Havainnekuva toisen kerroksen kahvilasta / Kuva: Helsingin Satama

Katajanokan terminaalia uudistetaan vaiheittain

Katajanokan terminaalin uudistamistyöt alkavat syyskuun alussa ja työ valmistuu osissa vuoden 2020 aikana.  Terminaalissa päivitetään palvelut kokonaisuudessaan, yleisilme ja odotustilat saneerataan sekä kehitetään opastusta. Laivaterminaali on koko remontin ajan Viking Linen matkustajien käytössä.

Aluksi remontoidaan terminaalin 2. kerrosta ja tammikuussa 2020 siirrytään uudistamaan myös sisääntulokerrosta. 

Remontissa keskitytään matkustamisen elämyksellisyyteen ja operatiiviseen sujuvuuteen. Keskelle sisääntuloaulaa sijoittuu matkustajia palvelevan infotiski. Viihdettä, elämyksiä ja matkustustietoa varten 2. kerroksen tiloihin rakennetaan esiintymislava sekä elämysseinä.

Helsingin satama on matkustajatutkimuksissaan selvittänyt kattavasti terminaalien toimivuutta ja matkustajatyytyväisyyttä. Asiakkaat toivovat monipuolisia ravintola- ja kahvilapalveluita, joita on tarkoitus kehittää myös katajanokkalaisten tarpeisiin. 

Lisää aiheesta:

Helsingin Sataman tiedote


JAA