Chatillä yhteys Töölön terveysasemalle

Töölön terveysasemalla käynnistyi toukokuussa oma chatti-palvelu. Chatti on tarkoitettu aluksi Töölön asiakkaille.

Uusi palvelu löytyy Töölön terveysaseman internetsivun oikeasta alalaidasta (www.hel.fi/toolonterveysasema).

”Chatissä voidaan asioida sekä anonyymisti että kirjautuneena. Tarkoitus on, että Töölön kokeilun jälkeen palvelu laajenee myös muille Helsingin terveysasemille”, kehittäjäylilääkäri Marja-Liisa Lommi kommentoi.  

Töölön terveysaseman chatissä asiakas saa terveyteen ja sairauksiin liittyviä neuvoja, hän voi myös kysyä terveyspalveluista.  

Chatti-palvelussa voidaan arvioida flunssaa tai vatsatautia potevan yhteydenottajan sairausloman tarve. Palvelun kautta saa myös rokotusreseptejä hepatiittia, puutiaisaivokuumetta ja keuhkokuumetta vastaan. Chatissä ei voida varata tai peruuttaa vastaanottoaikoja.

”Uusi palvelu on lähtenyt ammattilaisten mielestä hyvin käyntiin. Asiakkaiden kysymyksiin vastaavat Helsingin terveysasemien hoitajat. Chattityö tuo heillä mukavasti vaihtelua terveysasematyöhön”, projektipäällikkö Laura Kosonen kertoo.

”Olemme saaneet myös asiakkailta hyvää palautetta. Chatissä asiakas voi saada vastauksen samantien eikä käyntiä vastaanotolla tarvita. Uusi palvelu täydentää hienosti Helsingin sähköisten palvelujen valikoimaa”, Laura Kosonen jatkaa.

Töölön chat palvelee asiakkaita arkisin klo 9 - 14. Muina aikoina yhteydenottaja voi jättää viestin terveysasemalle osoitteessa asiointi.hel.fi. Sähköisen oirearvion teko onnistuu kellon ympäri Omaolo.fi-sivuilla. Tarvittaessa Omaolon kautta saa yhteyden myös ammattilaiseen.