avtal om arbetsprövning på arbetsplatsen TEM682 SV

Responsblankett for arbetsprövning arrangören TEM690a SV

Responsblankett for arbetsprövning arbetsprovaren TEM690b SV

Utbildningsproducentens utredning om planerade studier TEM714 SV

Fullmakt for uträttande av ärenden hos Helsingfors sysselsättningstjänster TEM912 SV

Att_anmala_sig_som_arbetssokande TEM716c SV 

Samtycke till utlämnande av uppgifter om hälsotillståndet till arbetsgivare TEM911 SV

Samtycke till att lämna ut uppgifter till arbetsgivare TEM913 SV 

Samtycke till utlämnande av lönesubventionsuppgifter till arbetsgivare TEM914 SV 

Ansökan om fortsatt startpeng(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Työllisyyspalveluiden lomakkeet työnantajalle ruotsiksi (SV)

Bilaga till ansökan om arbetskraftsutbildning inom utbildning for tillståndskort TEM616 SV 

Utredning om de minimis stod TEM622SV 

Arbetsgivarens anmälan till arbetskraftsmyndighetenTEM722 SV 

Anna palautetta työllisyyspalveluille

Voit antaa yleistä palautetta Helsingin työllisyyspalveluiden toiminnasta kaupungin palautejärjestelmässä(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun). Silloin käsittelemme palautteita järjestelmällisesti, ohjaamme oikeille henkilöille ja seuraamme niihin vastaamista.

Yleiseen palautteeseen ei tule kirjoittaa omia henkilökohtaisia ja arkaluonteisia asioitasi. Lähetä palaute omien asioidesi hoitamisesta tai saamaasi henkilökohtaisesta palvelusta Työmarkkinatorin asiointipalvelussa(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun). Sähköpostia lähettäessä tulee käyttää tietoturvallista Securemail-lähetyspalvelua(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun). Palvelun käyttö vaatii vahvan tunnistautumisen.

Asiakastyytyväisyys

Tehtävämme on tukea sinua työnhakijana. Pyrimme jatkuvasti kehittämään palveluamme ja sen laatua. Keräämme asiakaspalautetta ja seuraamme asiakaskokemusta. Yksittäinenkin huomio palvelusta ja tavastamme toimia on meille arvokas.

Teemme säännöllisesti asiakastyytyväisyyskyselyitä. Toivomme, että vastaat kyselyihin työllisyyspalveluista, jos saat sellaisen esimerkiksi sähköpostitse tai kirjeitse.

Toimipisteidemme auloista löydät laitteita, joilla voit jättää palautetta käyntisi yhteydessä.

Järjestämme myös erilaisia asiakasraateja ja -haastatteluja, kun kehitämme palveluitamme. Tiedotamme näistä mahdollisuuksista muun muassa tällä verkkosivulla sekä sosiaalisen median kanavissamme.

Tietosuoja ja henkilötietojen käsittely

Vastaamme yhteisrekisterinpitäjänä valtion kehittämis- ja hallintokeskuksen (KEHA-keskus) kanssa asiakkaittemme tietosuoja-asetuksen mukaisten oikeuksien toteutumisesta.

Helsingin kaupungin tietosuojaselosteet