Logot Ratikka - 100 vuotta sähköllä


HKL-Raitioliikenteen pääsivulle

På Svenska
In English

1900-1920 | 1920-1939 | 1939-1944 | 1945-1970 | 1970-2000

<< Edellinen | 1 | 2 | 3 | 4 | Seuraava >>

Avovaunu Avovaunut kiellettiin turvallisuussyistä jo 40-luvulla, mutta olympialaisten ajaksi vuonna 1952 niitä otettiin jälleen käyttöön. Vaunut tulivatkin tupaten täyteen. Monet halusivat verestää muistojaan avovaunusta tai päästä ajamaan sellaisella edes kerran elämässään. Raitiovaunut ajoivat olympialaisten aikana runsaasti ylimääräisiä vuoroja. Rautatientorilta Kallion kautta Käpylään kulki tilapäisreitti, jolla ajoi 14 ylimääräistä vaunua. Reijolankadulle rakennettiin myös väliaikainen raide.

Linjavärilyhty Linjavärilyhty sodan jälkeisiltä vuosilta. Värit olivat punainen, valkoinen, vihreä, sininen ja oranssi.

Linjakartta vuodelta 1950.











Linjakartta vuodelta 1950. Raitioteiden perusverkko on säilynyt vuosikymmeniä lähes muuttumattomana. Linjasto oli pisimmillään vuonna 1956. Rataa oli 93 kilometriä.











 

 

<< Edellinen | 1 | 2 | 3 | 4 | Seuraava >>

1900-1920 | 1920-1939 | 1939-1944 | 1945-1970 | 1970-2000
HKL-Raitioliikenne | PL 1440 | 00099 Helsingin kaupunki | Käyntiosoite: Hämeentie 86 | 00550 Helsinki
© HKL-Raitioliikenne 2004