Suoraan sisältöön
A A A
Kuva: Slush Tokyo

Helsinki ja startupit vahvasti edustettuina Slush Tokyossa

Helsingistä lähtöisin oleva Slush Tokyo on johtava kansainvälinen teknologia- ja startup-tapahtuma Japanissa. Se kokoaa yli 6 000 teknologia-alan ammattilaista, 600 startupia ja 200 sijoittajaa Tokioon 28.–29. maaliskuuta. Tapahtuma järjestetään tänä vuonna neljättä kertaa.

Slush kiinnostaa Tokiossa, ja tapahtuman avulla halutaan kehittää paikallista yrityskulttuuria entistä innovatiivisempaan suuntaan. Slush Tokyo toimii uusien ideoiden ja menestystarinoiden foorumina sekä kohtaamispaikkana teknologia-ammattilaisille, sijoittajille ja kansainväliselle medialle. Tapahtuman paikallisina järjestäjinä työskentelee aktiivinen vapaaehtoisten ja yrittäjien ryhmä. Tänä vuonna vapaaehtoisten joukkoon haki ennätysmäärä eli yli 600 henkilöä.

Virtuaalinen Helsinki ja AR/VR-alan osaajat esillä

Slush Tokyoon osallistuvien suomalaisten yritysten joukossa on tänä vuonna kymmenen uraauurtavaa startupia laajennetun ja virtuaalitodellisuuden AR- ja VR-alalta. Edelläkävijöiden osaamista esitellään tapahtumassa Helsingin ja Business Finlandin yhteisellä ”Coolest Tech Hub” -osastolla.

Lisäksi Business Finland järjestää Slush Tokyon yhteydessä 28. maaliskuuta tapahtuman, joka keskittyy virtuaaliosaamisen hyödyntämiseen matkailualalla. Helsingin kaupungin lisäksi tilaisuuteen osallistuu useita suomalaisia alan edelläkävijäyrityksiä, kuten ZOAN, joka on luonut vuorovaikutteisen Virtual Helsinki -mallinnuksen. Sen avulla kävijä voi vierailla Helsingissä VR-lasien avulla vaikkapa Japanista asti.

Painopiste vastuullisuudessa

Slush Tokyon teemana on tänä vuonna ”Breaking Barriers”.

Tapahtumassa tarkastellaan rahoitusta ja muita startupien kokemia haasteita. Keskustelua herätetään erityisesti tasa-arvosta ja maailmanlaajuisesta yrityskulttuurista. Tavoitteena on, että yrittäjät voisivat tulevaisuudessa menestyä kulttuurista, kielestä, sukupuolesta, iästä tai muista ominaisuuksistaan riippumatta.

Slush menestyy Aasiassa

Slushin Aasian valloitus alkoi vuonna 2015, jolloin ensimmäiset tapahtumat pidettiin Tokiossa ja Pekingissä. Slush-tapahtumia on järjestetty myös Singaporessa ja Shanghaissa vuodesta 2016 alkaen. Vuoden 2017 aikana Slush järjesti Aasiassa yli 70 pienempää startup-tapahtumaa neljän vuotuisen päätapahtuman lisäksi.

”Slushia pidetään Aasiassa merkittävänä erityisesti sen vahvan kansainvälisen painopisteen ansiosta. Maailmanlaajuinen verkostomme auttaa startupeja paikallisen kasvun lisäksi kansainvälistymisessä", Slushin varatoimitusjohtaja Alexander Pihlainen sanoo.

Helsingin Slush järjestetään tänä vuonna 4.–5. joulukuuta.


Lisätietoja

Slush Tokyo
Slush Helsinki

JAA