Raitiovaununkuljettajat rajoittavat toistaiseksi asiakaspalvelua

HKL pyrkii suojaamaan kuljettajiaan virustartunnoilta rajoittamalla toistaiseksi kuljettajien asiakaspalvelua. Apua ja neuvoja matkustamiseen saa tarvittaessa HSL:n asiakaspalvelusta, p. 09 4766 4000. HKL toivoo myös, että matkustajat mahdollisuuksien mukaan välttäisivät oleskelua vaunun etuosassa. Asiakaspalvelun rajoittamiseen on päädytty, jotta yhteiskunnan toiminnan kannalta tärkeä raitiovaunuliikenne häiriintyisi mahdollisten sairastapausten seurauksena mahdollisimman vähän.

- Menettely tehdään niin kuljettajien kuin matkustajienkin turvaksi. Joukkoliikenteen jatkuvuus on yhteiskunnan toimivuuden kannalta elintärkeää. Useamman kuljettajan sairastuminen yhtä aikaa voisi vähentää ajettavia vuoroja ja siten lisätä ruuhkia ja tartuntavaaraa myös matkustajille, kertoo HKL:n toimitusjohtaja Ville Lehmuskoski.

Joukkoliikenne on yksi paikoista, missä ihmiset kohtaavat, minkä vuoksi henkilökohtaisesta käsihygieniasta huolehtiminen on tärkeää. HKL toivoo, että ihmiset välttäisivät matkustamista sairaana ja siirtäisivät mahdollisuuksien mukaan matkoja aamun ja iltapäivän ruuhka-aikojen ulkopuolelle.

Myös HSL tiedotti tänään 13.3. varautumistoimenpiteistä joukkoliikenteessä. Kaluston ja asemien siivousta on tehostettu ja lipunmyynti myös busseissa lopetettu toistaiseksi. Lisätietoja www.hsl.fi

HSL:n asiakaspalvelu, p. 09 4766 4000 (pvm) ma-pe 7.30-19, la-su klo 9.30-17.