Ilmakuva Helsingistä.

Kaupunkimarkkinointiin sekä investointien ja osaajien houkutteluun keskittyvän Helsinki Partnersin toimitusjohtajaksi Clarisse Berggårdh

Helsingin kaupunki yhdistää tytäryhtiöidensä Helsinki Business Hubin ja Helsinki Marketingin toiminnot uudeksi kaupunkimarkkinointiin sekä investointien ja osaajien houkutteluun keskittyväksi Helsinki Partners -yhtiöksi, jonka toimitusjohtajana aloittaa Clarisse Berggårdh tammikuussa 2022.

Clarisse Berggårdh siirtyy Helsinki Partnersin toimitusjohtajan tehtävään viestintätoimisto Pohjoisranta BCW:n toimitusjohtajan paikalta. Berggårdhin vahvuudet ovat erityisesti median, markkinoinnin, teknologian, liiketoiminnan ja sidosryhmätyön ymmärryksessä sekä markkinoinnin ja viestinnän johtamisessa. Hän on aiemmissa tehtävissään johtanut muutoksia ja rakentanut kansainvälisen mittaluokan kumppanuuksia.

– Helsinki on upea ja jatkuvasti kehittyvä kaupunki, jossa eläminen ja työskenteleminen on mielekästä ja hauskaa. Olen innoissani mahdollisuudesta päästä tekemään kaupunkiani tunnetummaksi maailmalla ja näin olla mukana kehittämässä Helsingistä aina vaan kiinnostavampaa kohdetta, Berggårdh sanoo.

Helsinki Partners edistää kaupungin menestystä kiristyvässä kansainvälisessä kilpailussa

Kaupunkien kilpailu investoinneista, huippuyrityksistä, osaajista ja vierailijoista kiristyy jatkuvasti. Kansainvälinen tunnettuus ja kyky erottautumiseen nousevat korostetusti menestyksen keskiöön. Helsingin kaupunki hakee tässä kilpailussa vahvempia asemia 100-prosenttisesti omistamansa Helsinki Partnersin kautta. Yhtiössä tulee työskentelemään noin 60 asiantuntijaa.

Helsinki Partnersilla tulee olemaan myös lukuisia yhteistyökumppaneita. Yhtiön tehtävänä on edistää kaupungin kestävää kasvua, investointien, yritysten, osaajien ja vierailijoiden houkuttelua, kaupungin kansainvälistä myyntiä ja markkinointia sekä kansainvälisen tunnettuuden ja brändin rakentamista. Yhtiöltä odotetaan merkittävää tasoloikkaa kaupungin kansainvälisen maineen rakentamisessa sekä investointien, osaajien ja yritysten houkuttelussa Helsinkiin.

Kuva: 110th Street Productions