Palvelupuhelin palvelee arkisin klo 9-11.

Sosiaali- ja terveyspalvelujen asiakasmaksujen puhelinpalveluun uusi puhelinnumero

Uusi asiakasmaksujen palvelunumero, p. 09 310 44610, palvelee keskiviikosta 14.9.2022 alkaen Helsingin sosiaali- ja terveyspalvelujen asiakkaita arkisin klo 9-11. Palvelussa on takaisinsoittopalvelu. Asiakkaalle soitetaan takaisin kahden vuorokauden sisällä.

Puhelinpalvelussa neuvotaan asiakkaita heille tehtyihin asiakasmaksupäätöksiin liittyvissä asioissa. Asiakkaat voivat kysyä uudesta palvelunumerosta myös asiakasmaksun alentamisesta tai perimättä jättämisestä joko omalta osaltaan tai yleisesti.

Puhelinpalvelusta saa tietoa lyhytaikaisten palvelujaksojen asiakasmaksuista kaupungin yhteistyökumppaneiden tarjoamista ostopalveluissa. Palvelu auttaa helsinkiläisiä myös ateria- ja kauppapalvelujen maksuihin liittyvissä kysymyksissä.

Puhelinpalvelussa ei neuvota laskutukseen, maksukattoon tai laskun eräpäivään liittyvissä asioissa. Näissä asioissa neuvoo Helsingin taloushallintopalvelu numerossa 09 310 25300.  

”Haluamme, että uusi palvelunumero tuo osaltaan selkeyttä asiakasmaksuihin, puhelinpalvelu muuttuu asiakkaan näkökulmasta yksinkertaisemmaksi”, toteaa Helsingin sosiaali- ja terveyspalvelujen asiakasmaksupäällikkö Ulla Hautamäki.  

Asiakasmaksujen palvelunumero, arkisin klo 9-11, p. 09 310 44610

  • Asiakasmaksupäätökset
  • Asiakasmaksujen alentamiset tai perimättä jättämiset
  • Lyhytaikaisten palvelujaksojen asiakasmaksut
  • Ateria- ja kauppapalvelujen maksut

Taloushallintopalvelun palvelunumero, arkisin klo 9-15, p. 09 310 25300

  • Laskutus
  • Maksukatto
  • Laskun eräpäivä

kuva Pixabay