Suoraan sisältöön
A A A
Kesäinen konsertti, jossa paljon ihmisiä. Kuva: Jussi Hellsten.

Helsingin vaikuttajaresidenssi triplasi tuloksensa - ohjelma jatkuu

Residenssiohjelma MyHelsinki Residence toimi vuonna 2017 tukikohtana yli 80 kansainväliselle sosiaalisen median vaikuttajalle ja freelance-toimittajalle. Vieraiden tuottamat sisällöt tavoittivat vuonna 2017 media-analyysin mukaan lähes 300 miljoonaa potentiaalista lukijaa.

Vuoden 2016 alussa käynnistettyyn Helsinki Marketingin residenssiohjelmaan voi hakea mistä päin maailmaa tahansa. Valittu vieras yöpyy Helsingissä 3-6 yötä, rakentaa ohjelmansa itse ja raportoi kokemuksistaan omalla tavallaan. Töölönlahdella sijaitsevassa Aallonkodissa on kahden vuoden aikana vieraillut yhteensä 161 asukasta 20 maasta.

"I appreciate the time you've taken to put together an experience with robust possibilities, and yet one in which each guest has the freedom to make it his or her own", kertoo residenssissä vieraillut Patrick Janelle(@aguynamedpatrick).

Residenssivieraita ovat inspiroineet muun muassa suomalainen muoti, ruoka, design, arkkitehtuuri, luonto, tapahtumat, tiede, opiskelu ja erilaiset kohtaamiset helsinkiläisten kanssa. Myös kaksoiskaupunki-ajatus ja päiväretket Tallinnaan ovat herättäneet kiinnostusta.

Vieraiden tarinoista on koottu makupaloja #MyHelsinkiResidence-koostesivulle, jossa näkyy aina myös kuusi viimeisintä Instagram-postausta. Sivusto tarjoaa myös lisätietoa residenssistä.

Residenssiohjelma jatkuu vuonna 2018

"MyHelsinki Residencen tavoittavuusluvut ovat kolminkertaistuneet parissa vuodessa. Kasvua on odotettavissa myös jatkossa, sillä Helsingin maine on nosteessa. Helsinki houkuttelee mielipidevaikuttajia ja aitoon suositukseen perustuva Helsinki-sisältö on kiinnostavaa myös heidän seuraajiensa mielestä", kertoo Helsinki Marketingin markkinointiviestintäpäällikkö Tia Hallanoro.

Tunniste #MyHelsinkiResidence on ollut käytössä vuoden 2018 alusta. Kahtena ensimmäisenä vuonna residenssi tunnettiin nimellä #HelsinkiSecret Residence.

Esimerkkejä MyHelsinki Residence-vieraiden sisällöistä:

Blogikirjoituksia:

MyHelsinki Residence on osa Helsingin uutta markkinointistrategiaa, jossa kaikki sisältö perustuu henkilökohtaiseen ja aitoon suositukseen. 

MyHelsinki Residence
#MyHelsinkiResidence

MyHelsinki Residencen pääkumppaneita ovat AallonkotiMarimekkoFinnairBusiness Finland (Visit Finland),  FinaviaTallink Silja ja Visit Tallinn.

JAA