Uusia sähköisiä tapoja vastaanottaa lasku

Helsingin kaupungin taloushallintopalvelun laskuja voi jatkossa vastaanottaa paperilaskun ja e-laskun lisäksi myös suoramaksuna tai Postin OmaPosti -palveluun toimitettuna.

e-lasku

Mikäli käytössänne on verkkopankkitunnukset ja haluatte jatkossa laskut sähköisesti suoraan verkkopankkiinne, pyydämme teitä tekemään e-laskusopimuksen omassa verkkopankissanne. Valitkaa laskuttajaksi Helsingin kaupunki – Taloushallintopalvelu ja yksilöintitiedoksi laskun saajan henkilötunnus muodossa ppkkvv-xxxX.

Suoramaksu

Mikäli käytössänne ei ole verkkopankkitunnuksia, mutta olette valmis siirtymään nykyaikaiseen tapaan laskujen maksamisessa, pyydämme teitä ottamaan yhteyttä omaan pankkiinne suoramaksusopimuksen tekemiseksi. Sopimuksen tehtyänne pankki maksaa laskut automaattisesti tililtänne eräpäivänä. Lisäksi toimitamme teille postitse tai Postin sähköiseen OmaPosti –palveluun laskun tiedot hyvissä ajoin ennen eräpäivää.

Huomioittehan, että suoramaksu-sopimuksen tekeminen vaatii käyntiä pankissa.

OmaPosti

Mikäli käytössänne on Postin OmaPosti -palvelu, lähetämme laskun OmaPostiinne. OmaPosti on Postin maksuton sähköinen postilaatikko, johon asiakkaat voivat vastaanottaa laskuja sähköisessä muodossa. Lisätietoa Postin sivuilta www.posti.fi. OmaPostin käyttö ei vaikuta pankin kanssa tehtyihin e-lasku- ja suoramaksu-sopimuksiin.


Laskun maksuun liittyvät tiedustelut

Helsingin kaupungin taloushallintopalvelu
talpa.asiakaspalvelu@hel.fi
Puh. (09) 310 25300
arkisin klo 9.00–15.00


JAA