Sosiaalineuvonta

Kysy chatissa – sosiaalineuvonta vastaa

Helsinkiläiset saavat sosiaalineuvontaa nyt myös chatin kautta. Chat-palvelu toimii verkossa sosiaalineuvonnan sivuilla ja sitä voi käyttää myös mobiililaitteella.

Asiakas saa chatissa neuvontaa ja ohjausta tarvitsemistaan sosiaalipalveluista, esimerkiksi etuuksien tai tukien hakemisesta sekä myös muissa niihin liittyvissä kysymyksissä.

Sosiaalineuvonnassa ammattilainen auttaa asiakasta hänen tilanteessaan ja ohjaa palveluissa tarvittaessa eteenpäin.

Chatissa on mahdollisuus myös tunnistautumiseen, joten tarvittaessa voidaan käsitellä asiakkaan henkilökohtaisia asioita yleisen neuvonnan lisäksi.

-Chatin avulla voimme palvella entistä sujuvammin ja helpommin. Meiltä voi kysyä sosiaalipalveluista myös anonyymisti, johtava sosiaaliohjaaja Anri Viskari-Lojamo sanoo.

Chat on toiminnassa arkisin klo 9-14.30, paitsi tiistaisin klo 12-14.30 välisenä aikana.

Myös sosiaalineuvonnan palvelupisteet palvelevat tuttuun tapaan.

Sosiaalineuvonnan chat on osa Helsingin sähköisten palvelujen kehittämistä.

Chat osoitteessa: www.hel.fi/sosiaalineuvonta   
    

JAA