Kuva: MyGamez Ltd. / China Game Day

China Game Day tuo Kiinan pelibisneksen toimijat Helsinkiin

Länsimaisia mobiilipelejä Kiinassa julkaiseva MyGamez Ltd. toteuttaa Helsingissä 20.–21. toukokuuta China Game Day -tapahtuman, johon on saapumassa joukko nimekkäitä puhujia Kiinasta. Kaksipäiväinen tapahtuma järjestetään Helsingin kaupungintalolla yhteistyössä International Mobile Gaming Awards Chinan ja Helsingin kaupungin yritysneuvonnan ja -kasvun keskuksen NewCo Helsingin kanssa. Muita yhteistyötahoja ovat muun muassa MyGamez Ltd., Epicenter Helsinki ja kiinalainen teknologiayhtiö Tencent.

Tapahtuma on suunnattu suomalaisille ja eurooppalaisille pelistudioille, jotka ovat kiinnostuneita julkaisemaan pelejään Kiinassa. China Game Day on maksuton ja kaikille avoin, mutta ennakkoilmoittautuminen vaaditaan.

Kiina on maailman suurin pelimarkkina-alue ja vastaa joidenkin arvioiden mukaan jo yli neljänneksestä globaalin peliteollisuuden tuotoista. Kiina on myös erittäin haastava markkina-alue ja vain harva ulkomainen peliyritys on menestynyt Kiinassa.

“Haluamme tarjota suomalaisille pelitaloille ensikäden tietoa markkinasta ja mahdollisuuden verkottua Kiinan peliteollisuuden ekosysteemin johtavien toimijoiden kanssa. Näin voimme osaltamme edesauttaa Suomen pelialan kasvumahdollisuuksia”, kertoo MyGamezin toimitusjohta Mikael Leinonen.

”Viime vuosi oli Kiinan pelialalla hyvin poikkeuksellinen, sillä regulaatiomyllerryksen vuoksi uusille peleille ei myönnetty lain vaatimia viranomaishyväksyntöjä. Nyt markkina on jälleen avautunut ja sen vuoksi tämä tapahtuma on hyvin ajankohtainen”, Leinonen summaa.

“Haluamme edelleen nostaa Helsingin tunnettuutta pelialan keskuksena ja tarjota alueen yrityksille parhaat mahdolliset toimintaedellytykset. Vahva kansainvälinen peliteollisuutemme avaa aasialaisille pelialan yrityksille ja sijoittajille erinomaisen keskittymän Euroopassa”, toteaa yksikön päällikkö Tommo Koivusalo NewCo Helsingistä.

Tapahtuman pääpuhujat edustavat Kiinan johtavia mobiilipelien kauppapaikkoja Tencentiä, Oppoa, Vivoa ja Xiaomia, joiden yhteenlaskettu käyttäjäkunta vastaa suurinta osaa Kiinan yli 550 miljoonasta mobiilipelaajasta. Jakelukanavien edustajien lisäksi tapahtuman puhujina kuullaan kiinalaisia pelikehittäjiä, julkaisijoita ja palveluntarjoajia sekä Kiinassa jo menestyneitä länsimaisia pelistudioita. Tapahtuman aikana pelistudioilla on mahdollisuus verkottua puhujien ja muiden osallistujien kanssa.


Ilmoittautuminen


Lisätietoa

MyGamez Ltd.

IMGA China

NewCo Helsinki



JAA