Rokottaja juttelee rokotettavan kanssa Helsingin rokotuspisteellä.

Koronarokotuksista vastaavan hoitohenkilökunnan toiminta palkittiin Suomen parhaana asiakastekona

Kuntien ja kaupunkien koronarokotuksista vastaavan hoitohenkilökunnan toiminta palkittiin Suomen parhaana asiakastekona Global CX Day 2021 -tapahtumassa tiistaina 5.10.

Suomalaiset asiakkuuskokemuksen ammattilaiset ehdottivat parhaaksi asiakasteoksi tänä vuonna Suomen kuntien ja kaupunkien terveydenhuollon hoitohenkilökuntaa, jolle palkinto myönnettiin koronarokotusten organisoinnista ja toteutuksesta yhteiskunnallisesti merkittävänä ja asiakaslähtöisesti toteutettuna palveluna.

”Kuntien ja kaupunkien terveydenhuollon henkilökunta on joutunut poikkeuksellisen ajan myötä organisoimaan ja toteuttamaan koronarokotusten jakamisen Suomen kansalaisille ennennäkemättömällä tavalla, aikataulussa ja laajuudessa. Vaikeasta tehtävästä huolimatta he ovat suoriutuneet tästä epätavallisesta ja vaativasta tehtävästä erittäin sujuvasti ja tehokkaasti, säilyttäen koko rokotusprosessin asiakaskokemuksesta varsinaiseen toimenpiteeseen erinomaisena. Jo noin 7,5 miljoonaa rokoteannosta on heidän ansiostaan saatu annettua meille suomalaisille. Haluamme kiittää Suomen kuntien ja kaupunkien terveydenhuoltohenkilöstöä”, kuuluvat palkinnon perustelut.

Palkinnon vastaanottivat koko hoitohenkilökunnan puolesta ylihoitajat Tiia Järvenpää ja Mia Rönn Helsingin kaupungilta.

”Tämä on arvokas tunnustus koronarokotuksien järjestämiselle Suomessa ja Helsingissä. Koronarokotusten järjestämiseen on osallistunut tuhansia niin hoitotyön kuin muita ammattilaisia. Omasta puolestani haluan myös kiittää kaikkia tähän arvokkaaseen työhön osallistuneita kaikissa Suomen kunnissa. Koronarokotusten kautta olemme tiellä kohti normaalia arkea. Kannustan tässäkin yhteydessä vielä rokottamattomia rokotuksen hakemaan”, muistuttaa ylihoitaja Tiia Järvenpää Helsingin kaupungilta.

”Olemme Helsingissä pyrkineet siihen, että rokotuksen ottaminen olisi helppoa ja vaivatonta ja että rokotukset sujuisivat myös tehokkaasti. Tämä huomionosoitus kertoo siitä, että olemme onnistuneet järjestämään koronarokotukset asiakaslähtöisesti niin meillä Helsingissä kuin koko maassa”, toteaa ylihoitaja Mia Rönn Helsingin kaupungilta.

Global CX Day 2021 -tapahtuma on osa kansainvälistä asiakkuuskokemusten päivää, jota vietettiin tänä vuonna yhdeksättä kertaa. Juhlapäivänä halutaan tuoda esille yrityksiä, yhteisöjä ja työntekijöitä, jotka tarjoavat unohtumattomia kokemuksia asiakkailleen.

Lue lisää

Global CX Day 2021 - cxday2021.com (sivu englanniksi)
Helsinkiläisten koronarokotukset - koronarokotus.hel.fi

Kuva: Virpi Velin