Kiinnostaako sinua yhteiskunnallisesti merkityksellinen työ viestinnän ja työllistämisen parissa? Me Helsingin työllisyyspalveluissa teemme töitä sen eteen, että työnhakijat ja työnantajat kohtaavat. Autamme työnhakijoita hankkimaan työllistymistä tukevaa osaamista, tuemme työnantajia rekrytoinneissa ja poistamme näin työllistymisen esteitä. Helsingin työllisyyspalveluissa työskentelee noin 700 työllisyyden ammattilaista.
Haemme nyt asiakasviestintään erikoistunutta viestintäasiantuntijaa vakituiseen tehtävään Helsingin työllisyyspalveluihin.
Tehtävässä suunnittelet, toteutat, mittaat, arvioit ja kehität työllisyyspalveluiden monikanavaista asiakasviestintää erityisesti henkilöasiakkaille. Osallistut aktiivisesti asiakasviestinnän suunnitteluun ja toteuttamiseen osana viestintätiimiä ja teet tiivistä yhteistyötä sekä henkilö- että työnantaja-asiakkaita palvelevien asiantuntijoiden kanssa.
Toteutat ja muotoilet sisältöjä työllisyyspalveluiden verkkosivuille, sosiaaliseen mediaan ja muihin kanaviin, kuten Työmarkkinatorin aluesivuille. Työssäsi koordinoit myös asiakasviestinnän julkaisusuunnitelmia ja varmistat, että sisällöt vastaavat Helsingin brändiä sekä saavutettavuusvaatimuksia.
Tukenasi ovat viestintäpäällikkö ja viestintätiimi, mutta työ edellyttää oma-aloitteisuutta, itsenäistä työskentelyotetta sekä kykyä suunnitella ja toteuttaa viestintää toisinaan hyvin nopeasti eri kanaviin. Sujuva yhteistyö asiakaspalvelun, hankkeiden vastuuhenkilöiden, muiden työllisyysalueiden sekä kumppanien ja sidosryhmien kanssa on keskeistä tehtävässä onnistumiselle.
Tehtävän kelpoisuusehtona on soveltuva korkeakoulututkinto, erinomainen suomen, tyydyttävä ruotsin ja hyvä englannin kielen taito sekä vähintään kolmen vuoden työkokemus viestinnästä.
Lisäksi tehtävässä onnistuminen edellyttää:
- näyttöjä vaikuttavasta asiakasviestinnästä
- aitoa kiinnostusta viestintään ja sen kehittämiseen
- osaamista visuaalisen viestinnän hyödyntämisestä asiakasviestinnässä
- ajantasaista osaamista asiakasviestinnän työkaluista, kuten sosiaalisen median työkalut ja uutiskirjealusta
- kiinnostusta tekoälyn hyödyntämiseen
- kykyä tuottaa selkeää suomen kieltä ja ymmärrystä selkokielen merkityksestä monikielisessä ja monimuotoisessa Helsingissä
- taitoa hyödyntää dataa asiakasviestinnän kehittämisessä
- kykyä toimia muuttuvassa toimintaympäristössä ja ajoittain kiireisissä tilanteissa
- erinomaisia vuorovaikutus- ja tiimityötaitoja
- oma-aloitteisuutta, organisointikykyä ja tarkkuutta.
Tarjoamme sinulle:
- mielenkiintoisen ja yhteiskunnallisesti merkityksellisen työn
- kattavan perehdytyksen ja viestintätiimin kannustavan tuen
- mahdollisuuden kehittyä viestintäasiantuntijana ja kehittää aidosti Helsingin työllisyyspalvelujen viestintää
- lähityötä kivojen kollegoiden kanssa ja etätyömahdollisuuden 2-3 päivänä viikossa
- liikunta-, kulttuuri-, työmatka- ja hyvinvointietuja, työterveyden palvelut ja lounasedun.
Lue lisää: Miksi töihin Helsingin kaupungille? https://www.hel.fi/fi/avoimet-tyopaikat/miksi-toihin-kaupungille
Tehtävä on vakituinen. Tehtäväkohtainen palkka on 3798,32 euroa kuukaudessa. Lisäksi maksetaan työkokemuksen mukaan enintään kahdeksan prosentin työkokemuslisää. Työpiste sijaitsee Helsingin Alppilassa osoitteessa Viipurinkatu 2. Työaika tehtävässä on 36 h 15 min viikossa. Tehtävässä noudatetaan 6 kk koeaikaa. Hakuaika päättyy 11.7.2025.
Jatkoon valituille hakijoille järjestetään videohaastattelut heinäkuussa. Varsinaiset työhaastattelut alkavat viikolla 33. Työsuhde alkaa sopimuksen mukaan mahdollisimman pian.
Tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden edistämiseksi Helsingin kaupunki kannustaa anonyymiin rekrytointiin. Anonyymin rekrytoinnin tavoitteena on kohdentaa huomio hakijan ammatilliseen osaamiseen sekä työkokemukseen. Huomioi hakemusta kirjoittaessasi, että se noudattaa anonymiteetin periaatteita. Rekrytoiva esihenkilö valitsee haastateltavat henkilöt anonyymisoidun hakemuksen perusteella eikä siinä ole nähtävissä hakijan nimeä, ikää, sukupuolta tai äidinkieltä.
Sopimusala
KVTES Kunta-alan yleinen virka- ja työehtosopimus