Suoraan sisältöön

Ajankohtaista

Henkilökohtaisen avun usein kysytyt kysymykset koronaan liittyvissä tilanteissa

Tutustu henkilökohtaisen avun usein kysyttyihin kysymyksiin:

  • Usein kysytyt kysymykset koronatilanteessa

  • Milloin tuntien pitää olla syötettyinä palvelussa huomioiden palkanmaksuaikataulut?

    Tunnit syötetään palveluun seuraavasti:

    • 1.–15. päivän tunnit -> saman kuukauden 18. päivään mennessä
    • 16.–31. päivän tunnit -> seuraavan kuukauden 3. päivään mennessä

    Huomioithan, että tuntien pitää olla järjestelmässä myös hyväksytty työnantajan toimesta määräaikaan mennessä.

    Jos et käytä palvelua itse syöttäen, vaan toimitat tunnit edelleen palkanlaskentaan, aikataulu on oheisen taulukon mukainen: 
    Henkilökohtaisten avustajien palkanlaskennan aikataulu 2020 (pdf)

    Vakuutusten siirrosta

    Suoratyöhön siirtymisen myötä työnantajan lakisääteiset vakuutukset siirretään OP-Pohjolaan noudattaen 3 kk:n siirtymäaikaa. Siirtymäaikana vanhat vakuutukset ovat voimassa, kunnes siirtymä tapahtuu ja uusi vakuutus tulee voimaan. Näin ollen vakuutukset ovat voimassa jatkuvasti. Vielä siirtämättömien vakuutusten siirtoajankohta on 1.4.2020.

    OP-Pohjolaan siirron myötä myös muut kuin Heta-liiton jäsenet ovat lisäksi ryhmähenkivakuutuksen piirissä.

    Aiemmat ajankohtaista-osion asiat löydät usein kysytyistä kysymyksistä.



JAA
18.03.2020 13:08

Usein kysytyt kysymykset koronatilanteessa

Tutustu henkilökohtaisen avun usein kysyttyihin kysymyksiin koronaan liittyvissä tilanteissa!