Suoraan sisältöön
A A A
Haastekilpailu Kalasatamassa 17.4.2018

Kalasatamassa mitattiin asiakaskokemusta kasvoista

Kalasataman terveys- ja hyvinvointikeskuksen hackathonissa innovoitiin uusia tapoja mitata asiakaskokemusta, visualisoida tietoa ja hyödyntää älylaitteita hyvinvointipalveluissa. Haastekilpailun voitti prototyyppi, jolla mitataan asiakaskokemusta kasvonilmeistä.

Sovellus analysoi videokuvan kasvonilmeistä kahdeksaa tunnetilaa. Kone arvioi reaaliajassa, onko ihminen iloinen, tyytyväinen, inhokas, pelokas, neutraali, surullinen tai yllättynyt. Tai esiintyykö useampaa tunnetta yhtä aikaa. Sovellus kerää tietoa palvelun tuottamista tunnetiloista ja piirtää kuvan kartalle. Kartasta nähdään, millaista asiakaskokemus on kussakin paikassa.  

-Tuomariston tehtävä oli vaativa, koska joukkueet tuottivat erittäin hyviä ehdotuksia. Voittajan valinnassa vaikuttivat ratkaisun potentiaali, arvioitu valmiusaste toimivaksi tuotteeksi tai palveluksi, uutuusarvo ja oivaltavuus sekä ratkaisun skaalautuvuus, tiivistää kehittämispäällikkö Ulla Tyyskä.

Kilpailussa annetut haasteet olivat:

  • uudet tavat arvioida asiakaskokemusta ja antaa palautetta
  • terveys- ja hyvinvointikeskuksen, järjestöjen ja asiakkaiden hyvinvointiekosysteemin rakentaminen
  • helppo ja ymmärrettävä tiedon visualisointi
  • kilpailjoista erottuva markkinointiviestintä
  • älylaitteet helpottamaan asiointia ja osallistamaan asiakkaita
  • jokeriteema: asiakasosallisuus

 

JAA