Kuvituskuvassa henkilö lukee läppärillä Helsingin kaupungin kotisivuja

Apua ja tukea on tarjolla tietomurron uhriksi joutuneille

Myös helsinkiläisten potilastietoja on mahdollisesti joutunut väärin käsiin Psykoterapiakeskus Vastaamoon tapahtuneen tietomurron yhteydessä. Apua ja tukea on tarjolla tietomurron uhriksi joutuneille.

Vaikka tietomurto ei ole kohdentunut Helsingin sosiaali- ja terveyspalvelujen tietojärjestelmiin, haluamme omalta osaltamme tarjota tukea Helsingin sosiaali- ja terveyspalvelujen asiakkaille.

Helsingissä apua saa tarvittaessa ympäri vuorokauden

  • terveyspalvelujen neuvonnasta, p. 09 310 10023
  • Helsingin kriisipäivystyksestä, p. 09 310 44222

Ymmärrämme hyvin, että tietovuoto aiheuttaa suurta huolta sen kohteeksi joutuneille. Jo pelkkä mahdollisuus, että omia asiakas- tai potilastietoja on joutunut väärin käsiin, saattaa ahdistaa voimakkaasti.

Asiakas- ja potilastiedot ovat aina salassapidettäviä. Luottamus on kaikissa sosiaali- ja terveyspalveluissa aina ykkösasia, joka ei saa missään olosuhteissa pettää.

Psykoterapiakeskus Vastaamon asiakastieotoihin kohdistunut tietomurto on erittäin valitettava. Jos asia mietityttää, älä epäröi hakea apua ja tukea. 
**
Uutista on päivitetty 28.10.2020. Uutista on täsmennetty siten, että tietomurto ei kohdentunut Helsingin sosiaali— ja terveyspalvelujen tietojärjestelmiin.