Nainen katsoo puhelimen näyttöä.

Neuvolatoiminnassa ruuhkaa

Neuvolan puhelinpalvelu on ruuhkautunut

Puhelinpalvelu on ollut viime aikoina ruuhkautunut ja takaisinsoittoajat ovat olleet pidempiä kuin normaalisti. Myös sähköisen asioinnin kautta tapahtuneessa ajanvarauksessa on ollut viivettä.

Chatbot Nero otetaan uudelleen käyttöön ja se tulee omalta osaltaan tasaamaan puhelinruuhkia. Verkkosivuilla olevan Nero-neuvolarobotin tarkempaa käyttöönottoaikaa selvitetään parhaillaan ja siitä tiedotetaan myöhemmin.

Neuvolan anonyymi chat-palvelu toimii normaalisti, se palvelee arkisin klo 10-12 välisenä aikana. Chatissa voit keskustella terveydenhoitajan kanssa anonyymisti. Jos haluat hoitaa omia asioitasi, hoitaja pyytää sinua tunnistautumaan. Tunnistautumisessa on esiintynyt jonkin verran yhteyksien käyttökatkoksia.

Pahoittelemme järjestelmiin liittyviä pulmia.

Uusia terveydenhoitajia palkataan

Koronatilanteella on ollut vaikutusta myös neuvolan määräaikaistarkastusten ruuhkautumiseen. Uusia terveydenhoitajia palkataan tämän ruuhkan purkamiseksi. Tiedotamme myöhemmin lasten määräaikaistarkastusten toteuttamisesta.

Lasten rokotusasiat kuntoon

Keväästä saakka jatkuneen koronatilanteen takia monen lapsen määräaikaistarkastuksissa annettavat rokotukset ovat jääneet toteutumatta.  

Kannustamme kaikkia niitä perheitä, joilla on jäänyt kansallisen rokotusohjelman mukaiset rokotukset saamatta, varaamaan ajan 15 minuutin rokotuskäynnille. Ajat suositellaan varaamaan ensisijaisesti sähköisen asioinnin tai neuvolan keskitetyn puhelinpalvelun kautta.

Rokotusajan voitte varata mistä tahansa lastenneuvolasta.

Mikäli teillä ei ole lapsenne puolesta asioinnin sopimusta, voitte varata rokotusajan neuvolan puhelinpalvelun kautta: ma-pe klo 8-12 puh. 09 310 55530 (takaisinsoitto)

Chat löytyy hel.fi ja  Perheentuen sivuilta. Palvelemme arkisin klo 10-12.

Kuva: Pexels