Tilkanvierrolla säilyy jalkakäytävät kadun molemmin puolin, ja Ratsastien eteläreunalla säilyy nykyinen 3 metriä leveä jalkakäytävä. Katujen pohjoisreunalla on kadunvarsipysäköintipaikkoja.
Ratsastieltä kaadetaan urakan yhteydessä kahdeksan huonokuntoista tervaleppää ja tilalle istutetaan uusia.
Kohde valmistuu vuoden 2024 syyskuun loppuun mennessä. Urakoitsija on GRK Suomi Oy.
Rakennustyöt aiheuttavat tärinää, melua ja pölyä lähiympäristöön. Työtä tehdään arkipäivisin klo 07–16.
Työ aiheuttaa paikallisesti tilapäistä haittaa sekä moottoriajoneuvoille että jalankululle ja pyöräilylle. Kiertoreitit opastetaan maastossa.
Baanaverkoston rakentaminen etenee
Helsingin niemen itä-länsisuunnassa Pasilan kautta yhdistävää Pasilanbaanaa rakennetaan osissa. Pikku-Huopalahden puolella Pasilanbaanaa on rakennettu Pikku-Huopalahden puistoon. Pasilanbaana tulee jatkumaan Keskuspuiston läpi Länsi-Pasilaan.
Kalasatamasta-Pasilaan-raitiotien yhteydessä rakennetaan Pasilanbaanaa Vallilanlaaksoon ja Asemapäällikönkadulle. Pasilassa baana jatkuu Pasilan siltaa pitkin Länsi-Pasilaan, jossa tutkitaan vielä reitin linjausvaihtoehtoja Esterinportilta.
Helsingin suunnitelmissa on rakentaa koko kaupungin kattava laadukkaiden pyöräteiden verkko, joka yhdistää isot asuinalueet keskustaan ja työpaikkakeskittymiin. Baanat mahdollistavat nopean, suoran ja tasavauhtisen liikkumisen pyörällä.