Uusien ja selvittämistä vaativien palkkavirheiden määrä on vähentynyt merkittävästi touko-heinäkuun aikana. Virheiden osuus on keskimäärin alle 2,5 prosenttia kaikista palkkalaskelmista. Lisäksi vielä korjaamista odottavien virheiden jonoa on saatu kesän aikana purettua: korjausvelka laski lähes 25 prosenttia.
Heinäkuun palkkavirheiden osuus laski hieman kesäkuusta ollen 2,1 prosenttia.
Työehtosopimuksessa määriteltyjen yleiskorotusten, järjestelyerien ja kertaerien maksu onnistui kesän aikana kokonaisuudessaan hyvin, ja havaitut pienet poikkeamat korjattiin nopeasti.
Palkkavirheiden määrän laskusta huolimatta tehdään yhä tehostetusti työtä siten, että vielä korjaamista odottavat palkkavirheet saadaan käsiteltyä mahdollisimman nopeasti. Syksyn aikana kehitetään edelleen myös toimintatapoja, jotta palkkaan vaikuttavat tiedot ovat oikein koko matkan aina työsopimuksen tekemisestä kaupungin kirjanpitoon saakka.
Asiakaspalvelun tavoitettavuus hyvä
Palkanlaskentaan saapuvien palvelupyyntöjen määrä on laskenut ja vastaavasti niiden käsittely on nopeutunut.
Keskimääräinen jonotusaika puhelinpalvelussa on noin kahdeksan minuuttia. Palkkapäivien yhteydessä jonotusajat odotetusti kasvavat.
Keväällä käyttöön otettu sähköinen asiointikanava on sujuvoittanut sekä yhteydenottoa että asioiden käsittelyä ja seurantaa.