Ihmisiä työpajassa

Asiakkaiden ääni kuuluviin ikääntyneiden palveluasumisen kilpailutuksessa

Sosiaali- ja terveyspalvelut kutsuivat eri sidosryhmien ja järjestöjen edustajat työpajaan, jossa pohdittiin ikääntyneiden palveluasumisen laatua palvelumuotoilun keinoin. Työpajan tuloksia hyödynnetään ikäihmisten palveluasumisen kilpailutuksessa keväällä 2020.

 Palveluntuottajien kanssa on ollut vastaavia työpajoja laadusta, mutta nyt halusimme korostaa asiakasnäkökulmaa ja osallisuutta. Työpajojen perusteella työstämme palveluasumisen laatuvaatimuksia eteenpäin. Tämä tilaisuus on ensimmäinen laatuaan, mutta vuoropuhelua tullaan jatkamaan, arviointitoiminnan johtaja Tuulikki Siltari totesi.

Työpajassa vieraat pohtivat muun muassa sitä, mistä hyvä palveluasuminen koostuu, miten tuetaan asiakkaiden ja omaisten osallisuutta, miten huomioidaan yksilöllisyys ja mitä tarkoittaa hyvä hoito. Keskustelu kävi vilkkaana, eikä mielipiteitä säästelty.

 Hyvä, että kaupunkilaisia on kysytty mukaan ja meidän ääni saadaan kuuluviin, vanhusneuvoston jäsen Olli Salin iloitsi.

Kaikki työpajan ajatukset koottiin talteen ja ne tullaan raportoimaan eteenpäin.

 Oli kiva huomata, että olimme itse asiassa hyvin samoilla linjoilla osallistujien kanssa. Tästä on hyvä jatkaa työstöä, ostopalvelupäällikkö Kristiina Matikainen totesi tyytyväisenä.


JAA