Neuvola palvelee myös sähköisesti.

Neuvola palvelee myös sähköisesti

Äitiys- ja lastenneuvolan sähköisten palvelujen avulla voit asioida juuri silloin, kun sinulle parhaiten sopii.

NeRo-Neuvolarobotti 24/7 + terveydenhoitajan live chat arkisin klo 12–14, www.hel.fi/perheentuki 

NeRo-neuvolarobotilta voi kysyä lapsen kasvuun tai kehitykseen sekä raskauteen liittyvien pulmien lisäksi myös hampaiden hoitoon, puheen kehitykseen ja ravitsemukseen liittyviä kysymyksiä. Halutessaan asiakas voi kertoa NeRolle että haluaa keskustella terveydenhoitajan kanssa (paikalla arkisin klo 12–14).

Asiakas voi varata ajan neuvolaan raskauden ensikäynnille chatin kautta terveydenhoitajan ollessa paikalla. Äitiysneuvolan asiakas voi varata chatin kautta ajat neuvolaan.

Ajanvaraus neuvolaan

  • Lähes kaikki neuvolakäynnit ovat sähköisesti varattavissa.
  • Asiakas voi tehdä varaukset kotona kalenterinsa äärellä ja muuttaa sekä perua omia ajanvarauksiaan.
  • Perhe saa ajanvarausmuistutteet.

Äitiysneuvolan esitietolomake

  • Asiakas voi täyttää lomakkeen kotona ennen neuvolakäyntiä rauhassa ajan kanssa.
  • Täytettyään esitietolomakkeen etukäteen, asiakas saa yksilöllistä ohjausta tarpeensa ja toiveensa mukaan heti ensikäynniltä lähtien.

Viestit sähköisen asioinnin kautta

  • Tietoturvallinen viestintäkanava. Asiakkaalle voidaan lähettää hänen omia terveystietojaan kuten laboratoriotuloksia ja hoito-ohjeita.
  • Omaan terveydenhoitajaan suora yhteys, jonka kautta voi kysyä mieltä askarruttavista kysymyksistä.
  • Sairausasioissa ja akuuteissa tilanteissa on hyvä olla yhteydessä suoraan terveysasemalle tai Päivystysavun numeroon 116117.

Neuvontaa ja tietoa

  • raskaudesta
  • lapsuusajasta nuoruuteen
  • vanhemmuudesta ja parisuhteesta
  • ohjevideoita teemoittain
  • linkkejä ja ohjausta muihin lapsiperheiden palveluihin, kuten sähköiseen asiointiin 
JAA