Uudet aukioloajat kaupunkiympäristön toimialan asiakaspalvelussa

Kaupunkiympäristön asiakaspalvelun palvelupisteen aukioloajat muuttuvat 1.9.2023 alkaen. Asiakaspalvelun palvelupiste sijaitsee Kalasatamassa, osoitteessa Työpajankatu 8.
Kaupunkiympäristön toimiala sijaitsee Kalasatamassa. Kuva: Teina Ryynänen
Kaupunkiympäristön toimiala sijaitsee Kalasatamassa. Kuva: Teina Ryynänen

Kaupunkiympäristön toimiala palvelee helsinkiläisiä pysäköintiin, katuihin ja puistoihin liittyvissä kysymyksissä. Lisäksi saat opastusta muun muassa rakennusvalvontaan, tontinvuokraukseen ja kaupunkimittaukseen liittyvissä asioissa. Samoissa tiloissa sijaitsee myös Helsingin kaupungin vuokra-asuntojen hakupalvelu.

Palvelupisteen uudet aukioloajat 1.9. alkaen:

Ma                      12–15
Ti-ke                  8.30–12
To-pe                 12–15

Huomioithan, että vuoronumeron saa maanantaisin, torstaisin ja perjantaisin aikaisintaan kello 11.00

Rakennusvalvonnan arkistossa asiakkaita otetaan vastaan perjantaisin ajanvarauksella.

Puhelinpalveluiden ja live chatin aukioloajat pysyvät ennallaan

Asiointi kaupunkiympäristön asiakaspalvelun kanssa käy kätevimmin sähköisesti. Voit ottaa yhteyttä kaupunkiympäristön asiakaspalveluun sähköpostitse, puhelimitse sekä asumisen ja pysäköinnin asioissa live chatin ja chatbotin kautta. Alta löydät puhelinnumerot eri palveluihin ja niiden aukioloajat.

Kaupunkiympäristön puhelinpalvelu
Puh. 09 310 22111 

Ma-to 8.30–16
Pe 12–15

Vuokra-asunnon haku
Puh. 09 310 13030

Ma ja to klo 9—12
Ti-ke klo 12.30—15.30
Pe klo 12—15

Chat: Asunnonhakubotti vastaa ympäri vuorokauden. Asuntoneuvoja vastaa chattiin tarvittaessa ma-to klo 9—15 ja pe klo 12—15

Tilapalvelun asuntoyksikkö
Puh. 0931032294

Ma 12–15
Ti-ke 8.30–12
To-pe 12–15 

Pysäköinninvalvonnan päivystys
Puh. 09 310 70014

Ma-to klo 16–20
Pe klo 8.15–12 ja 15–20
La klo 10–15.30
Su klo 11–17

Chat: Pysäköinnin chat on avoinna ma-to klo. 9–16 ja pe klo. 10–15. Pysäköintibotti vastaa ympäri vuorokauden.